Fedde weer 2 wp erbij, maar slecht gevoel na proeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Fedde weer 2 wp erbij, maar slecht gevoel na proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 18:01

Fedde is de afgelopen tijd vaak erg vervelend. Stap en draf gaat meestal nog wel, maar gisteren was zelfs met lange teugel uitstappen onmogelijk, meneer ging gewoon keihard rennen bij ieder geluid dat hij hoorde of iedere kabouter die toevallig langsliep.

Ik had dan ook niet zo'n zin in de wedstrijd van vandaag. Had heel lang getwijfeld om maar af te zeggen, maar toch besloten te gaan. Met een minimum aan arbeid (vlug doekje over zadel en laarzen en een borstel door Fedde zn staart en manen) ben ik toch maar gegaan. Normaal vlecht ik hem altijd, maar ik had er vandaag geen zin in. Dan maar geen 8 voor de verzorging, dàcht ik. Wel even voor vertek aan de longeerlijn laten rennen, dat leverde een hoop bokken op die ik liever niet vanaf zn rug had meegemaakt.

Aangekomen op de wedstrijdlocatie bleken er veel zieken te zijn (niet vreemd met een griepepidemie), waardoor ik vóór een ander groepje geplakt werd en dus 3 kwartier later moest starten. Dus maar lekker in de kantine zenuwachtig gaan worden (ik rijd al 12 jaar wedstrijden, maar kan me niet herinneren ooit zenuwachtig te zijn geweest).

Ruim van tevoren gaan opzadelen en losrijden. Er is een overdekte losrijdmogelijkheid, maar deze is slechts 20x20 en dat is voor Fedde vrij krap. Dus eerst maar eens buiten gaan losrijden. Even flink wat gegaloppeerd en natuurlijk was hij braaf. Nog even binnen gereden en toen was het zover.

De eerste proef ging matig. Niet geweldig voor mn been (tijdens losrijden nog wel). De galop was gewoon zeer slecht. 1e galop (rechts, normaal zn makkelijke kant) sprong hij verkeerd aan. Hij ging vrij hard weg en bij de volgende letter was alweer de volte middengalop. Ik kon hem dus pas terugnemen op de volte. Linkergalop ging voor zijn doen aardig goed, tempo wel weer te hoog, maar ik kon tenminste een volte rijden en later van hand veranderen.

Tweede proef begon echt lekker. Hij liep fijn laag en zn tempo was ook oké. De galop ging weer niet geweldig. Ik was een beetje bang voor het onderdeel B afwenden, X volte 15 meter links. Ik krijg hem dan soms niet eens van de hoefslag af en volte 15 meter wordt dan volte 51 meter als het aan Fedde ligt (ik blij dat er een schot staat langs de wand). Nu ging dat onderdeel wonderwel redelijk. Geen mooie ronde volte, want hij viel naar buiten. Maar, het wàs een volte. Rechtergalop ging wat beter.
Lekker lang uitgestapt en met dekens op en een portie muesli op de trailer gezet.
In de kantine nog naar de 2 laatste combinaties gekeken. Ik had natuurlijk al wel de proeven van de 2 combinaties die na mij moesten gezien. Er waren, incluis mijzelf, 5 combinaties. Toen kreeg ik wel een beetje het gevoel van 'laatste ben ik in ieder geval niet'.
Dat gevoel bleek te kloppen. In de eerste proef was ik 2e met 160 punten Wow! en in de tweede proef zelfs 1e met 156 punten Wow! .
Punten waren in mijn ogen niet terecht, de galoponderdelen waren becijferd met 5en, dat hadden lagere cijfers mogen zijn.

Starbreeze

Re: Fedde weer 2 wp erbij, maar slecht gevoel na proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:04

Ondanks alles toch maar mooi weer 2 wp erbij Haha!
Gekke Fedde!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:19

Lekker hoor! Soms zijn die 2 wp dan toch niet erg...jammer dat je er een slecht gevoel bij had.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:52

Nou, zie je wel. Hij heeft zich uiteindelijk toch ingehouden voor je. Gefeliciteerd met je winstpunten, als je er niet naar gereden had, had je ze ook niet gehad en daarom wil ik je er toch mee feliciteren Knipoog !

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:20

gefeliciteerd met de punten en de prijzen! heb je het gevoel dat er toch weer een stijgende lijn inzit?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:32

Bedankt voor de reacties!

@Rhijnauwen: Nee, stijgende lijn is nog niet te bekennen. Tijd helaas ook niet, vandaar dat ik nog geen gebruik heb kunnen maken van je aanbod. Om medisch/spiertechnisch probleem uit te sluiten gaan we hem door een fysiotherapeut laten nakijken. Ik hoop dat dit snel kan gebeuren, we gaan die man maandag opbellen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:39

goed plan! hou me op de hoogte, ik ben benieuwd! veel succes!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:22

Achja, soms denkt de jury iets anders dan jij, en nu was het in jouw voordeel Knipoog .
Dus, achja, ik zou zo zeggen, wees er blij mee Clown ............

(p.s. is niet flauw bedoeld hoor)

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:46

He Gaby,
Nou ik heb er met mijn neus boven op gestaan tijdens je proefjes.
En er zat inderdaad behoorlijk wat spanning in je galop.
Maar er zaten ook zat nette stukken tussen.
Zeker in je tweede proef.
Dus gewoon lekker genieten van die twee wp! Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:45

Gefeliciteerd! Hoeveel punten heb je nu in totaal?

Wees iig blij dat je mijn jury niet had, in de Z1 + Z2 is niet hoger gehaald dan 176 terwijl het niveau echt hoog lag (bijv. Ina Drost reed mee).

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:20

Gefeliciteerd met je twee punten, ondanks je slechte gevoel... Ik hoop dat er snel duidelijk wordt wat er precies met Fedde is.....

Groetjes

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:28

toch gefeliciteerd, ik heb het ook best vaak dat mn gevoel slechter is dan mn punten. Dan zag het er voor het oog toch beter uit! Hopen dat het snel weeer beter gaat met rijden!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:00

Ach zo zie je maar weer, dat je soms helemaal niks kunt zeggen van een proef.
Ik heb dat gisteren precies andersom gehad. Dacht dat ik de proef redelijk heb kunnen laten zien, maar de punten waren echt wel lager dan ik had verwacht. Maar ja, wat doe je ertegen. Volgende keer beter.

Als jij een keertje een proef rijdt die naar jouw gevoel beter is dan de punten die je van de jury krijgt, heb je deze twee winstpunten achter de hand.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 14:45

Bedankt voor de leuke reacties.
Ik heb vanmorgen geschreven en weet 100% zeker dat ik (veel) lagere punten had gehad als ik vandaag had gestart ipv gisteren.
Jury was heel eerlijk, maar het gereden niveau was gewoon erbarmelijk slecht.
Wat ik erg leuk vond van de jury van vandaag was dat ze de vader van Fedde (Melle) kende, dus we hadden wel wat gespreksstof.

@Jessica24: Drafgedeelten (vooral eerste deel proeven) voelden ook goed. Cijfers waren daar dan ook overwegend 7s en zelfs een 8.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:57

Gefeliciteerd toch maar weer met je winspunten gaby ook al was het in jou ogen geen fijne proef en was fedde een beetje vervellend je komt iedere keer weer een stapje verder..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:34

Ach joh, je hebt ook wel eens het idee het super ging en dan krijg je ze niet! Nu ging het voor jouw gevoel minder, heb je ze wel.

Iig gefeli met je prijzen!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:44

ik neem mijn proeven meestal op op video omdat het gevoel wat je zelf hebt soms heel anders er uit ziet positief of negatief bijv ik moest van hand veranderen in stap en ik dacht dat ik te weinig impuls had dus ik drijf een beetje en hij draafde even aan zonde want ik zag het later terugop video en het was een keurige stap waar ik een 8 voor had kunnen hebben en nu kreeg ikeen 6

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:57

POLLO schreef:
ik neem mijn proeven meestal op op video omdat het gevoel wat je zelf hebt soms heel anders er uit ziet positief of negatief bijv ik moest van hand veranderen in stap en ik dacht dat ik te weinig impuls had dus ik drijf een beetje en hij draafde even aan zonde want ik zag het later terugop video en het was een keurige stap waar ik een 8 voor had kunnen hebben en nu kreeg ikeen 6

Iemand meenemen is voor mij onmogelijk. Wij hebben een auto waar maar 2 personen in kunnen. Mijn moeder gaat bijna altijd wel mee, maar zij leest dan mijn proeven.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:14

gabyfedde schreef:
POLLO schreef:

Iemand meenemen is voor mij onmogelijk. Wij hebben een auto waar maar 2 personen in kunnen. Mijn moeder gaat bijna altijd wel mee, maar zij leest dan mijn proeven.

Ach joh die stop je toch gewoon bij Fedde in de trailer. Haha!

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:22

Gefeliciteerd met je punten.