Wie wedstrijd bij Ruitersport Vereniging Rosmalen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BJuwel

Wie wedstrijd bij Ruitersport Vereniging Rosmalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 17:21

Wie heeft er wel eens wedstrijd gereden bij Ruitersport Vereniging Rosmalen? Ik was even aan het rond kijken en kwam hun tegen. Is de bak rustig of echt niks voor jonge paarden? En is het vaak dat de tweede proef buiten wordt verreden?

Sorry voor alle vragen maar ben benieuwd. Alvast bedankt.

KozieZ

Re: Wie wedstrijd bij Ruitersport Vereniging Rosmalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:09

in de roshoeve heb je 2 rijbakken. een kleine waarin losgereden wordt en de grote waar de proef in is. In de bak is het dan afgezet met witte hekjes en er staat een auto in. aan de muren hangen springbalken. Achter de auto is de foyer, daar zit dus glas vanaf een bepaalde hoogte.

In de losrijbak kan het heel druk zijn, maar als de bodum goed is kan je ook buiten losrijden. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een proef buiten reed tijdens het winterseizoen... kan ik me dus niet voorstellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:21

Ik heb er regelmatig gereden, maar alleen springwedstrijden. Ik vind de bak niet bijzonder kijkerig, het is wel een open hal met alleen een pad tussen de wedstrijdring en het losrijden. De losrijdring is (veel te) klein voor het springen, dat is knap vervelend. Met goed weer kun je idd buiten prima rijden, over de 2e proef buiten heb ik geen flauw idee.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:59

Klopt idd wat Lielle zegt. Tijdens het losrijden is het vaak veel te druk in een veel te klein bakje. Dat is een enorm nadeel. Daarom start ik in de winter ook niet in Rosmalen, alleen maar in de zomermaanden, als er buiten gereden kan worden.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 11:59

Bedankt voor jullie reacties. Wordt er dan buiten op zand gereden?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:04

Gras volgens mij. Het is een flink terrein.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:28

Bij de binnenwedstrijd wordt er gereden in de rijbak van de rijvereniging. Daar ligt ook een grote buitenbak bij, maar daaar worden verder geen wedstrijden gehouden, alleen oefenspringparcoursen in het buitenseizoen.

De buitenwedstrijden worden altijd gewoon op een weiland gehouden. Dat wordt dan gehuurd of zo. Dat is dus geen eigen terrein. (misschien van een lid, maar niet van de vereniging)

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:59

Oke en bedankt voor jullie aandacht.