[jv] criteria voor winstpunt in de B dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sillysyl

[jv] criteria voor winstpunt in de B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 01:34

Een poosje terug zag ik hier op Bokt een duidelijke uitleg van een jurylid wanneer er een winstpunt gegeven wordt in de klasse B dressuur.
Helaas, de zoekfunctie doet het niet, dus misschien wil iemand voor mij het nog eens verwoorden? Kusje
Ik ben van plan deze uitleg te publiceren op de website van onze verenging, nadat er afgelopen zondag wederom veel onbegrip van de ruiters was omdat ze geen winstpunten hadden gereden... Men (wil) maar niet begrijpen dat nette figuren en op de letter rijden echt niet genoeg is voor een winstpunt, maar dat er ook een zekere mate van nageeflijkheid en ontspanning te zien moet zijn. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-05 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Sjonniej

Re: [jv] criteria voor winstpunt in de B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:02

Ik ben dan geen jury of iets, maar dit is wat ik ervan vind;

Een paard hoort het bit aan te nemen en nageeflijk te zijn. Dit kan ook betekenen dat het paard voor de loodlijn loopt, dit is nog niet van belang in de B, dit komt vanzelf naar mate de africhting vordert.
Een paard hoort netjes stelling en buiging aan te nemen, dit valt als je het goed bekijkt ook samen met het aannemen van het bit.
Daarbij hoort de ruiter netjes op de letter te rijden en goede figuren te rijden. Een volte die niet klopt mag wat mij betreft best goed afgestraft worden, ook in de B, aangezien de figuren op het niveau zijn afgestemd.

sillysyl

Re: [jv] criteria voor winstpunt in de B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 20:52

Bedankt voor de tip, ga morgen gelijk veder met zoeken!