Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LiSSy schreef:mag alleen als dat je clubtenue is... anders is alleen zwart en donkerblauw toegestaan
Citaat:zie sticky bovenaan
laborah schreef:Nog even dit: een jury heeft met enkele zaken geen enkele bemoeienis want dat ligt buiten de "competentie" van een jurylid.
Vertaling: ze moeten zich er niet mee bemoeien, de verantwoor-delijkheid ligt bij de ruiter. Zo ook met de kleur van het jasje. Je kan als jury aan dit soort zaken alleen maar je handen branden, want wat gaat er gebeuren als een jury een deelnemer de start weigert of uitsluit waarna blijkt dat dit wel clubtenue blijkt te zijn.
Je kan het vergelijken met een combinatie waarvan je denkt dat hij in een verkeerde klasse start. Je kan als jury vragen of de deelnemer geen vergissing maakt. Als de deelnemer wil starten is dat zijn eigen verantwoording. (bv. een ruiter die al diverse malen Z-springen is geweest en toch in het B-springen wil deelnemen). Als je als jury dit soort zaken signaleert kan je dit in het rapport van de Fedreatie-vertegenwoordiger op laten nemen. In Ermelo zoeken ze dan "letterlijk" maar uit wat er moet gebeuren.
Overigens: Brabantse juryleden staan bekend dat ze nog steeds een "eigen" reglement" heben en hier naar handelen.
confetti schreef:@Unity, nu voel ik me wel aangesproken. Ik ben dus jury en Brabants, maar ik heb geen "eigen"reglement. Waarschijnlijk heb je het over de "oude"garde?
Fleurtje100 schreef:Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat grijs en beige niet mogen. Je mag immers ook met pimpelpaarse handschoenen starten. Vroeger (als klein kindje) had ik ook zo'n "engels" bruin/beige tweedjasje, er stond ook ponyclub o.i.d in het label. Met bruin tuig en bruine rijlaarzen zou ik iets dergelijks zo weer aantrekken, is echt heel mooi en schattig als ik de foto's terugkijk. Maarja daar hoort dan natuurlijk wel een dopjescap bij een geen veiligheidshelm.
Mies7 schreef:Fleurtje100 schreef:Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat grijs en beige niet mogen. Je mag immers ook met pimpelpaarse handschoenen starten. Vroeger (als klein kindje) had ik ook zo'n "engels" bruin/beige tweedjasje, er stond ook ponyclub o.i.d in het label. Met bruin tuig en bruine rijlaarzen zou ik iets dergelijks zo weer aantrekken, is echt heel mooi en schattig als ik de foto's terugkijk. Maarja daar hoort dan natuurlijk wel een dopjescap bij een geen veiligheidshelm.
Nee je mag niet met pimpelpaarse handschoentjes starten...
Mies7 schreef:
Nee je mag
niet met pimpelpaarse handschoentjes starten...