Nu Z starten is nooit meer B?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Nu Z starten is nooit meer B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 10:33

Met mijn merrie rijd ik Z1 dressuur.
Stel dat ik een Z2 paard in de Z1 uit zou brengen, betekent dat automatisch dat ik nooit meer B mag starten?
Ook als ik dat Z2-paard maar één keer in de Z zou starten?

Zerena

Re: Nu Z starten is nooit meer B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:35

Als je twee keer in de Z gereden hebt met winstpunten mag je niet meer in de B starten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:23

Andere vraag, mag je de B overslaan als je 1x Z2 met winst en 1x Z2 zonder winst bent geweest?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:39

amondi schreef:
Andere vraag, mag je de B overslaan als je 1x Z2 met winst en 1x Z2 zonder winst bent geweest?

Je mag dit als Z-ruiter. Je kan in de L beginnen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:40

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:40

Je mag de B al overslaan als je M met punten bent (geweest).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:55

Hoera, scheelt al gauw weer €160,00 en de frustatie die je als B ruiter vaak tegenkomt i.v.m. tegenvallende punten. ( Zeker als je zelf al ervaren genoeg bent zodat je wel weet wanneer een proef winstpuntwaardig of niet was)

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 11:56

En als ik nu met een jong paard in de B begin en kort daarna met het Z-paard in de Z? Dan mag ik wel gewoon met het jonge paard in de B doorrijden?

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:58

je mag met een nieuw paard starten in de hoogst gemeenschappelijke rubriek.(mits met winstpunten)

Bijv. jij rijdt L2 met 3 wp en je hebt nog nooit hoger gereden, je koopt een M2 paard en wilt daarmee gaan starten dan mag je in de L2 beginnen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:10

amondi schreef:
Hoera, scheelt al gauw weer €160,00 en de frustatie die je als B ruiter vaak tegenkomt i.v.m. tegenvallende punten. ( Zeker als je zelf al ervaren genoeg bent zodat je wel weet wanneer een proef winstpuntwaardig of niet was)

???????

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:16

amondi schreef:

Genoeg ervaren? Volgens mij heb je dit zelfs in het L, M, Z of wat dan ook met tegenvallende punten....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:20

Sorrie, even uitleg: vorig jaar reed mijn dochter(n a4 jaar met succes bij de pony's te hebben gereden) met een jong paard van vrienden. 2 proeven op een wedstrijd(à €8 euro) en dan heel vaak 1x winst en 1x 154 o.i.d.
Na 20 proeven mocht ze dus eindelijk naar de L1( waar ze beiden al klaar voor waren) maar toen moest het paard erg plotseling afscheidt nemen van het leven! En stond ze met lege handen.
Kosten dus €160,00 en het prijzengeld woog daar niet tegenop, alleen als je eerste was kon het uit.

Nu heeft ze een eigen paardje maar ze heeft helemaal geen zin meer in die B proeven, die zijn ( om het zachtjes uit te drukken) nogal simpel als je al 5 jaar op wedstrijd gaat.

Ze wil dus veel liever door trainen totdat de zijgangen en achterwaarts er goed inzitten en dan lekker L starten. Maar we wisten niet of dat mocht omdat ze met haar 2e pony nog geen winst had in de Z2 toen hij verkocht kon worden.

Daarom ben ik blij als ze de B kan overslaan, scheelt weer 20x starten voordat je L1 bent.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:34

amondi schreef:
Sorrie, even uitleg: vorig jaar reed mijn dochter(n a4 jaar met succes bij de pony's te hebben gereden) met een jong paard van vrienden. 2 proeven op een wedstrijd(à €8 euro) en dan heel vaak 1x winst en 1x 154 o.i.d.
Na 20 proeven mocht ze dus eindelijk naar de L1( waar ze beiden al klaar voor waren) maar toen moest het paard erg plotseling afscheidt nemen van het leven! En stond ze met lege handen.
Kosten dus €160,00 en het prijzengeld woog daar niet tegenop, alleen als je eerste was kon het uit.

Nu heeft ze een eigen paardje maar ze heeft helemaal geen zin meer in die B proeven, die zijn ( om het zachtjes uit te drukken) nogal simpel als je al 5 jaar op wedstrijd gaat.

Ze wil dus veel liever door trainen totdat de zijgangen en achterwaarts er goed inzitten en dan lekker L starten. Maar we wisten niet of dat mocht omdat ze met haar 2e pony nog geen winst had in de Z2 toen hij verkocht kon worden.

Daarom ben ik blij als ze de B kan overslaan, scheelt weer 20x starten voordat je L1 bent.

Oke, duidelijk Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:41

amondi schreef:

Heeft jou dochter dan al eens L of M gereden? Zo niet moet ze gewoon weer in de B starten, ookal is het paard thuis in de training al ZZ.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:52

1 C pony: b,l,m.
1 pony: l,m1 plus m2,z 1 plus z2

En een keer een geklasserde leenpony 3 proeven in de z2.

En daarna dus 20x B met een joong paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:54

amondi schreef:

Gelden er voor de overgang van pony's naar paarden dezelfde regels?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:16

Snappie schreef:
je mag met een nieuw paard starten in de hoogst gemeenschappelijke rubriek.(mits met winstpunten)

Bijv. jij rijdt L2 met 3 wp en je hebt nog nooit hoger gereden, je koopt een M2 paard en wilt daarmee gaan starten dan mag je in de L2 beginnen.

Ja, dat weet ik. Dat is ook niet mijn vraag.
Ik heb het over een groen paard dat nog nooit gestart is.

Met één paard rijd ik Z.
Dan start ik met het jonge paard B.
Meteen daarop start ik met een ander paard Z.
Mag ik dan wel met paard 2 in de B blijven rijden, ook al rijd ik twee anderen in de Z?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:24

Kitty schreef:
Snappie schreef:

Ja, dat weet ik. Dat is ook niet mijn vraag.
Ik heb het over een groen paard dat nog nooit gestart is.

Met één paard rijd ik Z.
Dan start ik met het jonge paard B.
Meteen daarop start ik met een ander paard Z.
Mag ik dan wel met paard 2 in de B blijven rijden, ook al rijd ik twee anderen in de Z?

Ik weet niet zeker of dit zou mogen gezien dat je bv dan twee paarden in het Z hebt zitten met punten zou je theorethisch geen B meer mogen. Maar als ik jou was zou ik de KNHS even bellen en vragen voordat je gaat starten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:27

amondi schreef:

Maar gaat het hier dan alleen om de ruiter? Voor jonge paarden is het B ook fijn hoor, kunnen ze ring ervaring opdoen e.d.
En alsof je dan in het L geen tegenvallende prestatie kan hebben?

Vindt jou reden vrij kort door de bocht eerlijk gezegd Bloos .

Ik mag ook b overslaan, maar met jonge paarden kies ik daar echt niet voor hoor. verder mag iedereen natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet. Alleen denk ook aan het paard

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:07

amondi schreef:

Maar als je dochter zo goed is als je zelf zegt moet de B geen probleem zijn en kan je er met 3 wedstrijden doorheen zijn? Als jij 20 wedstrijden nodig hebt om door het B heen te komen vraag ik me af of het in de L1 dan zoveel beter gaat. Misschien hoor je dan nog wel als combinatie in de B thuis.
L1 starten en helemaal geen winst rijden is nog veel minder leuk. Knipoog

Je kunt ook gewoon een keer B starten en als dat goed gaat vervroegd promoveren, heb ik ook gedaan. Als je namelijk M bent geweest met je pony mag je inderdaad in het L1 beginnen met je paard, maar je mag ook een keertje B starten voor de ervaring en dan overstappen naar de L1, zonder dat je al je WP hoeft te hebben.

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:17

Als ik jou was zou ik dit navragen. Ik zelf heb ik vorige maand toen ik zelf nog L1 was met mijn eerste paard nagevraagd of ik de L1 helemaal uit mocht rijden met een L2 geklasseerd paard ondanks de mogelijkheid dat ik ondertussen met mijn eigen paard een winstpunt in de L2 zou halen. Het antwoord hierop was dat ik dan met het al L2 geklasseerde paard de L1 mocht uitrijden, als ik daar maar mee begon voor ik mijn eerste winspunt in de L2 met de mijne haalde. Maar of dit ook voor het niet meer starten in de B geld? Ik zou als ik jou was een email naar het knhs sturen, en het antwoord hierop goed bewaren mocht je hier moeilijkheden mee krijgen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:58

Het grote voordeel van een 2e Z1-klassering is dat je ALLES Z1 mag starten.
Het ENIGE nadeel is dat je geen B meer mag rijden (het is maar wat je een nadeel noemt).
Je mag daarbij door alle andere klassen versneld promoveren wanneer je maar wilt.

Tel uit je winst!!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:05

[i]Maar als je dochter zo goed is als je zelf zegt moet de B geen probleem zijn en kan je er met 3 wedstrijden doorheen zijn? Als jij 20 wedstrijden nodig hebt om door het B heen te komen vraag ik me af of het in de L1 dan zoveel beter gaat. Misschien hoor je dan nog wel als combinatie in de B thuis.
L1 starten en helemaal geen winst rijden is nog veel minder leuk. [i]

En bedankt, waar heeft ze dit aan te danken?
Weet je iets over haar paard, of waarom hij afgemaakt is? Of weet je iets over haar rijden?
Als zij en haar trainer zeggen dat de L1 veel leuker en prettiger voor ze is dan zegt mij dat genoeg.
Dat heet vertrouwen hebben in het oordeel van een ander.
En ervaring met het rijden van een B proef en de jurering hiervan.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:08

CGJ12 schreef:
Het grote voordeel van een 2e Z1-klassering is dat je ALLES Z1 mag starten.
Het ENIGE nadeel is dat je geen B meer mag rijden (het is maar wat je een nadeel noemt).
Je mag daarbij door alle andere klassen versneld promoveren wanneer je maar wilt.

Tel uit je winst!!!!!

ben ik het wel mee eens hoor, alleen ik begrijp amondi niet haar dochter doet er 20 wedstrijden over om het B uit te komen.
En nu wil ze L1 gaan starten want dat ze er 20 wedstrijden over doet ligt aan de jury Dromen .

Maar voor de TS het ligt er dus eigenlijk aan wat je wil met het B-paard. is hij klaar voor het L of wil je hem b starten. zo ja dan zal je moeten wachten met dat 2e paard in het Z. Tenminste dat is wat ik uit de informatie hier haal.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:23

michele schreef:
ben ik het wel mee eens hoor, alleen ik begrijp amondi niet haar dochter doet er 20 wedstrijden over om het B uit te komen.
En nu wil ze L1 gaan starten want dat ze er 20 wedstrijden over doet ligt aan de jury Dromen .

Dat verhaal komt me anders zeer bekend voor ..........
Er zijn namelijk B-jurys die het AFSTRAFFEN als een paard mooi nageeflijk aan de loodlijn loopt (of een millimeter er achter), zoals het beeld in de Z helemaal geen probleem zou zijn, met als kommentaar: "niet in de krul trekken"........

Een willekeurige manege-ezel gaat dan met het oranje lint aan de haal met bijbehorende punten..........