hoofdstelnummers in de basissport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

hoofdstelnummers in de basissport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 23:25

Ik had het vandaag met mijn collega hierover.
Bij het ZZGP en op andere grote evenementen zijn ze al verplicht en er is vaak genoeg gezeur over mensen die denken dat hun startcoupon verwisseld is.
(ik las er laatst nog over in een topic over de Gelderse)
Dus dé oplossing: hoofdstelnummers in de basissport!!
Er is nooit geen verwarring meer over de coupons en dat "lieve" aanmelden bij de juri hoeft dan ook niet meer..

De persoon die als eerste start op de startlijst heeft nummer 1 enz..

(zo'n setje zal niet meer kosten dan E10)

Hoe denken jullie hierover??

kadans16

Re: hoofdstelnummers in de basissport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:29

Ja eigenlijk een heel goed initiatief.Op de vroegere NKB-kampioenschappen moest men ook met Hoofdstelnummers rijden.Ook in de ponyklassen.Kan me herrineren dat ik dat ontzettend stoer vond Clown Ik had het ene jaar nummer 98 en het jaar erna nummer 97.
En ik heb ze allebei (stiekem Nagelbijten / Gniffelen ) bewaard.
Ja ,inderdaad het zal een stuk minder verwarring opleveren.Ook omdat men bij het losrijden dus duidelijk ziet wie er aan de beurt is en wie er nog moet.Krijg je ook niet dat gestress van "wie is dat'' en ''hoeveelste ben jij''

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:41

Ja inderdaad!! Dat zou echt ingevoerd moeten worden!! Dat is meteen minder stress op een wedstrijd!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:43

Wij moeten ons hier gewoon aanmelden aan het secretariaat en gaan betalen en daar krijgen we de nummer die we die dag hebben en die maak je dan vast aan hoofdstel of sjabrak.. is idd veel beter dan aanmelden bij de jury Sigaar

xxx

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:48

Mij lijkt het ook DE oplossing!

Bij de dressuurproeven van de SGW's wordt het ook steeds normaler dat je met hoofdstelnummer op start, ideaal!
Zo weet je precies wanneer je aan de beurt bent, de ringmeester ziet wie er is en niet en de jury weet wie hij in zijn ring heeft!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:49

jah perfect idee!!!wij hebben het al vaak hoor, op de springwedstrijden!! echt super makkelijk en idd, zo'n setje is echt niet duur, en je doet er super lang mee ( tenzij je de cijfers kwijtraakt Nagelbijten / Gniffelen )

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 01:24

Of de ruiter/amazone verplichten zich aan te melden bij de jury, dan is ook het probleem opgelost.

Het probleem is dat er bij de basissport zo ontzettend veel ruiters zijn en dat ze dus per wedstrijd op het secretariaat nummers moeten gaan uitdelen.
De secretaresse hoeft maar één keer niet op te letten, of het verkeerde nummer is uitgedeeld, heb je weer hetzelfde probleem.

Bij ze ZZGP zijn er nog niet meer dan 1000 combinaties, dus heeft iedere combinatie gewoon een eigen nr.

roxanna_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 01:55

wij hebben het idd veel op wedstrijden... maar daar heeft ieder gewoon zijn eigen setje en er staat altijd toch een nummer voor je naam, dus waarom die niet in het zicht op je zadel of martingaal 'hangen'... ik ben er helemaal voor Haha!

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:50

Bij ons in de regio is het heel normaal, startnummers. Je kan ze vaak 'lenen' van de wedstrijdorganisatie tegen een borg, of gewoon zelf mee nemen. Ook bij indoorwedstrijden zie je het steeds meer.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:05

Lijkt me perfect, maar ik ben het ook gewend uit de sgw.

xxxpinokxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:08

ik ben het er mee eens
een veel beter plan hoor Haha! Knipoog

Nistria schreef:
Bij het ZZGP en op andere grote evenementen zijn ze al verplicht en er is vaak genoeg gezeur over mensen die denken dat hun startcoupon verwisseld is.
Er is nooit geen verwarring meer over de coupons en dat "lieve" aanmelden bij de juri hoeft dan ook niet meer..

Nistria schreef:

Nistria schreef:

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:22

Ik heb afgelopen maand meegedaan aan de regiokampioenschappen van Drenthe. Deze keer hoefden we geen hoofdstelnummers te dragen, terwijl ik in voorgaande jaren ook wel heb meegemaakt dat er wel hoofdstelnummers gedragen moesten worden.
Eigenlijk zijn die hoofdstelnummers veel handiger en als iedereen zelf een setje heeft dan heeft het secretariaat er niet extra werk van wat borg betalen e.d. betreft. Dus ik ben voor!!! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:27

Moet best kunnen, denk ik. Heel herkenbaar.

Aan de andere kant, zo heb je overal wel weer van die 'handige dingetjes' En 10x 10 euro is toch alweer 100 euro...

Ach, als het alleen bij een hoofdstelnummer blijft vind ik het prima hoor Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:32

Hier in de buurt moet je soms al wel met een nummersticker op je shabrak rijden, en in SGW natuurlijk altijd met een nummer. Ik vind het wel handig, je hebt veel minder gestress en je weet altijd wanneer je aan de beurt bent enzo. Het lijkt mij wel een goed idee.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:44

Maar wedden wanneer het verplicht wordt dat de prijzen van die hoofdstelnummers enorm gaan stijgen?
Eveneens als de verplichting om een cap te dragen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:47

Shanna16 schreef:
Moet best kunnen, denk ik. Heel herkenbaar.

Aan de andere kant, zo heb je overal wel weer van die 'handige dingetjes' En 10x 10 euro is toch alweer 100 euro...

Ach, als het alleen bij een hoofdstelnummer blijft vind ik het prima hoor Haha!

die dingen zijn herbruikbaar Knipoog Ik heb 2 sets (2 paarden) en vul steeds per wedstrijd het nummer in.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:49

Bij de ZZGP werkt dat systeem ook lang niet perfect:

1. Iedereen heeft tegenwoordig een "eigen merk" nummerplaatje. Enkele zijn echt minimaal van afmeting en alleen leesbaar op 2 meter afstand
2. Niet iedereen voert ze duidelijk zichtbaar aan 2 zijden
3. Vaak zijn nummers onzichtbaar door overhang van de slipjas
4. De jury en/of schrijver heeft het echt onnoemelijk druk met het hoge verwerkingstempo zodat die nummercontrole er ook wel eens "bij in schiet". Dat is gewoon de praktijk.

Maar het is wel beter dan niks.
Dat klopt.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:51

ik vind het een zeer goed idee, geen jury die naderhand nog weet wie, wie is en welke proef deze gereden hebben. verwarring is menselijk dus goede kans dat het mogelijk is dat coupons verwisseld worden. maarja je kan het niet na gaan.

ik denk dat dit een heel stuk duidelijker zal zijn.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:54

CGJ12 schreef:
Bij de ZZGP werkt dat systeem ook lang niet perfect:

1. Iedereen heeft tegenwoordig een "eigen merk" nummerplaatje. Enkele zijn echt minimaal van afmeting en alleen leesbaar op 2 meter afstand
2. Niet iedereen voert ze duidelijk zichtbaar aan 2 zijden
3. Vaak zijn nummers onzichtbaar door overhang van de slipjas
4. De jury en/of schrijver heeft het echt onnoemelijk druk met het hoge verwerkingstempo zodat die nummercontrole er ook wel eens "bij in schiet". Dat is gewoon de praktijk.

Maar het is wel beter dan niks.
Dat klopt.

1) Dan zouden ze ook eisen moeten gaan stellen aan de afmetingen van de nummers. Heb je geen goede? Jammer dan, mag je niet meedoen Haha!
2) Valt ook verplicht te stellen (is het trouwens bij de ZZGP toch ook?)
3) Daar heb je in de basissport geen last van
4) Jury heeft het verwerkingstempo toch zelf in de hand? Pas als ze een seintje hebben gegeven mag er weer gestart worden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:02

Bettine schreef:
4) Jury heeft het verwerkingstempo toch zelf in de hand? Pas als ze een seintje hebben gegeven mag er weer gestart worden.

Dat is maar gedeeltelijk waar.
Het tijdschema van de startlijsten hangt als een zwaard van Damocles boven je hoofd .........
Echt waar ......... de schrijvers hoeven de coupons niet te tellen......... maar er is ook geen hond die daar tijd voor zou hebben.........

Bij de basis gaat het soms erg vlot....... maar bij de ZZGP moet je bijna ADHD-jury zijn om te kunnen functioneren volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:35

Hier in Zweden ben je ook verplicht met een nummer te rijden, en het werkt in de praktijk erg goed. Je krijgt per wedstrijd een nummer toebedeeld, je dient zelf voor een nummer te zorgen. Je hoeft het maar aan 1 kant te voeren.

Wat ik een super systeem vind is dat je je papieren vantevoren bij het secretariaat moet laten controleren. De jury controleert dus alleen nog welke combi in de ring verschijnt, niet of het paard geent is ed.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:51

Uitstekend plan, ik ben ook voor Lachen Heb zelf overigens nooit problemen meegemaakt met verwisselde coupons, maar om die dan maar te voorkomen in de toekomst Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:00

peeky schreef:
Uitstekend plan, ik ben ook voor Lachen Heb zelf overigens nooit problemen meegemaakt met verwisselde coupons, maar om die dan maar te voorkomen in de toekomst Haha!

Vaak zat meegemaakt.. :/
En het is helaas (bijna) nooit meer te achterhalen wat nu wel of niet je goede coupon is, aangezien de jury het meestal wel weet, en degene met de betere punten allang blij naar huis is..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:06

Een jaarlijks combinatienummer lijkt me minder fouten geven dan iedere wedstrijd een ander nummer krijgen. Hoeveel mensen zullen met het nummer van de week ervoor gaan rijden?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:14

CGJ12 schreef:
Dat is maar gedeeltelijk waar.
Het tijdschema van de startlijsten hangt als een zwaard van Damocles boven je hoofd .........
Echt waar ......... de schrijvers hoeven de coupons niet te tellen......... maar er is ook geen hond die daar tijd voor zou hebben.........

Bij de basis gaat het soms erg vlot....... maar bij de ZZGP moet je bijna ADHD-jury zijn om te kunnen functioneren volgens mij.

Klopt helemaal. Ik ben laatst meegeweest als schrijver bij het ZZ-L. Van te voren moesten we alles zelf invullen. De combinaties komen in een moordend tempo achter elkaar, waardoor je nog aan het schrijven bent voor de laatste onderdelen van de voorganger, als de volgende al begint. En oh ja, ook even snel het hoofdstelnummer controleren....*zweet*. Zeker als je flink moet turen naar het nummer is dat niet erg handig. Hup, nummers gewoon goed zichtbaar aan het hoofdstel en niet weggestopt op het sjabrak.

Wij zaten toen gelukkig met een andere jury die even oplette of zijn collega ook weer klaar was, zodat we nog redelijk wat tijd hadden. De voorgaande keer was de collega iets minder vriendelijk en liet de ruiter gewoon beginnen terwijl wij nog niet klaar waren ... dus nee, je hebt het niet helemaal zelf in de hand!