eerste wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanniebal

eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:58

Aankomende zaterdag ga ik mijn eerste wedstrijd rijden, weliswaar gewoon op de manege, maar ik ben wel heel zenuwachtig Tong uitsteken. Stel dat dit of dat, haha het zal wel meevallen maar toch, straks dan ben ik zo gespannen dat het op mijn paard overslaat. Hebben jullie tips om ontspannen te blijven/ worden en hoe was dat voor jullie de eerste wedstrijd? Ben benieuwd Knipoog

roxanna_z

Re: eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 01:00

wat je goed in je hoofd moet houden is dat je iig niets te verliezen hebt!! maar je moet gewoon denken; tsja... het is niet erg als het niet goed gaat...iedereen leert nog of je nou B bent of z2 bent... IEDEREEN HEEFT HET MOETEN LEREN... ik rij gewoon wedstrijden om te kijken hoe je vooruit gaat!! natuurlijk was ik zenuwachtig mn 1e wedstrijd... doe gewoon alsof het een les is, waarin je een proefje oefent... doe wat je geleerd hebt... denk eraan dat een paard verdomd goed door heeft wanneer de ruiter zenuwachtig is Knipoog kijk gaat een volte niet goed?? dan staat er (als het goed is) op je protocol wat je fout doet... van fouten leer je alleen maar!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:29

Dit is al het zoveelste topic over zenuwen. Clown
Ik heb er werkelijk nooit last van op wedstrijd. Verward
Ik schrijf mij lang van te voren in en plan alles grondig tot in de details. Ik ken ook bijna elke keer van proef helemaal vanbuiten, maar ik heb dan ook wat je een fotografisch geheugen kunt noemen. Gewoon een paar keer lezen en het zit erin. Slim

Er is werkelijk geen reden om gestrest te zijn, bedenk eens jou redenen. En bedenk dan hoe het zou zijn als je geen zenuwen hebt.

''Gids succesvol paardrijden'' is werkelijk een aanrader, gaat over de NLP methode.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:24

You can do it, Hannie!