pff, wat een dag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

pff, wat een dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 17:30

Ik moest zaterdagavond starten in het M2 met mn kleine draakje. Vorige keer had ik vrij lang (3 kwartier voor mn eerste proef en nog 20 minuten tussen 1 en 2) en was doodop in de proef.
Dus ik deze keer maar een half uurtje gepland, en thuis al even aan de longe gedaan.

Ik paardje opzadelen, mn moeder vast stappen met m, en ik rustig jasje aan, haar doen enz. Daarna opgestapt en richting losrij bak (1 buiten, beetje nat, maar te doen en 1 binnen, erg klein en slechte bodem, want dat is normaal de losgooi/longeer bak)
Begon dus buiten... ik kwam de bak in, beestje beetje kijkerig, draait om, ziet weer wat engs en staat ineens recht overeind, heerlijk die bloed beestjes! }>
dus ik maar gaan draven, want je moet wat, en hij maar snurken en doen.
Had ik klein beetje gegaloppeerd, ging het regenen/hagelen/stomen dus toch maar naar binnen. Daar paard weer in de stress, want de bak was eng...

Alleen had ik springschoenen om, kan ie altijd tegen en kreeg hij nu een schaafwondje van, en dan denkt hij dat ie gelijk kreupel is. springschoenen af en was meteen een stuk beter.

maar toen was ik nog lang niet klaar, beestje was nog zo ontzettend fris en veel te weinig gesloten en ik moest mn proef in (en had echt al een half uur gereden!)
en natuurlijk....in de ring zaten aaaallemaal spoken en beren en elke deur was eng, en het gat tussen het schot en de bodem natuurlijk helemaal, dus ik heb er het beste van gemaakt en vond de 137 punten die ik kreeg nog hoog. (erg toffe jury btw, gaf lage punten waar nodig, maar ook gewoon rustig weer een paar 7's)
snel even paar "puntjes op de i gezet" in de losrijbak en weer de ring in (zat er maar 1 tussen).

2e proef was beter, hij ging iig de bak rond en niet overal stilstaan en achteruit kruipen. Alleen was hij door de spanning nog moeilijk te sluiten en liet ik zelf punten liggen door hem lang te laten worden.
resultaat, eerste (van de 2) met 147. Maar: wel een waardebon van 15 euro! (vond ik zelf dus niet echt nodig/verdiend, maar ga ook geen nee zeggen)
en weer tevreden over de jury, was het eens met de punten, weer een paar 7s en ook leuke/nuttige opmerkingen.

kortom, was weer even lastig rijden, maar wel weer blij dat ik weg ben geweest. Alleen dat losrijden moet ik nog wat op verzinnen, volgende keer maar weer ietsje langer denk ik, liever iets te moe dan veel te maf!