Met een klein paard op je 13e in een paardenwedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Met een klein paard op je 13e in een paardenwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:13

ik heb een probleempje... nou eerlijk gezegd een vriendin van mijj..
ze heeft een klein paardje van ong. 1.58 en ze wil binnenkort wedstrijdjes gaan rijden maar ze is zelf 13... moet ze nu bij de paarden starten? het mag toch niet meer bij de ponies??

Sjel

Re: Met een klein paard op je 13e in een paardenwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:15

NathalieW schreef:
ik heb een probleempje... nou eerlijk gezegd een vriendin van mijj..
ze heeft een klein paardje van ong. 1.58 en ze wil binnenkort wedstrijdjes gaan rijden maar ze is zelf 13... moet ze nu bij de paarden starten? het mag toch niet meer bij de ponies??

Ongeveer 1.58?
Ik zou 'm eerst even precies op laten meten. Als hij idd 1,58 is moet ze bij de Paarden volgens mij.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:27

Ik zou hem inderdaad eerst nog even goed opmeten. En je mag vanaf je 12e bij de paarden rijden dus dat moet geen probleem zijn.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:54

Als het paard echt 1.58 gemeten is moet ze bij de paarden starten. Als je een meter kan vinden die het paard 156.9 wil meten dan kan ze nog bij de pony's starten.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:03

Tjaa ik ken meer van die pechvogels. Een meisje bij ons op stal is ook 13 jaar en heeft ook een beest wat nét 1.58 meet. Ze is dus maar bij de paarden gestart. Gelukkig zijn de B-wedstrijdjes hier in de buurt wel een beetje gezellig Lachen anders is er niets aan voor een kind.
Tussen de pony's starten zou leuker zijn...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:27

ik starte met mijn net 13 ook bij de paarden met springen en dan heb je helemaal geen concurentie van je eigen leeftijd! maar het mag dus wel! en als ik haar was zou ik het lekker doen..des te leuker is het als je dan wint

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:33

Och ik ben met mn 15jaar bij de paarden gestart, en vond het eigenlijk juist heel erg leuk om tussen de ''groten'' mee te rijden Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:37

Ik ben op mijn 14e tussen de paarden gestart en ik vond het juist extra leuk als je een prijs meepakte Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:46

Mijn pony was toen ik twaalf was ook te groot geworden voor de E-maat. Ze is de eerste keer wel ingemeten (was een aardige meter Haha!) maar de tweede keer werd het te gortig.
Ik vond het helemaal niet erg tussen de paarden te starten. Tussen de pony's is ook niet alles, en als je jong bent houdt iedereen bij de paarden daar vaak wel rekening mee. Dus zo erg is het niet. Bovendien is het niveau bij de paarden een stuk hoger, dus dan leert ze ook beter paardrijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:42

Ik heb altijd al officieel bij de paarden gereden en vond het niet meer dan normaal. Toen ik 12 was startte ik voor het eerst in de B met mijn paard en dat is altijd goed gegaan. Heb nooit commentaar gekregen en werd ook niet anders gejureerd dan de wat oudere mensen. Op de selectie voor de Noord Hollandse begon een mevrouw tegen mijn moeder aan te praten over haar dochter en dat zij de jongste deelnemer was. Ze was namelijk nog maar 16 jaar. Toen vertelde mijn moeder dat ik nog maar 12 was en deze mevrouw stond versteld Haha! Heb de selecties uiteindelijk ook nog gewonnen Haha! Maar om op jouw vraag terug te komen: zo raar is het helemaal niet! Gewoon lekker rijden en niks van anderen aantrekken!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:43

Ik startte ook op mijn 13e of 14e (ben niet zeker) al tussen de paarden, in het Z1, met het oude paard van mijn moeder.
Het was bij mij toen alleen echt wel meet het mug-op-een-olifant-idee Clown
Denk dat menig jury raar opgekeken heeft.
Maar vond het altijd erg spannend om tussen die 'groten' te rijden Haha!
Helemaal leuk was het natuurlijk als ik eens een prijsje meepikte, zwaar trots Haha!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:01

Tsja, ook ik ben op m'n 13e bij de paarden begonnen. Heb nooit anders dan een paard gehad, dus de ponysport heb ik nooit meegemaakt. Ik heb eigenlijk nog nooit rare dingen te horen gekregen n.a.v. mijn leeftijd. Maar goed, ik was dan ook al 1.70m en zag er wel wat ouder uit Haha!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:35

Nog een keer goed laten opmeten, je hij de nog te groot en wilt ze echt bij de pony starten in laten meten Haha!
Bij ons ik de kring liepen ook 'eponys' van 1.62m....