Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hunter87 schreef:ik weet niet precies waar het hoor, het is een vraag ma over wedstrijden, als het verkeerd staat verhuis ma hoor!!!
mijn vraagje is dus, wat is het belangrijkste in een B proef?
moet je paard daar al mooi nagevelijk lopen? of het is daar al goed als je mooi de figuren en overgangen rijd??
Effy schreef:Dan is de jury ook in de war zeker? Ik had toch bij mijn eerste keer op wedstrijd in de B het commentaar dat mijn paard meer aan de tuigel moest lopen. (ja tuigel stond erop, niet teugel)Nageeflijkheid komt voort uit de ontspanning, dus is het logisch dat je paard nageeflijk hoort te zijn in een proef.
En zoals ik al eerder zei dient nageeflijkheid niet verward te worden met 'aan de teugel'.
Citaat:Dan is de jury ook in de war zeker? Ik had toch bij mijn eerste keer op wedstrijd in de B het commentaar dat mijn paard meer aan de tuigel moest lopen. (ja tuigel stond erop, niet teugel)
tsjody schreef:hallo.
ze zeggen altijd wel dat in de B je pony/paard niet aan de teugel hoefd te lopen maar ik heb de ervaring dat meestal wel iemand wint waarvan het paard/pony aan de teugel loopt. en dat je meestal niet in de winstpunten rijd als je paard/pony niet aan de teugel loopt..
ps: dit is mijn ervaring!!
veel succes
double schreef:Het foutje van 'tuigel' zal wel van de schrijver geweest zijn, niet de jury.. Ik kreeg laatst ook een protocol met té veel spelfouten!
hunter87 schreef:Dat je dit voor de merrie doet vind ik prima, maar bij wedstrijden hoort het gewoon vanaf een bepaald niveau. Anders krijg je 'm toch ook niet helemaal voor elkaar als ie van voren niet rond loopt.wat een onzin trouwens dat je paard aan de teugel moet lopen!!! oh bah ik kan me daar zo kwaad om maken!!!![]()
van de eigenaren mag ik haar namelijk zo min mogelijk aan de teugel rijden (vanwege een ongeluk waar ze nog wat aan over heeft gehouden dus trauma lama zegge... jah vaag verhaal ik weet ma om een heeeeeeel groot verhaal klein te maken)
tsjody schreef:hallo.
ze zeggen altijd wel dat in de B je pony/paard niet aan de teugel hoefd te lopen maar ik heb de ervaring dat meestal wel iemand wint waarvan het paard/pony aan de teugel loopt. en dat je meestal niet in de winstpunten rijd als je paard/pony niet aan de teugel loopt..
ps: dit is mijn ervaring!!
veel succes