On Top verkocht aan Leida Strijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

On Top verkocht aan Leida Strijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:02

On Top verkocht aan Leida Collins-Strijk

Het dressuurpaard On Top, waarmee Judith Scholte reeds zeer succesvol was, is verkocht aan Leida Collins-Strijk.

De negenjarige zoon van Jet Set D uit Ballade keur van Pericles xx heeft in het najaar zijn veelbelovende debuut in de Grand Prix gemaakt. Voor die tijd was de lichtvoetige bruine ook al zeer succesvol. Hij won onder meer het Nederlands kampioenschap ZZ-zwaar in 2003 en een jaar later werd hij Nederlands Kampioen Lichte Tour.

Marc en Judith Scholte kochten On Top als veulen op de proefaccommodatie 'De Tolakker' op de faculteit diergeneeskunde. Marc was in die tijd instructeur bij de veterinaire studenten rijvereniging 'de Solleysel'.
"Het is een moeilijke beslissing geweest" vertelt Judith geëmotioneerd. "Wij zijn alleen eigenaar en het risico werd te groot. Hij kan zo maar een keer vastliggen of koliek krijgen en dan is het afgelopen." Judith vindt het erg fijn dat On Top naar Leida gaat. "Het kan niet beter zijn dan zo." benadrukt ze. "Leida kwam hem uitproberen en reed er echt zo op weg, ik kreeg er kippenvel van."
Leida en haar man Tim Collins betrekken deze week hun nieuwe onderkomen in de buurt van Valkenswaard. On Top blijft dus in Nederland. "Ik ben chauvinistisch genoeg om daar heel blij mee te zijn" vervolgt Judith, "het is toch een paard waar de verwachting van is dat hij op het internationale niveau gaat meedraaien. Vaak gaat zo'n paard naar het buitenland, nu gelukkig niet. En ik weet zeker dat wanneer Leida met hem succesvol is , ik even hard zal meegenieten. Sterker nog, ik denk dat ik nóg zenuwachtiger zal zijn dan wanneer ik hem zelf moest rijden. Als íemand hem moest kopen, dan moest het maar zó zijn."

www.kwpn.nl

Ben zeer benieuwd wat deze gaat combi gaat presteren Ja

Toledo

Re: On Top verkocht aan Leida Strijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:13

Super voor Leida, maar wel zeeeer jammer voor Judith. Ze had het wel verdiend om tzt in het A-kader te komen!

Ben ook benieuwd wat deze nieuwe combinatie gaat brengen.... de tijd zal het leren.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:21

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe combinatie het gaat doen in de toekomst.

Zal wel onwerkelijk zijn voor Judith dat Ontop niet meer van haar is.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:29

Ja ik zag het gisteren al op eurodressage staan. Leuk voor Leida, On Top is zeker een paard met mogelijkheden. Misschien wel aardig voor de NL-topdressuur. Erg jammer voor Judith, maar ja, hij werd wel érg kostbaar natuurlijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:32

Kan Leida het A-kader in "esthetisch" opzicht weer enorm versterken......... Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:51

Lijkt me een super combi!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:15

CGJ12 schreef:
Kan Leida het A-kader in "esthetisch" opzicht weer enorm versterken......... Haha!

Clown Mannen Lips are sealed

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:34

Tjee: zo'n paard zou ik ook wel willen! Hopelijk wordt het iets, en kunnen ze inderdaad meedraaien op topniveau!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:55

Komt wel goed, als ze weer terug bij sjef gaat trainen, dan is het team voor peking ook alvast bepaald.
Lekker makkelijk hoeven, we ons daar ook geen zorgen meer over te maken.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 01:39

CGJ12 schreef:

OK dan! Bloos

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:31

Wat leuk, lijkt me een goede combi. En ben het wel met wouter eens leida is een mooie vrouw.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:08

Denk ook wel dat een hele mooie combinatie zal zijn. Wacht vol spanning af om ze binnenkort in het echie te zien.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:29

Suzanne F. schreef:
Lijkt me een super combi!

ik ben benieuwd of het gaat klikken met Leida en Toppie. Het is wel een heel sensibel paard, zal wel even omschakelen worden voor zowel Top als Leida. Maar het pluspunt is dat hij niet zoals Lancet naar het buitenland vertrekt maar gewoon in Nederland blijft. Op deze manier behouden we toch nog enig talent op eigen bodem Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:59

Tja, het zat er aan te komen natuurlijk.
Ik vind het wel doodzonde voor Juud, zo'n paard tref je eens in je leven en alleen als je heel veel geluk hebt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:02

Ik wens Leida natuurlijk wel heel veel succes met Ozep zijn buurman Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:49

Sjuimpje schreef:
Tja, het zat er aan te komen natuurlijk.
Ik vind het wel doodzonde voor Juud, zo'n paard tref je eens in je leven en alleen als je heel veel geluk hebt.

Ze zal er wel iets "tijdlozers" voor terug krijgen..............

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:54

toppie stond bij ons op stal, ik liep gisteren langs zijn stal en zag dat hij er niet meer stond.. ik had wel hier en daar wat gehoord... maar toen besefte ik dat hij verkocht was.. jammer is een mooi paardje...maar daar zal hij het goed hebben!! hopen dat we nog heel veel over hem horen !!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:22

Jammer voor judith maar risico werd inderdaad wel groot kan ik ook wel begrijpen.

Ik wens Leida en top veel succes!

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:09

ik denk dat die combi wel eens lekker zal gaan lopen! leida heeft natuurlijk super veel ervaring en nu heeft ze zelf eens mooi de kans om het te gaan maken! Knipoog gaat wel lukken!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:18

-