Citaat:DRUNEN - Het internationaal opererende bedrijf Keltec, een bedrijf met 11 miljoen euro omzet en onderdeel van de Kelders groep, fabrikant van “dispensing systems” (pompjes zoals ze in heel veel voor huishoudelijk gebruik geschikte producten worden toegepast), gaat tot en met de Olympische Spelen van Peking Anky van Grunsven ondersteunen. Salinero zal vanaf nu het voorvoegsel Keltec dragen.
I.P.S. Horse Group
Daarnaast is in samenwerking tussen de familie Kelders, eigenaren van de Kelders Groep (bestaande uit ongeveer 40 bedrijven) en de in de paardensector werkzame heren Joop van Uytert en Ad Valk de "I.P.S. Horse Group" opgericht. Deze "I.P.S. Horse Group" stelt zich ten doel zeer getalenteerde jonge paarden aan te kopen, en deze niet alleen op te leiden voor de internationale sport, maar ze ook voor de Nederlandse topdressuurruiters te behouden. Een ander bedrijf van de Kelders Groep is I.P.S., een onlangs opgericht bedrijf dat spuitbussen gaat fabriceren waarin de milieu bedreigende drijfgassen zijn vervangen door gecomprimeerde lucht.
Hans Peter Minderhoud
Hans Peter Minderhoud, ooit begonnen als groom op de stal van Van Grunsven, is uitgegroeid tot een internationaal zeer gewaardeerde ruiter die heel veel successen heeft geboekt met jonge paarden. Met de hengst Rubels werd Minderhoud tweemaal wereldkampioen bij de jonge dressuurpaarden en met Florencio schreef Minderhoud deze wereldtitel in het Duitse Verden het afgelopen jaar ook op zijn naam. Minderhoud gaat de paarden die in de "I.P.S. Horse Group" zijn samengebracht rijden, terwijl Anky van Grunsven zich met de sportieve begeleiding zal bezighouden.
Keltec Salinero, I.P.S. Krack C en I.P.S. Painted Black
Tussen de familie Kelders en de familie Van Grunsven bestaan nauwe banden. De echtgenote van Jan Kelders en de vader van Anky waren neef en nicht. Anky van Grunsven toonde zich zeer ingenomen met het aangaan van deze overeenkomst. “Om hoeveel geld het gaat wil ik niet zeggen, maar ik ben een tevreden mens”, aldus de Olympisch kampioene. Van de paarden van Van Grunsven krijgt alleen Salinero het voorvoegsel "Keltec". Haar andere paarden Krack C en Painted Black krijgen het voorvoegsel "I.P.S.".
Comeback
Tevens maakte Anky gebruik van deze presentatie om haar comeback in de dressuurring aan te kondigen. “Ik zou heel graag in de kleuren van mijn nieuwe sponsor in wereldbeker finale in Las Vegas willen rijden. Maar dan moet ik zeker twee wedstrijden voor die tijd hebben gereden". Dus lijkt het er vanzelfsprekend op dat Anky tijdens Indoor Brabant voor het eerst sinds de geboorte van haar zoon Yannick Janssen weer in de dressuurring te bewonderen zal zijn. Het resultaat is niet belangrijk, omdat zij als winnaar van de finale 2003/2004 in het Duitse Düsseldorf automatisch, na twee starts in de kwalificatiewedstrijden van het seizoen 2004/2005, startgerechtigd is om haar titel te verdedigen.
(Bron:www.vwf.nl)