Laagste punten ooit!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Laagste punten ooit!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:42

Huilen Ik had zaterdag dressuur wedstrijd, al de hele week geoefend.
In de inrijbak ging het super en ze liep heel lekker, kom ik in de dressuur ring doet mn paard haar hoofd omhoog en wil ze niks meer. Zo een hele dressuur proef gereden het ging echt afschuwelijk!
En nu komen de punten..................119!
Ik heb me maar voorgenomen om NOOIT meer te dressuren.

Sylhouet

Re: Laagste punten ooit!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:51

Waarom zo vreselijk snel opgeven?
Als ze met losrijden lekker loopt, moet ze dat in de ring ook kunnen.

Was het een onderlinge wedstrijd?
Balen van je punten, maar de volgende keer beter, toch?

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:52

Niet opgeven!!

Ik weet niet of het pas je eerste wedstrijd, of een van de eersten was, maar als dat zo is mag je echt niet opgeven. Gewoon doorrijden waarschijnlijk moeten jullie allebei nog wennen en bij de ene combinatie gaat dat nou eenmaal sneller dan bij de ander.

En ook als het niet een van de eerste wedstrijden is, ook niet opgeven! Kijk waar het probleem ligt en probeer het op te lossen! Waarschijnlijk is er wel een behoorlijk probleem en grote problemen zijn lastig,m maar als je eenmaal de oplossing hebt gevonden, maak je een enorme sprong vooruit!!

En één troost, je kunt de volgende keer moeilijk lager halen! Clown

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:57

Het was al een L1 proefje, ik rij al een jaar in de L en had al vaak 144,145,enz. (per ongeluk 1 keer een winstpunt) maar dit was toch wel heel erg.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:02

Erg spijtig, maar wees blij dat het net geen verliespunt was. Dit is ons wel een keer overkomen in het M2. Niet opgeven, gewoon door gaan, komt echt wel goed. Ach gut Heb je wel de juiste instructie? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:11

Iig niet opgeven!! Iedereen heeft wel eens een slechte dag.
Ik heb ooit vrijwillig de ring moeten verlaten omdat het totaal geen zin had, was ook in de l1. De dag erna had ik weer wedstrijd; 1ste met 2 wp. Zo zie je maar dat het kan verschillen.

Als je steeds geen wp haalt: waarom ga je niet thuis eerst hard oefenen en dan pas weer op concours? En misschien heb je de overstap naar de L1 wel iets te vroeg gemaakt. Maar wanhoop niet!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:14

tja, niet banketstaaf bedoeld maar als je al zo lang in de L1 rijdt met steeds zulke punten zou ik toch eens of op zoek gaan naar de oorzaak, is de pony als je de ring ingaat altijd zo lastig> is het gewoon koppigheid. start een keer HC en word een keer flink boos, of doe alsof je op wedstrijd gaat, maar ga gewoon zelf rijdn( lees invelchten ed en met de trailer weg, en al die dingen en flink aanpakken), maar is ze bijv bang voor de jury of wat dan ook, dan zou ik zeggen ga een paar keer op oefendressuur( weet nie waar je woont, maar in het outdoorseizoen is erbij ons in de buurt nog wel eens 1), en als ze thuis vaak ook zo vervelend is zou ik idd tog maar eens een (andere) instructrice gaan zoeken!
tja en idd niet opgeven!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:46

Ja heb je wel de juiste instructie? En ik zal ook eens HC op concours gaan e.d.
Wat is dan een verliespunt? Is dat onder de 119 of niet?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:13

Verliespunt is 118 dacht ik...

Wel ontzettend balen zeg dat het niet ging...hoe loopt ze de andere keren dan? Ben je altijd erg gespannen in een proef?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:40

Je bent in het L1 gekomen??? Hoe??? Daar zul je de WP ook voor moeten hebben, dus het kon wel!!! Geef niet op, zoek desnoods andere instructie, maar belangrijker, zoek naar de oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:15

Evy schreef:

117 Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:17

Anoniem schreef:
Evy schreef:

117 Haha!

Kan je echt worden teruggezet van de L1 naar de B dan?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:51

Niet opgeven. Kan iedereen wel een keer overkomen. Doorgaan lekker blijven oefenen aan de basis, die moet beter. L1 verschilt neit zoveel van B en je kon het in de b ook dus nu lukt het je ook wel. Overleg even met de isntructie want je meot toch ook een keer een vette winstpunt halen goed voor je vertrouwen in jezelf.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:22

Joh dit is waarschijnlijk eenmalig geweest, gewoon weer doorgaan.
Ik heb ook een keer in het M1 een verliespunt gereden Bloos Bloos Bloos Bloos , niet terecht overigens (vonden velen mensen met mij hoor)
Helaas kreeg mijn paard een blessure dus heb niet meer kunnen rijden, maar met mijn andere paard geef ik echt niet zomaar op.

Meid je kan het echt wel zeker als het tijdens het losrijden wel ging. succes

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:23

Thanx voor jullie medeleven. Ik ga het denk ik toch weer proberen in het buitenseizoen.
Aan de instructie ligt het denk ik niet, mn paardje is alleen erg kijkerig enz. Dus ik ga gewoon verder oefenen!

(ps volgens mij was het bij 116 verliespunt (tot 117 en niet t/m)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:40

Citaat:
Kan je echt worden teruggezet van de L1 naar de B dan?

ja dat kan echt Knipoog

en ik heb nu mijn proevenboekje erbij... Tong uitsteken
3 verliespunten: 91 punten en minder
2 verliespunten: van 91 tot 104 punten
1 verliespunt: van 104 tot 117 punten

maarum ik begrijp ook niet helemaal hoe je in de L1 bent gekomen Clown
maar iig doorzetten het gaat je vanzelf lukken! iedereen hier heeft goede tips gegeven dus ik zou zeggen:
doe er wat mee! Knipoog

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:33

Ik zou niet opgeven als ik jou was.. En als ze thuis fijn gaat, zou ik ook zeker op wedstrijd blijven gaan. Het is nl wel een kwestie van doen. Een wedstrijdsituatie kun je thuis nooit namaken! Maar als ze thuis ook problemen geeft, zou ik die eerst oplossen.
En mocht het je hoop geven: Ik heb met mijn paard 2 jaar over de L gedaan (was toen godzijdank nog geen scheiding tussen L1 en L2 Haha! ) en als ik een punt haalde was het altijd maar net aan : 156-157. En zelfs ooit nog een lager puntentotaal weten te behalen 118!! Cool
Maar toen ik eenmaal het L uitkwam ging het als een speer.. (waren toen binnen een jaar Z2)
Ik blijf het wel een hele rottige klasse vinden! Heel veel succes ermee en gewoon doorgaan!!!!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:45

Ach in de oude punten telling heb ik wel eens 92 punten gereden!
En het is uiteindelijk echt wel goed gekomen door heel veel aan de basis te werken.
Probeer zo ie zo je oefeningen netjes op de letters te rijden.
En ook thuis regelmatig stukjes uit je proef te oefenen.
Vaak zit er ook veel spanning bij je zelf.
Dus regelmatig naar onderlinge wedstrijdjes gaan is ook een optie.
Zo doen jullie beide weer wat wedstrijd ervaring op in verschillende omgevingen.