Hors Concours starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Hors Concours starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 16:28

Even een vraagje van mijn kant. Volgende maand komt mijn nieuwe paard en ik zou er in de zomer een paard wedstrijdjes mee willen starten, maar aangezien wij geen trailer hebben, of auto die een trailer kan trekken, gaat dat niet echt lukken.
Nu worden hier in de buurt in de zomer wel eens dressuurwedstrijden gehouden waar ik te paard heen zou gaan, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om voor die 2 keer per jaar een startkaart enzovoorts aan te gaan vragen.
Kun je op elk concours HC starten? En moet je daarvoor wel lid zijn van de rijvereniging o.i.d.?
Of mag ik me daar gewoon voor inschrijven zonder dat ik ergens lid van ben?
Krijg je bij een HC wel aan het einde een coupon met punten mee? Of mag je eigenlijk alleen maar je rondje rijden en verder hoor je er niks meer avn.

Het lijkt me namelijk best leuk om te zien of we er wat van bakken Haha!
En mag je bijvoorbeeld ook HC in de L starten terwijl je nooit de punten voor de L hebt gehad? Of moet je dan persé B proef starten.

Ok, veel vragen, sorry Haha!

[edit] De zoekfunctie doet het nog niet, dus ik kon niet zoeken of er al een topic over bestond.

liberty

Re: Hors Concours starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:17

Nee je kunt niet zomaar ergens HC starten, ook dan moet je lid zijn van een vereniging en een startkaart hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 17:22

Hmm, dat is jammer. Ik vind het namelijk zo veel geld voor 2 wedstrijden per jaar, maar ervaring opdoen lijkt me ook wel wat. Jammer.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:33

Als je ervaring op wilt doen kan je misschien op een manege ofzo met onderlinge wedstrijden mee doen. Voor HC moet je een startkaart hebben, en dus lid zijn van een vereniging. HC starten is meer bedoelt voor startende ruiters die een keer willen rijden zonder dat ze winstpunten/verliespunten kunnen halen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:36

Rinske, Cromvoirt en Vught zijn voor jou toch wel te bereiken onder de man? Daar zijn zat wedstrijden Ja

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 17:40

Cromvoirt is wel te doen ja, da's ongeveer 500 meter verderop Haha!
aar Vught wordt al anders, dat is minstens 1,5 uur onder de man en dan de snelweg over. Dat zie ik niet zitten.
Verder worden er bij de Klinkert volgens mij wel veel springwedstrijden, maar minder dressuurwedstrijden gereden. Ik weet niet precies hoeveel dat er zijn per jaar. Kan ik dat ergens vinden?
Ik vind het namelijk echt duur, besteed dat liever aan goed les hebben Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:44

Jij staat nog vlak bij t Heike? Daar reed ik destijd in een half uurtje naar toe vanaf de Wub.

http://www.heike.nl/index3.html

als je de snelweg over bent kun je zo'n 100 meter verderop een bospad op, en dan kun je mooi binnendoor naar de Vughtse Hoeve.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:55

HC is ook voor int springen bijvoorbeeld. ALs je zelf bv M bent dan zou je evt. eerst HC L kunnen starten (dus niet voor prijzen en wp.) en daarna officieel in de M. Heb je lekker het parcours al gezien. De organisatie moet het wel goed vinden. Ik probeer het nu wel af en toe eens te doen. Erg fijn met springen vind ik! Voor Dressuur is zoiets handig als je een stresskip hebt of een tijdje uit de running bent geweest denk ik.. Maar ik hou me meer bij het springen Vork (ook al sta ik nu op -4 Bloos

Groetjes Hester

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:28

Als je het netjes aan de organisatie vraagt, mag je soms ook wel starten zonder startkaart. Officieel moet je er inderdaad één hebben, maar ik ben ook wel eens HC gestart zonder startkaart. Heb toen gewoon netjes een verzoek ingediend bij de des betreffende organisatie en ik mocht gewoon mee doen. Moest natuurlijk wel inschrijfgeld en dergelijke betalen, maar kreeg na afloop ook gewoon een coupon mee naar huis waar alle commentaar netjes op vermeld stond. Natuurlijk zal het niet bij elke vereniging mogelijk zijn om HC te starten zonder startkaart, maar er zijn dus wel degelijk verenigingen die het toestaan.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:34

HC starten zonder startkaart is niet toegestaan. Ookal vind de organisatie het goed, een jury mag niet jureren zonder officiele coupon. Is er bij jou in de buurt een FNRS manege? Dat zou een optie kunnen zijn. Bij ons op de manege zijn een heel aantal ruiters die een eigen pony hebben en deze rijden de FNRS proeven, punt 1 omdat de kosten veeel lager zijn en punt 2 om eerst wat ervaring op te doen in de wedstrijdsport. De kosten voor een paspoort zijn 12,50 euro per jaar en verder betaal je alleen je inschrijfgeld.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:05

Volgens mij mag dit niet. Ik heb hier ook wel eens achteraan gebeld, is wel alweer een aantal jaar geleden.
De reden die ik toen kreeg, als je geen startkaart heb ben je niet verzekerd.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:09

starten op knhs wedstrijden zonder startkaart mag niet
dat er bij het springen jury's zijn die geen coupon nodig hebben is aan de jury maar eigenlijk mag dat ook niet maar in het springen beslist de jury
Maar je hebt ten alle tijden een startkaart nodig
Hierop kan de vereniging gecontroleerd worden en jij ook
Staat de vereniging jou toe om zonder startkaart aan de start te verschijnen krijgen ze een boete en jij ook en dat is vele malen hoger dan bij je eigen club te starten met een startkaart ookal is het dan maar een paar wedstrijden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:01

't Heike heeft regelijk wat dressuurwedstrijden, zeker de moeite om lid te worden.

Lid worden om er HC te mogen rijden, is toch wel het minste waar je aan moet voldoen, verder nemen wij (Vught) geen HC combinatie's aan, de wedstrijden zitten over het algemeen super vol en dan laten we liever iemand starten voor de punten (dressuur dan). Er wordt wel eens een uitzondering op gemaakt maar dan is het minstens een lid van de vereniging die een goede reden heeft om HC te starten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:22

beppies schreef:
't Heike heeft regelijk wat dressuurwedstrijden, zeker de moeite om lid te worden.

Je bedoelt geregeld? Haha!

Ik denk dat ik toch maar een startkaart aan ga vragen dan, lijkt me toch leuk om ervaring op te doen Ja
Weet iemand hoe lang dat duurt? Omdat ik heb pas eind februari krijg? Ben ik dan nog optijd voor het zomerseizoen?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:04

Redelijk of geregeld, knap toch zo'n samenvoeging Bloos

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:12

ongeveer 2 tot 3 weken
als je tenminste alle dokumenten er bij doet en het paspoort met chipmummer duidelijk copieerd anders komen ze daar op terug met vragen en dan kost het meer tijd

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:56

Misschien kun je eens rondvragen of je niet met iemand mee kunt rijden naar de wedstrijden. Er zijn best vaak mensen die met een tweepaards trailer naar een wedstrijd gaan met 1 paard.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:11

hesterv schreef:
HC is ook voor int springen bijvoorbeeld. ALs je zelf bv M bent dan zou je evt. eerst HC L kunnen starten (dus niet voor prijzen en wp.) en daarna officieel in de M. Heb je lekker het parcours al gezien.

Naar mijn weten mag dit dus niet. Je mag wel, als je op dezelfde dag ook nog officieel start, HC een klasse hoger starten, maar niet lager. Juist omdat je dan het parcours al hebt gezien en dit niet eerlijk is tegenover andere ruiters. Anders zou iedereen wel eerst even een klasse lager gaan starten alvorens zij hun officiële parcours in gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:39

Effy schreef:
hesterv schreef:
HC is ook voor int springen bijvoorbeeld. ALs je zelf bv M bent dan zou je evt. eerst HC L kunnen starten (dus niet voor prijzen en wp.) en daarna officieel in de M. Heb je lekker het parcours al gezien.

Naar mijn weten mag dit dus niet. Je mag wel, als je op dezelfde dag ook nog officieel start, HC een klasse hoger starten, maar niet lager. Juist omdat je dan het parcours al hebt gezien en dit niet eerlijk is tegenover andere ruiters. Anders zou iedereen wel eerst even een klasse lager gaan starten alvorens zij hun officiële parcours in gaan.

dat mag dus wel. Kijk de reglementen maar na, al vind ik het ook heel erg vreemd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:24

hesterv schreef:
HC is ook voor int springen bijvoorbeeld. ALs je zelf bv M bent dan zou je evt. eerst HC L kunnen starten (dus niet voor prijzen en wp.) en daarna officieel in de M. Heb je lekker het parcours al gezien. De organisatie moet het wel goed vinden. Ik probeer het nu wel af en toe eens te doen. Erg fijn met springen vind ik! Voor Dressuur is zoiets handig als je een stresskip hebt of een tijdje uit de running bent geweest denk ik.. Maar ik hou me meer bij het springen Vork (ook al sta ik nu op -4 Bloos

Groetjes Hester

En daar heb ik afgelopen zondag weer een hoop gezeur om gehad Stoom uit je oren Begon die parcoursbouwer ook nog even mee te zaniken ( en ik vind het al zo'n zak)
dus dit scoorde weer even punten Whoosh! .
Voor Gomir het was niet Fred Bloos die liet me wel gewoon starten. Voor punten!!

Toen ik aan de jury zijn naam en nummer vroeg voor een eventuele klacht was ie niet thuis Hamer

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:24

Lielle schreef:
Effy schreef:

dat mag dus wel. Kijk de reglementen maar na, al vind ik het ook heel erg vreemd.

Hmmm, inderdaad raar dan. Waarschijnlijk zal het dan van onze vereniging niet mogen. Bij ons wordt er namelijk nooit eerst een klasse lager HC gestart en dan daarna nog eens een officieel parcours in een klasse hoger. Andersom mag bij ons wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:26

ik vraag me af of een vereniging dat mag tegen houden. Volgens de reglementen is het toegestaan, en als je HC starts toestaat, kun je IMO niet zomaar meer afwijken van deze regel.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:26

Tsja dat weet ik ook niet hoor Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:30

dit is trouwens nog niet zo heel lang zo, en niet iedereen weet het *LOL*

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:31

Dat lager starten bedoel je? Sinds wanneer is dat dan? Want dan wist ik het niet en zullen ze het bij de vereniging wel weten denk ik.