Chaam zwaarder als Ambt Delden of niet??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Chaam zwaarder als Ambt Delden of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:46

Ik weet niet of er bokkers zijn die Ambt delden nog kennen. Mijn instructeur wilde weten of Chaam moeilijker was als Ambt Delden of niet.

Hij heeft het momenteel vrij druk Knipoog met het opzetten van een nieuw bedrijf en daarom niet veel tijd om zijn nog wat onervaren paard te trainen.

Als het nou zwaarder is als Ambt Delden dan weet ie wat hem te doen staat. Haha!

Het paard heeft wel NK Bathmen gelopen (L) dus het is niet zo dat ie niks gewend is.

Ik weet dat je de sgw mutsen hebt in de HK alleen kan je je daar sinds de "nieuwe" bokt nog evenniet op als je nog niet bent aangemeld Gaaaap
Zit ik me dus helemaal gek te bokken voor niks Boos!

Kylan

Re: Chaam zwaarder als Ambt Delden of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:13

Chaam staat meestal niet zo zwaar, omdat het de eerste cross van het seizoen is. Ik rij liever in chaam dan in delden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:16

Ik vind Chaam geen zware cross, om te zien dan, want ik rij geen SGW.

gr_roos

Re: Chaam zwaarder als Ambt Delden / Baarle nassau of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:29

Vergeet ik er helemaal Baarle Nassau bij te zetten Haha! Voel me wel erg Blond vandaag.

Vandaar dat ik me ook af vroeg of iemand die cross ooit wel eens gereden had.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:58

Voor de HK kun je Bart ff een PB sturen, je kunt nl. wel toegelaten worden alleen werkt de link idd niet en ik kan nog niks uitvoeren m.b.t. de HK. Knipoog

Verder is Ambt Delden idd een vrij pittige cross. De SGW's in het zuiden ken ik niet, maar AD is zeker zwaarder dan bijv. Gorssel of Neede. Als het paard het NK in Bathmen goed heeft uitgelopen, dan moet AD op zich ook geen probleem zijn. Alleen zou ik mijn paard als eerste cross van het jaar liever wat 'lichter' laten beginnen, als opwarmertje zeg maar. Of nog even ergens een oefenterrein meepakken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:04

Ik vond Chaam vorig jaar (B) zeker niet moeilijk, als het NK in het L goed ging, moet Chaam geen problemen opleveren, mooie start van het seizoen IMO. AD heb ik nog niet gestart.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:39

Hier dan mijn mening:

Chaam is een hele fijne cross om te rijden. Baarle-Nassau, daar is geen cross, maar alleen een oefenterrein van Max Tuytelaars.

Ambt Delden vind ik heel erg zwaar. Alles staat daar zowat een klasse hoger dan wat je normaal rijdt. Persoonlijk vind ik hem niet helemaal eerlijk gebouwd. Wij hebben er 1x meegedaan, en daarom doen we nu niet meer mee. Vorig jaar zijn we wezen kijken en mijn eerdere bevindingen werden alleen bevestigd.

Volgens mij moet je met 80 posts wel in de Huiskamer komen hoor! Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:16

Ik heb Chaam nog nooit gereden, maar ik hoor van de meeste mensen dat ze daar niet te zwaar bouwen, omdat het de eerste cross van het seizoen is Ja

Ambt-Delden vond ik twee jaar terug erg pittig Ja (Ontario ging daar wel in één keer het water in Tong uitsteken ) Er stonden echt hindernissen tussen die je normaal in het L hebt staan. Het was wel te doen, maar helemaal fair vond ik hem in 2003 niet(voor het B).

Chaam moet iig te doen zijn voor je instructeur, zeker als Bathmen goed ging vorig jaar Ja (met die Animo of niet Verward )

Bedoel je met je tweede bericht dat hij in Baarle-Nassau gaat trainen voor Chaam of niet Verward (ik snap Ambt-delden in het verhaal niet helemaal, aangezien die pas rond hemelvaart is namelijk Clown )
Oefenterrein in Baarle-Nassau schijnt wel aardig te zijn Ja Ben er zelf nooit geweest, maar als ik me de foto's van Lielle en co goed herinner staat er genoeg om voldoende te kunnen trainen voor Chaam Ja

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 02:13

Ik vind Chaam niet moeilijker dan Ambt Delden. Chaam is een mooie inkomer als 1e cross.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:51

Ik vind Ambt-Delden juist een fijne cross, heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en ik vond er niets moeilijks aan! maar dat is mijn mening dan weer! misschien komt dat wel omdat ik in een paar wedstrijden in belgie heb gereden en daar is de klasse indeling anders!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:20

vinci, wat heb jij voorn klasse heb jij vorig jaar gestart in Ambt-Delden?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:34

gomir schreef:
Ik heb Chaam nog nooit gereden, maar ik hoor van de meeste mensen dat ze daar niet te zwaar bouwen, omdat het de eerste cross van het seizoen is Ja

Ambt-Delden vond ik twee jaar terug erg pittig Ja (Ontario ging daar wel in één keer het water in Tong uitsteken ) Er stonden echt hindernissen tussen die je normaal in het L hebt staan. Het was wel te doen, maar helemaal fair vond ik hem in 2003 niet(voor het B).

Chaam moet iig te doen zijn voor je instructeur, zeker als Bathmen goed ging vorig jaar Ja (met die Animo of niet Verward )

Bedoel je met je tweede bericht dat hij in Baarle-Nassau gaat trainen voor Chaam of niet Verward (ik snap Ambt-delden in het verhaal niet helemaal, aangezien die pas rond hemelvaart is namelijk Clown )
Oefenterrein in Baarle-Nassau schijnt wel aardig te zijn Ja Ben er zelf nooit geweest, maar als ik me de foto's van Lielle en co goed herinner staat er genoeg om voldoende te kunnen trainen voor Chaam Ja

Ik bedoelde met Baarle Nassau echt de cross. Vroeger was dat de seizoensopening. Toen Baarle Nassau stopte is Chaam ontstaan. Dus niet het oefenterrein maar de echte cross. Toen hij nog een schandknaapje:D was heeft ie daar veel gereden dus ik denk dat dat zeker 15 jaar geleden is.
Ik denk alleen niet dat de meeste dat weten Bloos

En inderdaad het gaat om de Animo Haha! Waar intresse voor een paard al niet goed voor is.
Blijkt maar weer dat ik een goed oog heb voor goede sgw paarden Haha! Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:52

Zo lang gelden is dat nog niet hoor, volgens mij is Chaam er pas 3 jaar...ik zeg ook nog steeds Baarle-Nassau. Clown

Ambt Delden is wel wat pittiger dan Chaam, maar ik vind het altijd een mooie cross. Mijn allereerste cross ooit heb ik in Ambt Delden gereden (en gewonnen Haha! )

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:53

haha, ik deel met je Marieke.

1e cross Ambt Delen 4e prijs(B pony's) . 2e keer Ambt Delden 2e prijs(M pony's) , 3e keer Ambt Delden greep ik net naast de prijzen (argg die verdomde dressuur ook)(B paarden)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:08

Dat is echt van ver voor mijn tijd. Ik heb nog nooit een SGW-seizoen meegemaakt dat niet met Chaam begon
(je instructeur wordt gewoon oud }> )

Maar Chaam moet zeker lukken met die maffe Animo Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:54

ik heb met Trammelant nog in Baarle Nassau gestart, dat moet in 1992 geweest zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:44

Ik zat pas in mei 1995 voor het eerst op een paard Bloos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:14

Toch kan ik me Baarle Nassau wel herinneren. Volgens mij is het nog niet zo heel lang geleden hoor. Toen wij nog crossten met ons vorige paard bestond die cross nog wel. Ik ben er alleen nog nooit geweest. Dus ik schat dat hij er zo'n jaar of 5 geleden nog wel geweest is.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:21

ja dat klopt Scum, onze dochter is zo'n 5 à 6 jaar geleden begonnen met crossen, die heeft Baarle-Nassau ook nog gereden. (Is hier vlakbij). Die wedstrijd werd destijds georganiseerd door de verenigingen van Baarle-Nassau en Chaam samen, toen Baarle-Nassau stopte met de organisatie is Chaam een jaar of 2 later alleen verder gegaan op een nieuw terrein. Één jaar is het niet doorgegaan vanwege de MKZ, dat zou de eerste SGW van Chaam zijn geweest.
Info is te vinden op http://www.sgw.global-e.nl, volgens mij staat daar ook een stukje historie op.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:22

gomir schreef:
Dat is echt van ver voor mijn tijd. Ik heb nog nooit een SGW-seizoen meegemaakt dat niet met Chaam begon
(je instructeur wordt gewoon oud }> )

Maar Chaam moet zeker lukken met die maffe Animo Ja

effe dimmen he ik ben een half jaar ouder dan hij Tong uitsteken Hoewel ik er natuurlijk veeeel jonger uitzie Haha! en ook nog eens een ponymeisje ben. Tenminste als ie weer beter is *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:09

Ik zei ook niets over jou Tong uitsteken Maar jij ziet er idd jonger uit Ja

*offtopic*Hoe ging Rabette vandaag Verward Otje ging lekker. L 1 fout, M (HC) ook 1 fout. Heb fijn gereden Ja Denk dat ik volgende week maar L HC en M voor de punten doe, denk dat ik er wel weer aan toe ben Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 15:58

Fijn dat Otje zo fijn ging. Rabette was ook braaf. 1 keer schoot ze uit de dubbel omdat ze op de eerste een lichtvlek ging ontwijken Clown waardoor ik de tweede niet haalde Bloos

Tweede parcours een schijtbalk op de tweede vd dubbel en een balk op de vijfde na gestunt van mij Frusty .
Ze keek nergens naar en er stond toch weer genoeg te kijken.
Waar moet jij zondag rijden? Ik ga naar Schoteroog

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:08

Ambt-delden is vaak niet echt een lichte cross. Van de 20 komen er vaak maar 6 of 7 rond, iig dit was bij M pony's vorig jaar zo. En maar 3 foutloos.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:20

Klopt maartjuh, hoe hoger je rijdt in Ambt Delden hoe moeilijker het parcours wordt (tenminste dat vind ik).

De B pony's vind ik bijvoorbeeld niet veel voorstellen. Maar ik heb ook M pony's gereden in Ambt Delden is die was echt pittig!