onofficiële springwedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

onofficiële springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:38

Met de Fries van een vriendin spring ik regelmatig en dit gaat op zich hartstikke leuk. Nou zou ik graag af en toe een springwedstrijdje met dit paard rijden, maar ik heb niet zoveel behoefte om hiervoor meteen een startkaart aan te vragen. (+ een B parcour is hij nog niet aan toe)
Voor een oefenparcour bij de officiële wedstrijden heb je helaas ook al een startkaart nodig.
Wie weet er waar er wel eens open springwedstrijden worden georganiseerd in de buurt van Amersfoort - Utrecht ?

Sizz

Re: onofficiële springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:12

Er zijn toch ook wel oefenparcoursen in de buurt??? Bij ons in de buurt iig best wel wat, elke week zowiezo 1. Maar dat kan verschillend zijn, voor oefenparcoursen heb je geen startkaart nodig. Gewoon maneges langs gaan en kijken waar er een oefenparcour is.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:27

Bij de Utrechtse Manege in Utrecht hebben ze elke 1e woensdag van de maand oefenparcours vanaf 19.30.

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:04

Waar het me eigenlijk om gaat is dat ik graag een keer mee wil doen met een wedstrijd. Oefenparcoursen op officiele wedstrijden zijn de A-parcoursen , op zich zou ik dit wel willen doen, maar wat ik als schreef, een startkaart heb ik (nog) niet zoveel behoeft aan.
Op sommige maneges staan inderdaad oefenparcoursen, maar dit zijn meestal geen wedstrijden, maar gewoon avonden waar je van het parcour gebruik kan maken.
In ieder geval bedankt voor de reacties

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:08

Canter, weet jij misschien of de utrechtse manege een website heeft (en het web adres)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:21

Oke effe alles op een rijtje:
-Je wilt geen B springen???
-Je wilt geen starkaart???
-Je wilt wel wedstrijden rijden???

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:52

Ja klopt,

paard is er nog niet aan toe om een B-parcours te springen, het is niet de bedoeling om fanatiek wedstrijden te gaan rijden met dit paard, en om nou voor 1 a 2 x een startkaart aan te vragen om een A-parcour te kunnen springen vindt ik iets te veel van het goede. Haha!
Bij ons op de manege in de buurt wordt 1x per jaar een springwedstrijd georganiseerd (niet officieel), nou vroeg ik me af of er op meerdere plaatsen zoiets wel eens georganiseerd wordt. (ik had graag aan de benefietwedstrijd in Lelystad meegedaan morgen, maar helaas kan ik niet) Huilen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:20

In schoonhoven kun je elke eerste donderdag van de maand oefenparcours springen, voor € 5,-- tweemaal rond, zelf de hoogte bepalen! Hoef je je niet voor op te geven, je kan gewoon langskomen, maar let op de lagere hoogtes beginnen ze mee en dan bouwen ze op.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:56

Bij ons in de buurt (staphorst e.o.) kan je BB starten zonder startkaart.

Het is wel een wedstrijd (dus tenue etc) maar het is niet officieel. Je rijdt twee rondes achter elkaar. De eerste telt niet, de tweede wel. Je wordt uiteraard beoordeeld op stijl en er is ook een gewone prijsuitreiking bij..

Dus als je even wat verder wilt rijden.. Staphorst is ook nog ergens halverwege februari en begin maart.. Kan je je gewoon op in schrijven, je hoeft geen startcoupon op te sturen..

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:17

Waar woon je dan???

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 00:21

ik woon in amesfoort, wij hebben toevallig zondag wedstrijd, en bij onze springwedsrijden mag je oefen starten zonder startkaart hoor!! manege marcroix! is gewoon een ronde rijden, wordt op stijl beoordeeld.. en dan afwachten hoeveelste je bent geworden Tong uitsteken

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:18

Anne, de Utrechtse Manege heeft geen website.
Het ligt aan de Arienslaan 4 in Utrecht, bij de afslag Veemarkthallen,
tel 030-2710404.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:33

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:44

He, leuk zeg!
Ik heb de site van Midland nooit gezien!
Ga snel even kijken.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:38

Bij stal Brons (Hollandsche Rading) hebben ze tijdens het indoor seizoen onofficiele springwedstrijden vanaf 60 cm, de Larense manege en manege schildknecht (eemnes)hebben ook wel eens wat. En rijvereniging stad en lande (blaricum) heeft ook onofficiele wedstrijden, maar daar is er maar 1 van voor niet leden.
Succes ermee!

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:20

In Marienheem is 20 maart een recreatieconcours, je kunt 1 of 2 x dressuurproef rijden, of 1 x dressuur en 2 parcoursen springen.
meer info op http://www.heemruiters.nl onder het kopje PAARDEN bij recreatieruiters, daar staat het vraagprogramma
Marienheem ligt in de steden3hoek Almelo Zwolle Deventer ter hoogte van Raalte

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:47

Bij manege de treekhoeve worden ook onofficiele springwedstrijden gereden, vanaf 40 cm en in iedere geval wel tot de meter. Maar volgens mij moet je vanaf 80 cm. wel een bodyprotector dragen.
Toevallig ga ik aanstaande zondag voor het eerst meedoen bij de 60 cm.

Edit: de treekhoeve is in Leusden, makkelijk te doen vanaf amersfoort, zie www.de-treekhoeve.nl