Carrouseluitwisseling?!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chippp

Carrouseluitwisseling?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 09:27

Hoi,

Wie rijdt er ook carrousel en heeft er zin om met onze manege een uitwisselingswedstrijd te doen als oefening voor de Nederlandse Kampioenschappen?

Wij rijden altijd met 16 paarden (soms paar grote pony's) en gaan dit jaar voor het eerst in de A-poule starten.

Het is dus de bedoeling dat wij met onze ruiters een keer naar jullie (manege) toekomen. Dat jullie daar een proef op jullie paarden rijden en daarna
wij een proef op jullie paarden. Een andere keer komen jullie dan naar ons toe en rijden wij dus eerst een proef en daarna jullie op onze paarden.

We doen dit meest op zaterdagavond, maar 2 zondagen zou misschien in overleg ook wel kunnen.
Als jullie met 12 paarden rijden, valt er misschien ook wel wat te regelen! Of tegen een B-poule...

Ik hoor het wel als jullie ook zin hebben in een leuke oefening! Of nog meer willen weten!

Groetjes!

Chippp

Re: Carrouseluitwisseling?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:06

Is er ook niemand die carrousel rijdt.. of ooit eens zo een uitwisseling heeft gedaan?

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:47

Ik heb een jaar of 8 a 9 geleden met mijn carousselgroep ook aan uitwisselingswedstrijden gedaan. Ontzettend leuk om te doen en zeer verassend op andermans paarden. Wij deden dat met drie maneges: De manege in Uitgeest, Manege Austerlitz en manege de Kalverhoek ( Ben niet meer helemaal zeker van de naam, maar de manege lag in Wormerveer). Deze wedstrijden waren een hele ervaring voor een ieder, helemaal omdat mijn carousselgroep uit alleen maar manegeruiters bestond. Maar het waren zeer gezellige dagen waar we heel veel plezier aan hebben beleefd.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:34

melody2 schreef:
Ik heb een jaar of 8 a 9 geleden met mijn carousselgroep ook aan uitwisselingswedstrijden gedaan. Ontzettend leuk om te doen en zeer verassend op andermans paarden. Wij deden dat met drie maneges: De manege in Uitgeest, Manege Austerlitz en manege de Kalverhoek ( Ben niet meer helemaal zeker van de naam, maar de manege lag in Wormerveer). Deze wedstrijden waren een hele ervaring voor een ieder, helemaal omdat mijn carousselgroep uit alleen maar manegeruiters bestond. Maar het waren zeer gezellige dagen waar we heel veel plezier aan hebben beleefd.

Ja, het is sowieso ook hartstikke gezellig! en gewoon een hele goede oefening Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:37

Jammer genoeg zijn wij pas net weer begonnen met het opzetten van een carousselteam, dus we zijn nog niet ver genoeg om al aan uitwisselingen te denken. Helaas, misschien over een paar jaar een keer.

Ik heb een aantal jaar geleden ook al in een carousselteam gereden waar we ook vaak uitwisselingen mee deden. Dat was volgens mij o.a. vaak met manege Liethorp (Leiderdorp). Misschien kan je daar eens informeren....

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:02

ja ik heb dat ook al een paar keer gedaan!, tegen verschillende manege's. (o.a naaldenhof, zunderdorp) Is altijd erg gezellig en ik vind het ook leuk om op de andere paarden te rijden ! Haha!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:30

ik dacht eigelijk dat je meer bedoelde dat jullie met al jullie paarden hier een keer komen carrousellen, en wij een keer bij jullie.. ik denk dat meer nut heeft mbt de wedstrijd ipv op andermans paarden te zitten.. maar het is natuurlijk wel heel leuk.. wij hebben ook 2 carroussel groepen, en ik denk eigelijk dat onze manegeeigenaar het niet goed zal vinden, en merendeel van beide carrousel groepen zijn eigen paarden/pony''s.. en dan moeten we die alllemaal overhalen dat wildvreemden even op hun paard mogen rijden...! maarja.. wel leuk idee..!

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:22

Wij hebben ook wel een aantal eigen paarden meelopen die met zo een wedstrijd ook gewoon meedoen. Als eigenaar is het misschien niet heel leuk, maar beide groepen snappen wel dat je normaal doet met andermans paarden. Doe je altijd natuurlijk maar dan nog ff extra voorzichtig Tong uitsteken En je rijd natuurlijk maar heel eventjes.
Als je allemaal je eigen paarden mee moet nemen, komen er natuurlijk heel wat extra kosten bij. Wij hebben geen veewagen, wel een aantal trailers maar niet voor 16 paarden. Dan moeten we die ook lenen enzo. Maar het valt misschien wel te overleggen! We hebben het er idd wel eens over gehad om met de paarden weg te gaan.

Als het iemand wat lijkt, heb het er eens over! En dan hoor ik het wel..

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:45

jipkip schreef:
.. en dan moeten we die alllemaal overhalen dat wildvreemden even op hun paard mogen rijden...! maarja.. wel leuk idee..!

Ik rijd ook met mij eigen paard in de carrousel, en we doen ook uitwisselingswedstrijden. Het is niet leuk als er iemand op je paard komt te zitten die t paard in z'n mond trekt of wat dan ook, maar dat is gelukkig nooit gebeurd. Haha!
Je rijd zelf ook op de paarden van die andere mensen, en je gaat ook goed met hun paarden om ( als het goed is Knipoog Dus andersom mag je dat ook wel verwachtten !