Welk niveau starten met nieuw paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Welk niveau starten met nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 13:57

ff vraagje Tong uitsteken
Als je bij de pony's M hebt gesprongen, en een paard koopt die M loopt, welk niveau moet je dan starten?
Ik dacht B of L? maar mag je nog wel B starten?

Climax

Re: Welk niveau starten met nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:59

Volgens mij mag je wel B starten, want een meisje van mijn oude club die had bij de pony's Z gereden en haar pony had bij de paarden ZZ gelopen, en toen zij naar de paarden ging met diezelfde pony mocht ze in het L beginnen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:30

Ik dacht altijd, een klasse onder de hoogste klasse die zowel jij als paard/pony hebben gelopen. Dus heb je bv. beide Z gelopen dan mag je M starten... maar dat is wat ik dacht, ik weet het niet zeker! Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:35

heb je het sticky en de reglementen van de KNHS al eens bekeken?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:38

e pony is toch gelijk aan paarden? Volgens mij mag ze zowiezo een klasse lager starten dan, dus L, omdat ze overgangen pony paard maakt.

Die links in het sticky kloppen trouwens niet

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:01

Ik weet niet hoe het met pony's zit, of overgang van de pony's naar de paarden maar volgens mij was het zo dat je met een nieuw paard in de hoogste gezamenlijke klasseren mag starten. Dus als jij een M ruiter bent en jouw paard heeft in het verleden M gereden, kun je wederom in de M starten.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:20

Ik heb ff goed gezocht in het regelement (deze keer werkte internet beter mee Hamer )
En ik mag B of L starten.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:43

eefjuh112 schreef:
Ik heb ff goed gezocht in het regelement (deze keer werkte internet beter mee Hamer )
En ik mag B of L starten.

juist!!! dat komt omdat M/E overeen komt met L/paarden
alleen als jouw M paard geen punten heeft in het M, dan staat het nog geregistreerd als L paard. dan mag je dus geen L starten. tenzij je je pony L paarden start! Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:15

Ilsemarie schreef:
Ik dacht altijd, een klasse onder de hoogste klasse die zowel jij als paard/pony hebben gelopen. Dus heb je bv. beide Z gelopen dan mag je M starten... maar dat is wat ik dacht, ik weet het niet zeker! Bloos

Dit dacht ik dus ook, een klasse lager dan de gemeenschappelijk klasse.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:04

Je mag bij de overgang naar de paarden idd een klasse lager starten dan de gemeenschappelijke klasse, maar volgens mij moet je bij het springen ook rekening houden met de hoogtes.

Mijn zusje was Z met haar D-pony(1.10) en als die mijn M-paard zou gaan rijden(is er trouwens niet van gekomen), mocht ze kiezen tussen B(1.00) en L(1.10).
Terwijl de hoogst gemeenschappelijke klasse als je niet naar de hoogtes kijkt M zou zijn, dan had ze dus mogen kiezen tussen L en M.