Liever veel of weinig concurrentie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

J0sef1entje

Liever veel of weinig concurrentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 22:19

Niet voor de winst maar voor de punten, bedoel ik hiermee. Morgen gaat mijn dochter op wedstrijd naar Schipluiden en de B-ponys starten daar met zijn 16-en. Een stalgenoot van ons vroeg zich verbaasd af waarom wij dan nog de moeite namen om te gaan Verward Waarop ik mij weer verbaasd afvroeg waarom niet? Hij vond dat bij zoveel concurrentie de kans op heel weinig punten groter was: als er vlak vóór je er een paar de sterren van de hemel rijden krijg jij door de vergelijking minder punten dan je anders gekregen zou hebben. Wat is jullie mening: weinig of juist veel "concurrentie"?

Flabbergast

Re: Liever veel of weinig concurrentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:22

Als je een consequente jury hebt.. zou het niet zo moeten zijn.. helaas is dit heel vaak wel zo..

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:37

Het gaat idd om een consequente jury, als díe er maar zit dan maakt het niks uit....

Maar ik heb liever veel concurrentie, je komt die mensen ook op de kampioenschappen tegen, dus is het beter dat je weet wat het niveau is en of je al op dat niveau rijdt...

en verder, betekent meer deelnemers automatisch meer concurrentie?? Dacht ik eigenlijk niet, stel dat jouw dochter morgen als 15e start en er zijn net 6 drama-proeven voor haar geweest. Zij komt vrolijk de ring in en rijd een braaf 160-proefje. Ze zal dan gauw een paar punten hoger zitten, juíst omdat er een paar slechten voor haar waren... Alhoewel dit met een consequente jury natuurlijk weer niet geldt Haha! Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:53

Wij gaan eigenlijk altijd naar wedstrijden met ringen van 25/30 man. Zo weet je pas echt waar je staat en heeft een overwinning ook echt waarde!

Ik vind het ook wel sneu als ik hier op bokt verhaaltjes lees, ik was 1e bla bla bla terwijk ik weet dat het groepjes van 3/4 man betreft. Dan heeft zo'n eerste plek voor mij totaal geen waarde!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:04

Samsam schreef:
Wij gaan eigenlijk altijd naar wedstrijden met ringen van 25/30 man. Zo weet je pas echt waar je staat en heeft een overwinning ook echt waarde!

Ik vind het ook wel sneu als ik hier op bokt verhaaltjes lees, ik was 1e bla bla bla terwijk ik weet dat het groepjes van 3/4 man betreft. Dan heeft zo'n eerste plek voor mij totaal geen waarde!

Ik ben het met je eens! Tuurlijk rijd je voor jezelf , maar het is wel fijn om te kijken op welke hoogte je zit in een groep ! En als je dan iets wint kan je helemaal trots zijn!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:38

ik heb het liefst veel concurrentie. als je dan prijs hebt heb je het tenminste verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:53

Als je een goede jury hebt kijkt hij naar de proef en vergelijkt hij niet de ruiters ervoor.

Bij mij maakt het niet zoveel uit, ik weet dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben en start dan ook voor de ervaring ipv punten. (en bij de pony's M2 zijn de ringen meestal niet zo groot, 7/8 ruiters echt maximaal meestal).

16 in de pony's B, vind ik eigenlijk wel meevallen. Hier telt de B meestal 25 ruiters of meer, soms zelfs 2x 25.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:36

Voor de binnen wedstrijden let ik eigenlijk alleen op de accomodatie en of die een beetje aan mijn eisen voldoet.
Maar wat de buitenwedsrtijden aangaat zoek ik altijd de [leukste en] grote concoursen uit een stuk of 8 tot 16 dressuurringen. En daar heb je vaak wel een stuk of 30 combi's in eenzelfde ring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:36

Maar goed dat je niet in deze regio zit, dan is 16 combinaties weinig
Hier ziet je meestal dik in de 20, vaak zelfs richting 30 Lachen
per ring

Ik ben niet anders gewend, dus vind het eigenlijk wel leuk die concurentie.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:41

Weinig is ook wel leuk. Maar wij zitten in een kring waar je bijna altijd met 20 man in een ring rijdt. Met de selecties rij je altijd met 24 mensen in de irng. Dus ja..... je rijd ook voor je zelf en als je goed genoeg bent hoef je je over concurrentie geen zorgen te maken.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:04

Alikesflame zegt:
ik heb het liefst veel concurrentie. als je dan prijs hebt heb je het tenminste verdient.

Dat gaat wel ff te ver zeg! Dit vind ik echt nergens op slaan! Als er weinig meedoen kan je ook de prijs nog zo goed verdiend hebben! De ene keer doen er veel mee en de andere keer weinig! Als je een prijs haalt maakt het niet uit hoeveel er mee doen, want als er veel meedoen zijn er meer prijzen! Dus het blijft net zo knap als je een prijs haalt terwijl er weinig meedoen als dat er meer mee doen! In verhouding klopt het allemaal precies en je kan dus nooit zeggen als er veel meedoen is het knapper om een prijs te halen!!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:10

Kwaidie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

Laten we het hier even gezellig houden aub, dankjewel!!!
We kunnen hier normaal comminuceren, iedereen is anders, iedereen doet anders en iedereen denkt amders!!! De een vindt dit de ander dat!!! Ieder ZIJN mening... Maar ik zag ook al in andere topics dat je nogal fel reageerde, maar ga nu aub niet de verkeerde kant uit. We kunnen hier normaal met elkaar doen en normaal een discussie voeren. Daarvoor is Bokt er ook, maar wel normaal en niet zeggen dat dit nergens op slaat!!! Af en toe kan dat, maar daar is bij dit topic geen sparken van... AikesFlame denkt er zo over. Zij vindt dat fijner......... en jij wat anders..............

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:12

Ik heb liever veel concurrentie, dat maakt t 'spannender'. Alleen doen er in de M2 pony's jammer genoeg nooit zoveel mee! Maar de grootte van de groep zegt ook niet alles over je winkansen. Soms zit er juist in dat groepje van 4 een sterkere concurrent dan in die groep van 30. ( Zulke grote groepen heb ik nu al nooit meer)

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:14

Liefst veel concurrentie.
Meestal rijd ik in een groep van ca. 25-30 ruiters/amazones.

Natuurlijk is de prijzenschaal altijd gelijk verdeeld, of het nu een grote of kleine groep is. Maar ik word liever 2e van de 29 dan 2e van de 5 Knipoog .

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:27

ik zet er toch duidelijk bij dat IK VIND dat dat nergens op slaat! ik vind dat, ik zeg niet dat het zo is! Is niet bedoeld om haar af te bekken hoor! Ik geef ook maar gewoon mijn mening, en ik vind dat jij ook vaak op deze manier reageert als je het ergens niet mee eens bent, waarom zou ik dat dan niet mogen!? Haha!

Nogmaals mijn punt is:
Als er meer minder zijn er ook minder prijzen dus ik vind dat je niet kan zeggen dat je met minder concurentie een prijs minder verdiend hebt!

Zozo wat een zin zeg! Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:29

Das jouw mening.......... maar om dan te zeggen, dat slaat nergens op is ook weer zo wat!!! Het is mss wel jouw mening, maar dat kan ook anders gezegd worden!!!

Verdere discussie per PB graag!!!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:30

2e van de 5 zou dan dus gelijk staan tot 5e van de 19! Met veel concurrentie moet je wel langer wachten op de uitslag en prijsuitreiking! Knipoog

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:31

ik zet er neer: IK VIND dat nergens op slaan! Niet van: dat slaat nergens op!
Maar goed ik snap dat het misschien verkeerd overkomt! Ach gut

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:59

Ik vind het eigenlijk onbelangrijk of er veel of weinig concurrentie is.
Je rijd namelijk voor jezelf om een winstpunt te halen en of er nu veel of weinig concurrentie, doe je gewoon je best.
Ik rijd niet om beter dan een ander te zijn, maar gewoon om zelf beter te worden.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:13

ik hou wel van een beetje afwisseling.. ik vind het een nadeel dat je vaak bij zo een grote groep lang op de prijsuitreiking moet wachten, maar ik kan me daarentegen wel super trots voelen als ik eerste ben van zo´n grote groep. Wat kwaidi zegt over een prijs klopt natuurlijk wel, maar de eerste prijs v/d 30 vind ik dan wel wat zeggen. Ik vind het stom om eerste van 2 te worden of iets dergelijks.. Maar kleine wedstrijden zijn ook leuk vind ik, je kan de concurrentie dan ook meestal allemaal wel zien rijden en dan gaat het me ook vooral om de wpen. Selecties daarvan weet je altijd dat er veel mensen meedoen, en sommige grote evenementen.. daar probeer ik wel aan mee te doen, en de rest ga ik gewoon voor dichtbij. En ja die zijn meestal met weinig deelnemers..

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:23

Douni, ben ik het helemaal mee eens! Ach gut Je rijdt voor jezelf!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:42

kwaidy dat mag jij vinden. ik vind het veel leuker dat je eerste prijs hebt als er 30 mee doen dan dat je 1e bent met 4 deelnemers. sowieso vind ik een 5e en 6e prijs niet eens boeiend. Ik heb het er niet helemaal goed opgezet.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:46

Kwaidie schreef:
Douni, ben ik het helemaal mee eens! Ach gut Je rijdt voor jezelf!

Haha, dan is het goed Cool ! Concurrentie maakt niets uit!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:49

Alikesflame: Geeft niet! ik dacht al dat je het er verkeerd op had gezet!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:52

kwaidie haha. vind alleen de eerste 2/3 plaatsen intressant. Sowieso heb ik trouwens liever een wp dan prijs. Als ik geen wp heb ga ik sowieso naar huis. ook al zou ik derde zijn, dan wil ik niet eens een prijs hebben.