strenge jury's !!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

strenge jury's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:14

Vandaag heb ik weer wedstrijd gehad, er was al weer zo'n strenge jury! Boos! Er werd gewoon maar 1 winstpunt gegeven van de ongeveer 14 proefjes ofzo! Verdrietig Ik had 146 punten en stond nog vierde, das toch nie normaal! En het niveau was helemaal niet laag!

Volgens mij verwachten ze dat we allemaal net zoals Anky moeten rijden ofzo! Ik vind het soms echt te ver gaan.
Nog een voorbeeldje: De vorige keer had ik voor mijn travers twee keer een 7 en nu twee keer een 5, terwijl ik echt geen ineens hele andere travers reed! Ik rijdt mijn travers altijd hetzelfde en gewoon redelijk netjes, hoe kan daar nou zo'n verschil in cijfer zitten?!
Soms gaat het gewoon niet eerlijk! Boos! Boos! Boos!

Wie heeft er nog meer last van?

Sizz

Re: strenge jury's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:16

Weet je??? Ik zeik ook best vaak over jury's. Maar ik ga niet vergelijken met 2 verschillende proefen. Je had een andere jury en die kjitk er anders tegen aan.

En maar 1 wp wil niks zeggen, als de kwaliteit er niet was. Kun je ook geen wp geven.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:20

ja das waar! Maar de kwaliteit was er zeker wel! Want er zaten verschillende combinaties bij die naar de Gelderse mochten, die hadden dus op de selecties zelfs nog winstpunten! En die kregen nu ook tussen de 145 en 150!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:22

ennuh over het vergelijken tussen 2 proeven: Ik vind niet dat er zoveel verschil in mag zitten! Als je de travers op een precies dezelfde manier rijdt hoor je er ook ongeveer hetzelfde cijfer voor te krijgen! In de M2 is het moeilijk een 7 te halen en die krijg je niet zomaar. Dan is het raar dat je voor hetzelfde onderdeel nu een 5 krijgt! dat klopt gewoon niet!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:51

Stop met dressuren, is de enige oplossing.
Het blijft een meningsport; vind ik het mooi of niet.

Je kán niet vergelijken en misschien lag het niveau wel laag. Er zijn genoeg wedstrijden waar je denkt; Goh, hoe komen jullie in het M? Die jury had echt wel een reden om je deze punten te geven. Als je het de volgende keer weer niet eens bent met de jury, stap dan naar die persoon toe en vraag wat.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:11

Kwaidie schreef:
ja das waar! Maar de kwaliteit was er zeker wel! Want er zaten verschillende combinaties bij die naar de Gelderse mochten, die hadden dus op de selecties zelfs nog winstpunten! En die kregen nu ook tussen de 145 en 150!

Heb jij die mensen ook allemaal zien rijden toen tijdens hun proefje? Misschien gingen de proefjes helemaal niet zo lekker als het inrijden of tijdens de selecties. Als ze vaak hoge punten betekend dat niet dat die mensen altijd zo geweldig rijden. Iedereen heeft ze dag wel eens niet of juist wel een dag waar die super gaat.

Vind dat gezeur over die jury's een beetje onzin. Al zoveel topics over geweest! En ja ik ben het ook wel eens niet met de jury eens, maar je ziet ook zo vaak dat je juist voor een slechte proef veel te hoge punten krijg dus dat compenseerd de boel dan weer goed Knipoog .

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:34

dressuur is nooit eerlijk want ik ben 1 keer 2de geworden terwijl ik belabert ree en een keer 8ste terwijl ik mijn uiterste best dee en supper netjes ree en degene die won maakte steeds de verkeerde overgangen. dus maarja daarom doe ik dressuur er voor de lol bij en springen is nou eenmaal eerlijker.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:42

ik had ook last van maar jah ieder jury heeft eigen mening Knipoog Ach gut

momo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:08

Als iedereen nou eens een keertje zou gaan schrijven bij een jury. Desnoods bij een jury waarvan je vindt dat die onredelijk is of te streng. Heb je alle tijd om over van alles te praten. Ik was ook altijd z'n zeikerd maar moest toch behoorlijk mijn mening veranderen toen ik eens een paar uur in zo'n hokje had gezeten en alles kon meekijken.
Ik heb ook een keer mijn proef laten filmen en het later doorgenomen met een ander jurylid. Daar heb ik veel van geleerd! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:40

Soms wordt je echt te laag gepunt. Maar daar staat weer tegenover dat je ook wel eens te hoog wordt gepunt. Als je dan naar het gemiddelde van al je uitslagen kijkt dan moet het wel weer kloppen.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 10:45

ik heb ongeveer alle proefjes gezien en ik heb hele mooie dingen gezien! het n iveau was zeker niet laag! Ik vind gewoon dat de meeste jury's in onze kring de laatste tijd veel te streng zijn.
en ik vind wel dat je oefeningen van verschillende proeven met elkaar kan vergelijken, en dat blijft mijn mening! Je kan een travers gewoon niet zo verschillend rijden dat je van de 1 een 5 krijgt en van de ander een 7! Dat mag gewoon niet! En dan mag dat wel de mening van de jury zijn, maar daar mag gewoon niet zoveel verschil in zitten vind ik!
Het is wel waar dat je soms hoge punten hebt wanneer je het misschien niet verdiend en dat het een jurysport blijft is ook waar, maar ik vind gewoon dat ze de jury's beter moeten controleren.
Boos!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 10:51

ik vind het altijd zo jammer als je om half 6 je bed uit moet om te vlechten en je paardje mooi maken, als er vervolgens op de wedstrijd oneerlijk wordt gejureerd en je lekker voor niets bent gegaan! Het is leuk om een wedstrijd te rijden, maar ik kan er de laatste tijd niks meer over zeggen! Als het goed gaat krijg ik niks en als het een keer slechter gaat msischien wel! Als ze mij na afloop van de proef vragen hoe het gegaan is, kan ik er niks over zeggen omdat de punten toch heeeel anders gaan uitkomen dan verwacht! En als ik een slechte proef rij, waar ik dan goed punten mee haal en een prijs, ben ik daar een stuk minder blij mee dan dat je zelf een goed gevoel hebt over de proef!
Trouwens ik vind dat er de laatste tijd ook veel vriendjespolitiek is!
En jullie zeggen het allemaal zelf wel: als je soms een slechte proef rijdt krijg je de punten die je anders bij een goed proef had moeten hebben! Dan klopt er toch iets niet of ben ik nou gek! En dan kan ik wel een zeikerd zijn, maar ik vind het gewoon de laatste tijd zo vaak niet kloppen en dat is gewoon niet leuk! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:38

Ik denk dat jij helemaal de verkeerde motivatie hebt om wedstrijden te rijden.

Jij laat het plezier van de wedstrijd afhangen van de score die je haalt. Als je zo in elkaar steekt kun je beter gaan springen. Daar ishet heel simpel, de balk valt of blijft liggen. Bij alle jury sporten die er zijn kom je de problemen tegen die jij schetst. Er is maar 1 oplossing voor: beter rijden.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:48

Springen dat durf ik niet meer aan eigenlijk! Bloos Mijn paard heeft echt een ingebouwde meetstok, als het iets te hoog wordt stopt tie altijd! Zijn al verschillenden geweest die het hebben geprobeerd, maar mijn paardje blijft stoppen! En nu die afgelopen zomer een zware koliekoperatie achter de rug heeft, wil ik hem niet meer laten stressen! Kleine hindernisjes doe ik nog wel, en dat vind die hartstikke leuk! Maar hoog wil niet! Het lijkt mij inderdaad leuk om wedstrijd te springen omdat dat eerlijker gaat!
Maar dat kan toch ook bij dressuur denk ik dan! Gewoon de jury's controleren en zorgen dat het eerlijker gaat!
Ik kom zo ook wel aan mijn winstpunten daar gaat het niet om, het is jammer dat je ze soms niet haalt bij een goede proef maar bij een slechte! Verdrietig

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:52

ennuh ik vind het nog steeds hartstikke leuk om samen met mijn paardje wedstrijden te rijden, geeft niet wat voor punten ik haal! Tis en blijft alleen jammer als de punten niet passen bij het gevoel dat je over de proef hebt!
Ik ben namelijk sowieso ontzettend trots op mijn paardje, omdat tie na de operatie nog zo goed presteert! Ik mag al Z nu en dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht na deze zomer! Kwaidie is echt een super paardje (is namelijk maar 1.60, wat ook lastig is bij de meeste jury's Knipoog )!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:49

Al dat gezeik over jury's.... Natuurlijk heb je soms het idee dat je hogere punten had moeten hebben, maar daar staat tegenover dat je soms meer punten krijgt dan je verdiend. De ene jury let op iets anders dan een andere jury, daar komt het verschil in punten vandaan. Ook jury's zijn mensen met allemaal een eigen mening.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:29

soms...meestal klopt het niet! Jury's hebben inderdaad hun eigen mening! Maar de oefeningen die je rijdt zijn maar juist en goed gereden op 1 manier, zoals de oefening bedoeld is te rijden!!! Daar kunnen en mogen jury's het niet met mekaar over oneens zijn! Je ziet het ook vaak bij regiokampieonschappen, van de ene jury wordt een combinatie laatste geplaatst en van de andere juist bovenin! Dan klopt er gewoon iets niet! Beetje jammer vind ik dat! Sorry als ik volgens jullie teveel zeik, maar soms snap ik het gewoon niet en maak ik me er ontzettend kwaad over! Ik snap niet dat ze er niks aan doen!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:31

Het hoort nu een keer bij de sport. Ik moet zeggen dat ik het de laatste wedstrijden eigenlijk wel eens ben met hoe ik ben gewaardeerd. Een keer kreeg ik in de B een 3 voor halsstrekken omdat mijn paard wel langer werd in de hals maar niet lager ging.. dan vind ik in de B een 3 erg overdreven maar goed ze had wel gelijk dat het niet goed genoeg was.
Laatst heb ik zelfs zeer onterecht een winstpunt gekregen. Dat gebeurt dus ook nog steeds, en daar wordt toch minder over geklaagd.

Rijd lekker voor jezelf en voor je eigen gevoel.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:35

ja ik denk ook dat dat het beste is: rijden voor jezelf! Al wordt je na een paar keer vreemd beoordeeld te zijn toch onzeker over wanneer je nou wel en wanneer je nou niet goed rijdt!
Ik trek het me op zich best wel aan als ik een keer lage punten krijg voor een naar mijn mening goede proef! Je denkt dan toch bij jezelf; heb ik dan toch niet zo goed gereden?

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:46

in hierden zeker?

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:50

jep in Hierden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:26

Jippie schreef:
Soms wordt je echt te laag gepunt. Maar daar staat weer tegenover dat je ook wel eens te hoog wordt gepunt. Als je dan naar het gemiddelde van al je uitslagen kijkt dan moet het wel weer kloppen.

Dat vind ik ook
Meestal klopt het wel
En soms is het te hoog (maar hoor je zelden iemand wat zeggen)
Soms is het te laag.
Dus gemiddeld vaak wel goed.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:29

Gewoon volgende keer nog eens proberen, of stoppen met dressuur. Knipoog
Er zal wel een keer komen waarop het beter gaat...
De jury moet zo eerlijk mogelijk zijn, dus heel streng zijn tegenover iedereen, ook degene die naar de gelderse gaan, is eerlijk.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:46

Het gaat niet slecht ofzo hoor! de vorige keer was ik eerste en tweede! Maar ja, toen ging het net zo als dat het afgelopen zaterdag ging! Stoppen ga ik zeker niet, kben nu bijna bij de Z wat ik altijd al eens wilde bereiken!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:48

Kwaidie schreef:
ennuh over het vergelijken tussen 2 proeven: Ik vind niet dat er zoveel verschil in mag zitten! Als je de travers op een precies dezelfde manier rijdt hoor je er ook ongeveer hetzelfde cijfer voor te krijgen! In de M2 is het moeilijk een 7 te halen en die krijg je niet zomaar. Dan is het raar dat je voor hetzelfde onderdeel nu een 5 krijgt! dat klopt gewoon niet!

Grappig dat iedereen vaak vind dat de hoge punten terecht zijn, maar wanneer ze dan later een laag punt krijgen is de jury ineens te streng. Knipoog