(Over of het verstandig is het paard op zo'n moment uit de ring te halen kun je natuurlijk over discussiëren, maar dat is de vraag nu even niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.
Margreet schreef:Je kunt nog wel eens geluk hebben met een jurylid dat je coupon wil verscheuren, maar in principe heb je inderdaad 2 verliespunten.
CGJ12 schreef:Ik zou maar eens een brief schrijven naar de KNHS om die regel te veranderen.
Bij het springen levert het ook geen verliespunten meer op.
Waarom bij dressuur nog wel eigenlijk?
Die regel is eigenlijk compleet onzinnig en zeer paard-onvriendelijk........
Geef mensen met een extreem bang paard gewoon het recht om af te groeten, en om gedurende de rest van de resterende tijd die anders voor de proef nodig was de baan op een "rustige manier" verder te verkennen ipv het paard door alle oefeningen te dwingen met veel geweld........
Margreet schreef:Ik ging hier even uit van een paard dat volledig over de flos gaat en overleg met de jury.
Niet van een beetje kijkerigheid.
Bettine schreef:Margreet schreef:Je kunt nog wel eens geluk hebben met een jurylid dat je coupon wil verscheuren, maar in principe heb je inderdaad 2 verliespunten.
Als je ZELF afgroet?
Dan moet je wel een héél aardige jury hebben.
Als een paard helemaal aan de flip gaat, en de ruiter probeert de proef nog uit te rijden, en de jury beëindigd de proef, dan willen ze hem nog wel eens verscheuren.
Niet als de ruiter zelf afgroet, en dat lijkt me ook niet meer dan logisch..
Bettine schreef:Als je ZELF afgroet?
Dan moet je wel een héél aardige jury hebben.
Margreet schreef:Je kunt nog wel eens geluk hebben met een jurylid dat je coupon wil verscheuren, maar in principe heb je inderdaad 2 verliespunten.Citaat:Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.
Suzanne F. schreef:Ach als ik het heel sneu vind, schrijf ik er "wegens kreupelheid ring verlaten" op...
laborah schreef:Suzanne F. schreef:Ach als ik het heel sneu vind, schrijf ik er "wegens kreupelheid ring verlaten" op...
Vast niet op je cursus geleerd! Zou dit als jurylid dan ook niet zo snel doen en als je het doet dit dan niet aan de grote klok hangen en zeker niet op dit Forum zetten. Zulkie acties schept precedenten en maakt je mogelijk chantabel. Niet goed voor uw verdere carrière als jurylid
miss F.!
Suzanne F. schreef:Ach als ik het heel sneu vind, schrijf ik er "wegens kreupelheid ring verlaten" op...