10 seconden overschrijding kur acceptabel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

souraya

10 seconden overschrijding kur acceptabel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:15

Mijn kür op muziek overschrijdt de maximale tijdsduur met ongeveer 10 seconden. Het mag 5 minuten duren, maar het duurt zo'n 10-15 seconden langer. In de choreografie zitten weinig mogelijkheden de kür korter te maken, alle verplichte onderdelen zitten er al met moeite ingepropt. Hebben juryleden met zo'n geringe overschrijding moeite en krijg je aftrekpunten, of is dit nog wel acceptabel?

Kürjuryleden, wat doen jullie met zo'n overschrijding????

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:31

Waar groet je af?, misschien kun je dat bij D doen ipv G of X

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:36

En vanaf wanneer heb je dit geklokt?
Want de tijd begint pas te lopen nadat je gegroet hebt bij het binnenkomen (correct me if i'm wrong Knipoog)
En het intro mag buiten de ring maximaal 20 seconden duren.

Maar ik heb wel eens geschreven bij een kür op muziek, en die mevrouw ging er echt met de stopwatch bijzitten, en er werden inderdaad punten afgehaald als de proef te lang duurde.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:05

Als ik jou was zou ik het risico niet nemen, maar je kunt in een kür van 5 minuten natuurlijk altijd 10 seconden besparen. Hoeken afsnijden, tweede hoefslag gebruiken etc...etc...etc... Ook in de stap is meestal nog wel wat te vinden

Verder gaat je tijd in na je eerste pas (voorwaarts of zijwaarts) na de groet, en de tijd stopt bij het halthouden aan het eind. Dus niet van groet tot groet.

Succes,

Theo

souraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:37

Bedankt voor jullie tips! In de stap was na goed zoeken nog wel wat eruit te halen. Ik heb een stuk verzamelde stap eruit gehaald, nu is er nog maar een overschrijding van 3-4 seconden. Deze lijkt mij wel meer acceptabel, wat denken jullie?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:32

Bietje gas dr`up! Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:33

Lijkt me sterk dat ze met de stopwatch langs de ring staan.En anders lijkt me dit erg acceptabel als overschrijding.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:02

kadans16 schreef:
Lijkt me sterk dat ze met de stopwatch langs de ring staan.En anders lijkt me dit erg acceptabel als overschrijding.

Zie mijn post Knipoog
Gebeurd dus wel.

Maar idd zoals Theo zegt, heb ik ook alles binnen de 5 minuten gekregen, beetje hoeken afsnijden en binnenhoefslagen, enz Lachen

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 03:37

Citaat:
binnenhoefslagen, enz

Daarbij komt ook nog dat het rijden op de binnehoefslagen (vooral in de lagere klasse) ook positief werkt op je cijfer voor de moeilijkheidsgraad.

Theo

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:24

Bettine schreef:
Zie mijn post Knipoog
Gebeurd dus wel.

Maar idd zoals Theo zegt, heb ik ook alles binnen de 5 minuten gekregen, beetje hoeken afsnijden en binnenhoefslagen, enz Lachen

Ow haha daar had ik overheen gelezen Clown
Jeetje das wel erg extreem dan zeg!Het gaat toch om de inhoud en uitvoering van de kur en het rijtechnische

souraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:26

Suzanne F. schreef:
Bietje gas dr`up! Knipoog

Haha dat kan natuurlijk ook!

@ Bettine: werd er toen jij schreef ook punten afgetrokken als het maar een paar seconden scheelt (dus zo'n 3-4 seconden)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:32

volgens mij ligt het er ook aan op watvoor wedstrijd het is, op een onderlinge wedstrijd zullen ze hier niet moeilijk over doen, op een grote wedstrijd misschien wel.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:34

souraya schreef:
@ Bettine: werd er toen jij schreef ook punten afgetrokken als het maar een paar seconden scheelt (dus zo'n 3-4 seconden)?

Jep, ik geloof dat er zeker 1 punt vanaf werd gehaald.

Weet niet of alle jury's dit doen, maar ze zullen er zeker tussen zitten.
Maar die 3-4 seconden moeten ook weg te poetsen zijn lijkt me? Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:34

haike schreef:
volgens mij ligt het er ook aan op watvoor wedstrijd het is, op een onderlinge wedstrijd zullen ze hier niet moeilijk over doen, op een grote wedstrijd misschien wel.

Ik ga er idd wel vanuit dat we het over officiële wedstrijden hebben Haha!

souraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:06

Bettine schreef:
Ik ga er idd wel vanuit dat we het over officiële wedstrijden hebben Haha!

Het gaat om officiele Z2 kuren. Ga gewoon proberen die seconden eruit te poetsen idd. Wel jammer, ik had zo'n mooie kur bedacht Huilen
Maar goed, wat moet dat moet. Ieder punt is er één dus liever geen aftrekpunten! Maar het is wel streng, voor zo'n kleine overtreding al aftrekpunten!