beangstigend..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carlos

beangstigend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:18

hallo bokkers,

ik zit met een probleempje en vraag jullie voor wat tips
Ik hou heel erg van springen, dat vind ik egt super leuk!! Ik had een maand geleden een springwedstryd in laag soeren, daar deed ik voor de 1e keer M .. ik was dus al zenuwachtig! en normaal weigert mijn pony nooit alleen als we wel erg beroerd uitkomen! nou by deze wedstrijd ging hget heel slecht.. we waren uitgebeld.. en het stomme was .. het was allemaal mijn schuld, en ik was me vertrouwen in eens kwijt in het pacour! .. elke keer als ik nu ga springen en het gaat wat hoger ben ik bang dat die weigert.. hebben jullie misschien wat tips om het vertrouwen weer terug te winnen voor het zomer seizoen Verdrietig
Liefs Elleke

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:33

daar heb ik ook last van!
je moet gewoon weer een paar weekjes laag beginnen en weer rustig opbouwen..... je instructeur/instructrise kan je wel daarbij helpen!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:41

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:48

Tja ik was ook wat bang geworden van springen doordat ik een jonge pony reed die het nog niet kon en elke keer heel mooi mij wist laten vliegen.... Ik ben ook laag weer begonnen en steeds ietsje hoger opgebouwd. Voor mij werkte dat, ik heb nu bijna nooit meer moeite met hoog!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:58

Ik rij af en toe ook heel afwachtend, ook omdat hij nu wat sneller in de stop gaat. Als ik zie dat het niet uitkomt, rij ik terug of doe niks. Dan stopt hij, maar je moet eerst gewoon naar voren blijven rijden. Kom eerst maar gewoon rond, al is het met 4 balken. De rest kom later wel. En als het echt niet gaat kun je alsnog een keer L HC rijden.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:59

Gewoon idd weer rustig en laag beginnen, er is nog tijd zat om weer hoog tegaan springen!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:01

Tja dat is inderdaad niet zo heel fijn!! Wat ik meestal doe als het even tegezit in mijn eigen klasse is in een lagere klasse HC starten en dan mijn eigen klasse hc er achter aan. Dus voor jou zou dat L HC zijn en dan vervolgens M HC. De hindernissen hebben jullie dan al gezien het parcour zal wel iets anders zijn. Vaak is het slechts het idee. En als het in de lagere klasse wel goed gaat en je hebt wat vertrouwen dan kun je in je eigen klasse een rondje rijden!!! Succes !!

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:25

Ik zou ook in een lagere klasse starten, dan zul je merken dat je het wel kunt, en vertrouwen hebben in je pony!!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:50

Robinlover schreef:
en vertrouwen hebben in je pony!!

Vertrouwen hebben in je pony is soms makkelijker gezegd dan gedaan! Als hij een paar keer heel gemeen heeft geweigerd, is dat echt niet zo makkelijk!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:15

Nee klopt, maar het vertrouwen zou er toch weer moeten komen... Als de ruiter twijfelt, gaat het paard ook eerder staan! Een wisselwerking dus!! Eerst vertrouwen, dan hoger springen is mijn idee...

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:31

jaah weet ik , maar vertrouwen kun je ook opbouwen, kijk als je gewoon wat ontspannen dingen eerst doet, dan krijg je vanzelfweer een ontspannen band, en dan kun je weer gaan beginnen met springen enz snappiej en gewoon veel oefenen ook ietsje lager springen en dan weer langzaam opbouwen veel succes OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:20

Ik ken het, ik spring nu ook geen wedstrijden meer. Ik reed ook gewoon B trouwens. Ik wil wel graag weer springen, maar zou nu bij de paarden moeten, en dat is dus ook meteen weer een stuk hoger.
Ik heb nu elke 3 weken springles, en als ik het te hoog vind worden, zeg ik dat gewoon en spring die (meestal zijn het oxers) hindernis dus niet. Zo ga ik niet over mijn eigen 'grens' heen, en gaat het steeds weer wat beter!
Veel succes ermee!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:26

Ik had het ook, in het L. Ben een paar keer groen gaan springen. En ik heb een paard gereden dat altijd springt. Daarmee heb ik mn hoogte angst overwonnen. Nu spring ik met mn eigen beestje ook weer gewoon. Wel teruggegaan naar de B trouwens...
Een keer uitgebeld worden is geen schande. Gewoon nog eens proberen en dan minder afwachtend rijden. Een hogere klasse is altijd een flinke stap...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:54

Een jägermeister doet wonderen Haha!
Nee grapje zoals er al gezegd is ,weer laag beginnen en langzaam opbouwen.Laat desnoods een wat meer ervaren persoon een keer met jou pony springen.Als je ziet dat ie het dan allemaal braaf doet dan kun jij er met een gerust hart op gaan zitten!!
Succes ermee

toppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:44

heej Lachen . Ik moest gaan springen voor mijn brevetten en ik durfde dit ook niet hoor!! en we gingen naar die manege waar da die brevetten over een maand werden gedaan, en die hadden GELUKKIG manegepaarden/pony's ik vond dit super!!!!!!!!! hé zo'n manegepony'tje!! maar ineens zeiden die daar wij hebben hier een paard staan van ne 1m 76 wow dat was echt groot!!! dus durfde ik daar niet zo goed met springen, want hij was echt zooooo groot! maarja als da nen brave was, waarom is niet proberen en ja hoor het lukte super , met Miller!!! hij was echt zo braaf en ging overal over ik zien da paard echt graag tis zo'ne schat Lovers het is nu wel een tijdje geleden dat ik hem heb gezien maar ik ga hem zeker nog eens bezoeken en hem wat wortels geven , die manegepaarden zijn echt super brave,toffe,trouwe dieren Cheese! . ik zie je graag miller!