Selectie: Ringindeling. Mag dit??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Selectie: Ringindeling. Mag dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 20:01

Wat ze nu weer maken:

Zaterdag is de derde en beslissende selectiewedstrijd voor onze kring (2 tellen) De startlijsten staan er nu op en ik zag tot mijn verbazing dat ze de stand tot nu toe hebben gepakt en de bovenste 20 en de onderste 20 in een eigen ring hebben gestopt.

Kort door de bocht zitten dus alle goeien in dezelfde ring en daar hoog scoren is veel moeilijker dan in de ring.

Gezien de opzet van de selectie toch de sterkst mogelijke afvaardiging naar de regio sturen is, lijkt me dit dus onwenselijk. Maar is het ook onreglementair?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:35

Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Dat is om te voorkomen dat er veel gelijk eindigen. Omdat je al twee wedstrijden gehad hebt gaan dus alle goeie bij elkaar in de ring, de slechte hebben al geen kans meer op uitzending naar de kampioenschappen dus maakt het niet zo veel uit. De organisatie is vrij om de ringindeling zo te maken als ze willen, dus het is niet onreglementair.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 20:43

Behalve diegenen die een keer goed/redelijk gereden hebben en een keer niet gestart, die kunnen met een makkelijk vberdiende 1e plek misschien nog wel meedingen!

Maar ach, we zullen wel zien, moet nog wel zien of son in die ring start, ze heeft smiddags dienst. Ik weet niet of ze kan verzetten. Er mogen er maar 4 door en twee hebben zich al geplaatst dus het was zoeiezo bijna niet meer te doen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:59

Samsam schreef:
Behalve diegenen die een keer goed/redelijk gereden hebben en een keer niet gestart, die kunnen met een makkelijk vberdiende 1e plek misschien nog wel meedingen!

Bij ons hebben ze dus gekeken wie er met 1 resultaat weggestreept nog bovenin stonden. Dus ze hebben niet zomaar diegene die een keer niet gestart zijn onderin gezet.
Kom je trouwens ook uit kring NOV? Ik heb even je profiel bekeken en ik zie dat je heel veel bij ons in de buurt start.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 21:27

bij ons dus niet! Maar eerlijk is het niet, misshien gaat son dus wel in de "slechte" groep rijden, vanwege de tijd, maar daar voel je je dan ook weer bijna rot onder.! Of ze staan het niet toe. Ik snap niet waarom ze niet gewoon mixen, zo gaat het buiten wel. En de laatste wedstrijd telt bij ex equo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:54

Dat is bij ons ook wel eens geweest, maar alleen degene die zelfs met een 1ste plaats geen kans meer maakten op regio-afvaardiging werden in de slechte groep geplaatst. Met afdelings in de zomer is het bij ons altijd zo.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:49

Mijn moeder doet het kringsecretariaat en houdt de stand bij voor de pony's zij zegt dat dit wordt gedaan omdat er zoveel mensen meerijden. Om gelijke plaatsingspunten(en eventuele gelijke kringkampioenen) over te houden wordt op de laaste selectie voor dit systeem gekozen. Zo kunnen alle goeie elkaar ontmoeten en voor het KK en het RK gaan strijden. Nu is er ook een meisje door die in de mindere groep reed en eerste werd. Dat is er maar een van de 8(of waren het er 6)!!! De rest zat allemaal in de ring waar de beste in zaten!!!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:11

Maar daarmee wordt wel de competitie "vervalst": Als je bv een selectie niet start, en de andere 2e wordt, kom je in de "zwakkere" groep terecht. De kans is dan wel erg groot dat je daar 1 of 2 wordt en door mag naar de Gelderse: niet echt eerlijk!

En bovendien kunnen mensen tactisch gaan starten: als je bv bij de 1e selectiewedstrijd bij de 1e twee geëindigd bent, meld je je gewoon af voor de 2e selectiewedstrijd, en dan mag je bij de 3e selectiewedstrijd in de "zwakkere" groep starten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:15

Kelan schreef:
Maar daarmee wordt wel de competitie "vervalst": Als je bv een selectie niet start, en de andere 2e wordt, kom je in de "zwakkere" groep terecht. De kans is dan wel erg groot dat je daar 1 of 2 wordt en door mag naar de Gelderse: niet echt eerlijk!

En bovendien kunnen mensen tactisch gaan starten: als je bv bij de 1e selectiewedstrijd bij de 1e twee geëindigd bent, meld je je gewoon af voor de 2e selectiewedstrijd, en dan mag je bij de 3e selectiewedstrijd in de "zwakkere" groep starten.

Helemaal fout!!! Haha!
Mijn moeder kijkt na 2 selcties naar 1 selectie!!! Dus als jij 2de bent geworden en niet gestart bent moet jij in de sterke groep rijden!!!
Ze kijkt wat jouw beste plaatsing is en niet de totale punten dioe je al gehaald hebt!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:16

bij de paarden is dat niet het geval!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:19

MissSisa, jouw moeder doet het goed, maar bij de paarden gaat het verkeerd: het voorbeeld dat ik hierboven gegeven heb heb ik niet zo maar verzonnen; dat is zoals het bij de paarden nu werkelijk gebeurd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:20

Samsam schreef:
bij de paarden is dat niet het geval!

Dat kan!!! Bij de pony's in igg niet!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:20

toch is dit een nieuwe regel, want vorig jaar ging het echt niet zo!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:24

vorig jaar ging het ook al zo, toen is er nog een hele discussie geweest over de B-dressuur paarden: de "zwakkere" groep was op vrijdagavond, de "sterkere" groep op zaterdagochtend. En toen zijn er een paar mensen, met allerlei smoesjes van "ik kan niet op zaterdagochtend" van de sterkere naar de zwakkere groep overgegaan. Daar is toen een hoop discussie over geweest.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:31

ow, dat is toen niet opgevallen, nou ja ze heeft het toen net geredt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:31

maar in de zomer toch niet?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:32

nee, in de zomer inderdaad niet.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:12

Het is idd erg lastig met de grote gropen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:23

volgens mij is het ook zeer onnodig!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:55

Ik heb het aangekaart bij de voorzitster van de kring, er zitten nu nog mensen met een 4e, 5e en 6e plek in de 1e groep en ik heb nageken, dat doordat alle beteren je in de tweede groep zitten, je met 6 of 7 plaatsingspunten nog kans maakt op selectie. en ik vind het niet eerlijk zoals het nu is ingeregeld en hoop snel reactie van haar te krijgen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:46

Ik heb de eerste keer gemist de vorige keer zat ik in de L1 groep van vrijdagavond(zou dan de zwakkere groep zijn? ) Ik werd 4de dus als ik morgen bij de eerste 4 zou zitten zou ik dan dus door mogen?Morgen start ik dus op de zaterdag en zou dat dan de sterkere groep zijn?
Er zijn ruiters die morgen starten die de vorige keer op vrijdag best wel een eindje achtermij zijn geeindigd..

Overgens ben ik hardstikke ziek Verdrietig dus voor mij eindigen de selectie's nu al. Ga zo afbellen en ik baal er echt van