alleen benen opscheren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finley

alleen benen opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 00:15

Heeft iemand daar ervaring mee?
Ons paard staat heel kort in het haar maar onder de knie lijkt het net een ijslander ofzo, ongelofelijk raar...
Niet alleen de vetlok is lang, ook het haar op de voeten;kroonrand is zo'n 2 à 3 cm.
Kun je dit opscheren en valt de overgang dan niet te fel op?
Ze heeft 3 witte en 1 zwart voetje..
En hoe doe je dit en waar stoppen?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:30

De 'achterkant' van de benen scheer ik altijd helemaal op, hier ziten snel va die lange lokken.
Bij de witte voetjes scheer ik al het witte en bij een zwart voetje tot net onder de kogel

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:32

de kootholtes scheer ik ook helemaal op en bij de witvoetjes is de kogel ok helemaal geschoren, bij het zwarte voetje moet je uitkijken dat het kleurverschil groot kan zijn.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 11:42

bedankt!
net wat ik wou weten!
ik scheer dus bij de witte voeten al het witte haar ervan en bij het zwarte tot onder de kogel!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:27

Om de overgang iets minder groot te laten lijken, kan je ook een stukje met de haren mee scheren.
Het kleurverschil trekt met een aantal dagen wel weg.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:38

De witte benen kan je omhoog scheren en helemaal rondom doen. Bij het zwarte beentje, doe je de achterkant naar beneden toe scheren en van onder zn kogel helemaal rondom naar beneden. Je zou dat laatste ook wel omhoog kunnen doen, als je het bovenste stukje maar weer naar beneden doet voor een mooiere overgang. Waarschijnlijk een paar daagjes kleurverschil, maar dat gaat wel weer weg! Succes!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:10

Ik scheer ook altijd bij zwarte beentjes de haartjes die over de kroonrand gaan mee. Gewoon helemaal rond om aan alle 4 de beentjes. Bij mijne zie je nooit kleurverschil.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:40

Ik denk dat het kleurverschil bij finley ook wel mee zal vallen.. Bij zwart en schimmel zie je dat haast niet. Bij vossen vaak wel heel erg maar hij had het ook over een zwart voetje.
Citaat:
Ik scheer ook altijd bij zwarte beentjes de haartjes die over de kroonrand gaan mee. Gewoon helemaal rond om aan alle 4 de beentjes.
Ja, dat bedoelde ik ook. Maar ik ga altijd nog een stukje verder, tot de kogel, alleen dat wel van boven naar benee en bij de kroonrand weer een klein stukje omhoog.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 16:50

beetje experimenteren dus! het groeit wel terug..
maar nu weet ik toch een beetje tot waar ik kan gaan!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:53

Ik knip in de winter alleen de sokken.... omdat ze overdag in de (natte) bak staan, krijgt ze snel mok. Dus alleen de sokken eraf!