reglement 40+ springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

reglement 40+ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:19

Volgens mij is er een uitzondering voor mensen van 40 jaar en ouder in de discipline springen bij de KNHS, dus niet de veteranenwedstrijden maar de "normale" promotiewedstrijden.
Ik heb me een hoedje gezocht in de reglementen maar kan het niet vinden Blond

Wie kan mij verder helpen, en dan met name over de promotie degradatie regeling (mag zo'n ruiter eerder dan het maximale aantal minpunten naar een klasse lager zonder toestemming, mij staat daar allemaal iets van bij maar nogmaals kan het niet vinden)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:03

Geen idee. Ik ken wel iemand die 60 jaar is. Ze had de punten bij mekaar voor het M springen (verplichte promotie), en heeft toen dispensatie aangevraagd omdat ze zichzelf geen M meer zag springen (haalt wel elke wedstrijd 2 winstpunten). Dat heeft ze gekregen. Ze is toen teruggezet naar L+10. Om vervolgens in het afgelopen jaar weer 30 wp te hebben.

Ze wil nu weer dispensatie aanvragen zodat ze niet naar het M hoeft.

Nou heb jij hier niet zoveel aan, want het gaat jou om het degraderen wegens minpunten. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om wegens leeftijd ergens dispensatie voor te krijgen. Al lijkt me 40 jaar nog een beetje aan de jonge kant. Je kunt het allicht proberen. Het handigste is dan om niet zelf die brief te schrijven maar het door een TA te laten doen. Dat heeft meestal meer effect. Succes ermee.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:02

beppies, volgens mij mag betrokkene Knipoog ook degradatie aanvragen zonder al op -10 te staan. Dat kan dacht ik al bij een paar keer uitsluiting achter elkaar. Klopt, zie quote hieronder. En in combinatie met de leeftijd zou het wel moeten lukken denk ik, al is dat advies van de kring misschien weer een struikelblok.

Scum, ik zou het belachelijk vinden als jouw voorbeeld weer dispensatie zou krijgen. Lijkt me niet eerlijk to de andere deelneemers. Als ze het niet ziet zitten om M te gaan springen, moet ze stoppen of minder wedstrijden rijden. Maar iemand die 50 wp'en in het L heeft gereden, hoort daar niet meer thuis.

Ik zoek nog even in het reglement voor je Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-12-04 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:03

Citaat:
7. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht op behaalde winstpunten.
Wanneer er geen winstpunten meer in voorraad zijn of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, worden het minpunten.
Bij de stand van 10 minpunten zal degradatie plaatsvinden. Een combinatie kan schriftelijk vrijwillige degradatie aanvragen nadat deze twee (of drie) keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing dient schriftelijk te worden ingediend bij de KNHS en moet zijn voorzien van een advies van het Bestuur van de kring waartoe de combinatie behoort.
Degradaties en terugplaatsing gaan terstond in.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:01

Lielle schreef:
Scum, ik zou het belachelijk vinden als jouw voorbeeld weer dispensatie zou krijgen. Lijkt me niet eerlijk to de andere deelneemers. Als ze het niet ziet zitten om M te gaan springen, moet ze stoppen of minder wedstrijden rijden. Maar iemand die 50 wp'en in het L heeft gereden, hoort daar niet meer thuis.

Ik snap je redenatie. En ik heb ook zoiets van: de L-barrage staat toch ook op M hoogte? Maar betreffende persoon heeft ook zware astma en denkt het niet vol te kunnen houden.