Zijn er bijrijders die ook wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindaM

Zijn er bijrijders die ook wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 01:20

Zo ja, welke afspraken zijn hierover gemaakt?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:22

Ik rij ook wedstrijden. Aan wat voor afspraken zit je te denken?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:22

In welk opzicht? Kosten, aansprakelijkheid, indeling qua tijd, training?

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:43

Ik ben van plan binnekort te gaan starten met mijn bijrijdpaard, ik betaal zelf lidmaatschap e.d en de wedstrijd kosten, maar ik begin in de B, het is natuurlijk anders wanner je Z rijdt en een paard van een ander op dat niveau gaat uitbrengen of het paard voor de verkoop uitbrengt. Het paard is geent en ontwormd en gechipt, daar zorgt de eigenaresse voor. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Lachen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:44

owja ik rijd hem ong 4 dagen per week, dat is genoeg voor de trainig voor wedstrijden, verder heb ik 1 x per week les op eigen kosten en betaal ik 75 euro per maand. Als ik meer wil rijden/ trainen is dat ook mogelijk

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:50

Ik rij ook wedstrijden met mijn berijdpaard. Betaal de kosten van het alles zelf. Maar ben ook de enige die erop rijd. De eigenaar voert alleen en vindt de rest allemaal mijn verantwoording. Heb dus zo'n beetje een eigen paard OK dan!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:56

Youknowwho (denise) rijd ook wedstrijden met mijn knollebol (dressuur, endurance en wie weet ooit nog springen).
Afspraken..... we plannen gewoon samen wie waneer start op welke wedstrijd en vaak starten we ook saampies dressuur op dezelfde wedstrijd, hartstikke gezellig.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:41

De eigenaar betaald alle kosten van het paard zelf (ontwormen, hoefsmit etc) OK dan! . De privelessen en startgeld (prijzengeld) betalen (of delen) we samen omdat zowel het paard als ik er beter door worden en gewone lessen en mn startkaart betaal ik zelf omdat je nooit weet hoe alles loopt. Stel je voor ik kan naast mn werk niet meer blijven rijden kan ik zonder schuldgevoel stoppen omdat ze niet het hele jaar de startkaart betaald hebben Verward . Verder beschouw het paard als mijn eigen en kan er ook alles mee doen Haha! .

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:46

Ik rijd ook gewoon fanatiek wedstrijd met mij bijrijdpaard ik doe haar dan ook 7 dagen per week. Normaal gaat de eigenaar 1 keer per week met de kar, maar dan ga ik ook gewoon mee. de kosten van de lessen, startgeld etc. moet ik allemaal zelf betalen. Wel rijdt de eigenaar altijd naar de wedstrijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:53

Ik weet niet of je het bijrijdpaarden kunt noemen, maar ze zijn in elk geval niet van mijzelf Knipoog:

Ik rijd wedstrijden met een pony van Stal Karima.
Deze kleine stal fokt met NRPS-ers en Friezen op kleine schaal en de eigenaresse geeft manegelessen met de pony's en Friezen.

Ik rijd de pony ongeveer drie keer per week. Ik Betaal alle les en wedstrijdkosten zelf (en houd dus ook het prijzengeld zelf), maar betaal geen huur voor de pony of onderhoudskosten. Als ze op ijzers zou moeten, moet ik het zelf betalen. Wel betaal ik de privélessen die ik van de eigenaresse krijg.
Ik neem Moenira uit eigen initiatief mee naar clubles en privéles van andere instructrice. (daar ging ik met mijn eigen pony al heen, en hem kan ik alleen nog licht recreatief gebruiken)
Moenira loopt regelmatig mee in de kinderlessen, soms loopt ze 2 keer per dag als ik haar die dag ook rijd. Daar moet ik om heen plannen.
Op de dag van de wedstrijd loopt ze niet mee in de les. Als het nodig is en ik er tijd voor heb, dan mag ik haar ook vaker rijden. Op zondag is er zondagsrust en kan ik er niet heen.

Ik ben bezig met beleren van Fries Fardau. Haar heb ik helemaal voor mezelf. Ik kan dus komen wanneer ik kan/wil en haar trainen zoals ik denk dat goed is voor ons. Ik heb er geen kosten aan. Ze komt gewoon op ijzers als dat nodig is. Er is aangegeven dat er te overlegen is over een bijdrage aan de wedstrijdkosten (startkaart). Ik betaal mijn eigen lessen, maar krijg wel veel hulp. En dat is voor mij wel heel fijn. want alleen met een paard op stap is toch niet altijd even prettig. Ik gebruik mijn eigen zadel/hoofdstel/chabrak maar verder is alles aanwezig.

Verder heb ik een eigen auto/trailercombinatie waar ik mee mag rijden zonder E-rijbewijs. Dus ben niet afhankelijk van anderen voor vervoer.
Dat is een van de grootste kostenposten bij het rijden van wedstrijden.