16 jan heb ik met mijn merrietje mijn eerste oefenwedstrijd. Springen. Iets waar ze echt niet goed in is maar ik wil het gewoon eens doen met mijn vriendinnen puur voor de lol.
Nu heeft mijn paardje 2j geleden, bij haar vorige eigenaar een ongevalletje gehad met een van en sindsdien durfde ze niet meer op een van. Na lang oefenen hebben we haar zover gekregen dat ze al op een klein camionnetje gaat. Maar als we eenmaal op de bestemming zijn aangekomen staat het schuim op haar van het zweet. Het verbetert wel elke keer maar het is nog steeds erg.
als ik nu op het wedstrijdterrein aangekomen ben en ze is wat opgedroogd gaat haar vacht er verschrikkelijk uitzien. Is het dan een oplossing dat ik haar een zweetdeken opleg in de van of is dat helemaal niet goed?? Of is er een andere mogelijkheid zodat ik niet eeuwen op voorhand moet toekomen om haar te laten opdrogen en al het opgedroogde zweet weg te poetsen.
grj laura
Melanie15
Geplaatst: 28-12-04 20:06
Misschien als je kuil ophangt dat ze dan rustiger is?
Pasha
Geplaatst: 28-12-04 23:55
haha sorry ik heb geen antwoord op je vraag.. maar ik heb me toch zitten bedenken wat jij nou bedoelde...
Van en camionnetje heb ik nog nooit van gehoord maar je bedoelt dus gewoon een trailer.. Waha..
mja een zweetdeken neemt wel zweet op.. maarja het is ook wel weer warmer waardoor ze misschien nog meer gaat zweten.. idd iets van hooi ophangen ofzo
Karin
Geplaatst: 29-12-04 01:52
Een camion is toch een vrachtwagen(tje)? En een van ook?
Misschien een dunne fleecedeken? En idd wat hooi, dan heeft ze afleiding.
laurake
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-04 11:55
een camion is een vrachtwagentje. Srry ben van oost-vlaanderen .
sharonlisa
Geplaatst: 29-12-04 12:33
Wij vervoeren al onze paarden met een zweetdeken op.
Melanie15
Geplaatst: 29-12-04 13:51
Het is nu denk ik zonder (zweet)deken op wel een beetje erg koud voor je paard ook. Maar misschien een gewone staldeken?
frunnik
Geplaatst: 30-12-04 12:38
Je kunt een zweetdeken opdoen, maar daar zal ze echt niet minder van gaan zweten. Ze zal alleen wel minder snel kou vatten met dit weer. Laat haar in ieder geval zo kort mogelijk op de vrachtwagen staan. Hooi kun je proberen, maar als ze echt gestresst zijn zal ze toch wel gaaan zweten.