We gingen eerst beetje dressuuren en hebben een aantal inspring hindernissen genomen, die waren rond de 40/50 cm en me parcour zou 70/80 cm zijn... Dus hindernis steeds een stukje hoger gezet en iedereen ging er lekker over heen, zo ook ik. Het viel me mee hoe snel ze ging, gelukkig meestal is dat een goed voorteken. In de tijd dat ik aan het inspringen was waren er al vele in het parcour geweest, de ene keer hoorde je *zucht*, hij vondt de trollen die bij sommige hindernissen stonden eng, de andere keer hoorde je een vrolijk iemand binnekomen, *foutloos en snel*. Toen moest ik voor mijn eerste ronde.... ik kwam de bak in en Tamar haar oren schoten naar voren, huppa der staart nog hoger de lucht in en huppelend naar de tafel waar de jury zat. Het belletje ging er werd me succes gewenst en ja daar gingen we..
Onder mijn parcour probeer ik haar terug te nemen naar draf aangezien ze vaak heel snel gaat. ik kwam ook in draf op de eerste hindernis af, toen ging het snel de hindernissen stonden vrij dicht bij elkaar en in een roes met een tempo die het vliegtuig naar Amerika nog niet haalt zijn we foutloos door het parcour gekomen!
Terug de bak in, ja toen was ik de gene die blij riep *foutloos en snel!*. Ik heb rustig met haar gestapt na een tijdje nog een hindernisje genomen en weer lekker rustig gestapt, ze wordt druk van springen dus liep ze zich aardig druk te maken. Maar wat een los relaxt teugeltje al niet kan doen... Ze liep lekker ruster en ik kon voor mijn tweede ronde de bak in komen. Weer die oorjes en staart alleen deze keer gingen we nog een versnelling harder, het enige wat ik me goed kan herinnere was dat Janet (een instructrice)zei hou hem rustig, handen laag, ja zo, rustig, handenlaag.. Zo ben ik toch het parcour door gekomen en ja, weer foutloos! Dus druk belonend kwam ik na de laatste hindernis maaar Tamar dacht nog een rondje!!!! Hmm dat ware dus nog 3 rondjes galoperen door de bak maar toen kwam ze er toch echt achter dat het springen voorbij was.... Lekker uitgestapt en naar huis gegaan.. Voor me gevoel was het super gegaan en dat is het belangrijkste ik was voor het tweede parcour 4e geworden en was er tevreden mee!
Woensdag moet ik ook springen dus dit geeft me toch weer goeie moed!!
Mijn bijnaam die ik vandaag heb gekregen op de manege is: 'het vliegende hert'!
Kusss Marit