Wie kan mij wat uitleggen over starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ellie

Wie kan mij wat uitleggen over starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:17

hoi bokkers

ik snap er helemaal niks van van je startkaart ,ik wil graag gaan starten met me verzorgpony en nu hoorde ik van me lesgever dat dat via de vereniging gaat, maar als ik op de site van knhs kijk staat er helemaal niks over aleen bixiepoeven enz.En mag ik eigenlijk wel starten ben nu 15
zou iemand mij een beetje kunnen uitleggen hoe het werkt

groetjes sharon

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:22

15, joh al ben je 80, wedstrijdjes rijden kan bijna altijd Haha!
Tot je 18 word mag je bij de pony's starten en pony's is tot stokmaat 1.56m (als ik me niet vergis)

Met je verzorgpony mag jij zeker wel wedstrijdjes starten (mits de eigenaar dat goed vind natuurlijk Tong uitsteken )
Dat moet je lid worden van een vereniging, of ponyclub.
Die zorgen dat jij een startkaart krijgt.
Sommige verenigingen hebben vaste wedstrijdjes waar zij naar toe gaan en andere verenigingen mag je ook wel eens kiezen waar je aan mee wil doen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet eerder een wedstrijdje hebt gereden?
Dan moet je beginnen in de B.

Praat eens met iemand van de vereniging of ponyclub. Zij zullen je alles uitleggen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:24

Waarom dubbelpost???

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:43

holly schreef:
15, joh al ben je 80, wedstrijdjes rijden kan bijna altijd Haha!
Tot je 18 word mag je bij de pony's starten en pony's is tot stokmaat 1.56m (als ik me niet vergis)

Met je verzorgpony mag jij zeker wel wedstrijdjes starten (mits de eigenaar dat goed vind natuurlijk Tong uitsteken )
Dat moet je lid worden van een vereniging, of ponyclub.
Die zorgen dat jij een startkaart krijgt.
Sommige verenigingen hebben vaste wedstrijdjes waar zij naar toe gaan en andere verenigingen mag je ook wel eens kiezen waar je aan mee wil doen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet eerder een wedstrijdje hebt gereden?
Dan moet je beginnen in de B.

Praat eens met iemand van de vereniging of ponyclub. Zij zullen je alles uitleggen.

Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Maar.. je moet gewoon aan de eigenaar vragen of je dat mag doen en dan een startkaart aanvragen bij je vereniging inderdaad.. Weet het zelf niet zo goed, mijn moeder doet dat allemaal Schijnheilig

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:49

o sorry wist niet dat het dubbel post was de eerste keer deed mij computer een beetje raar sorry

bedankt nu snap ik het allemaal wat beter Lachen en ik ga het maar even vragen aan me lesgever wie ik enzo allmeaal moet bellen Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:06

Ja idd, je zal even een paar belletjes moeten plegen.
Het is voor jou zelf allemaal niet zo ingewikkeld hoor.
Als je straks de juiste persoon gesproken hebt, bij wie je je kan aanmelden voor een startkaart, dan heeft deze alleen wat gegeven van jou en je pony nodig en dan zorgt hij/zij dat er voor jou een startkaart komt.
Aan wedstrijdjes mee doen zitten wel kosten aan verbonden, maar ook dat zal jou allemaal uitgelegd worden.

Wat je wel nodig hebt is een pony die gechipt is.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:39

Mn vader regelt altijd startkaarten voor iedereen in de club, dus ik weet hoe het werkt bij ons op de club:
* Lid worden van een ponyclub
* De wedstrijdsecretaris bellen en die zal je zeggen dat je voor een startkaart kopieen uit het paspoort moet hebben (van de eerste pagina, van de aftekeningen pagina en van de meetingpagina)
* De wedstrijdsecretaris vraagt alles aan, je startkaart en coupons komen bij jou terecht.
* jij stuurt startcoupons in voor wedstrijden (bij ons gaat dat ook via de wedstrijdsecretaris) wedstrijdkalenders staan in Paard & Sport (dat blad zal je ook ontvangen als je lid word van een ponyclub)
Er is tegenwoordig ook een heel handig boekje van de KNHS: Op wedstrijden starten. Als je de wedstrijdsecretaris van je club daar naar vraagt dan kan je zo lezen hoe het precies werkt!

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:18

Maar ik lees dat jij bixie wil rijden? Of niet?
Ik weet niet meer precies tot hoe oud je bixie mag rijden. Daar heb je ook een startkaart voor nodig geloof ik. En de maximum leeftijd is of 14 of 15.

gina1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:09

en als je nu bij geen vereniging rijdt?? wat dan?? Scheve mond

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:16

Je kan ook ergens (bij iets landelijks ofzo) aanmelden. Dan krijg je een startkaart, maar heb je geen les op een club of rijvereniging.

Als je dat niet wilt, kun je geen wedstrijden starten (officiele wedstrijden dan). Maar wel manegewedstrijdjes bijv.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:03

wendygirl schreef:
Je kan ook ergens (bij iets landelijks ofzo) aanmelden. Dan krijg je een startkaart, maar heb je geen les op een club of rijvereniging.

Als je dat niet wilt, kun je geen wedstrijden starten (officiele wedstrijden dan). Maar wel manegewedstrijdjes bijv.

als je bij manege wedsrijtjes tot de bv. m1 bent gekomen telt dat dan wel officieel mee of moet je ze dan eerst op een officieele wedstrijd starten?

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:26

Nee, als je alleen nog maar onderlinge wedstrijden hebt gestart, moet je gewoon in de b beginnen en die punten(onderling) tellen dus niet mee.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:34

oke bedankt

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:17

Melanie15 schreef:
Nee, als je alleen nog maar onderlinge wedstrijden hebt gestart, moet je gewoon in de b beginnen en die punten(onderling) tellen dus niet mee.

idd

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:35

Behalve als je de F proeven uit hebt gereden dan mag je KNHS L starten met welk paard dan ook Knipoog

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:44

@ miesie: wat is een F proef
@ Ts: misschien ook handig als je weet hoeveel punten een winstpunt is. Bij 156 heb je een winstpunt. Maar dat staat ook in het proevenboekje.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:45

F proeven zijn de wedstrijdjes die op de FNRS maneges worden gereden die gaan tot de F12 en als je die allemaal hebt gehaald mag je met elk paard/pony L starten!!