Blunder van het jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Blunder van het jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 23:59

Gisteren had ik een wedstrijd met Pjelk bij de manege (Waddenruiters) waar ik ook lid van ben. Pjelk liep de laatste tijd bepaald niet fijn maar het inrijden ging gisteren eens erg goed.

Ik kon hem netjes nageeflijk rijden en hij was redelijk voorwaarts.
Toen de proef; ook dat begon leuk want we kwamen heel netjes binnen en ik had meteen zoiets van jaaah dit kon wel weer eens een wptje worden! We hadden dan ook een 7 op het binnenkomen waar we anders altijd best bij slingeren.
De rest ging ook fijn maarrr toen kwam het wijken voor het rechterbeen en ik weet niet hoe ik erbij kwam maar IK LIET PJELK DE VERKEERDE KANT UIT WIJKEN Bloos !!
Zucht, ik dus bij C maar een linksomkeert gereden om weer de goede kant uit te gaan en toen de proef hervat. Helaas was ik bij een paar punten mijn concentratie behoorlijk kwijt omdat ik zo baalde van het wijken. Daarna mezelf bijeen geraapt en maar weer doorgereden Scheve mond
.
De uitslag bleek met 153 nog mee te vallen maar ik baalde wel omdat ik een 2 op het wijken had en ik wanneer het een 5 was, een winstpunt gereden had. Bovendien had ik dan in de prijzen gereden.. Frusty .

Maar goed, uiteindelijk was ik wel blij want Pjelk had goed zijn best gedaan en ik had buiten mijn dom stuurgedrag om, best lekker gereden.
Ik heb dus wel weer hoop voor de volgende wedstrijd (over drie weken).

Hebben jullie ook wel eens zo`n blunder gemaakt in een proef en wat doe je dan? Moet je het onderdeel opnieuw rijden of hervat je de proef gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:14

Ja... nu weet je weer waarom je geen domme fouten moet maken Haha!
As is verbrande turf, de volgende keer gaat het vast beter.

Je kan een verkeerd onderdeel niet herhalen trouwens, een fout is een fout. Je had eigenlijk een punt voor het getoonde moeten krijgen en vervolgens -2 voor de programmafout.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 00:48

Zep schreef:
Je had eigenlijk een punt voor het getoonde moeten krijgen en vervolgens -2 voor de programmafout.

Klopt, dat had ik ook namelijk een 4 -2. Ik had alleen even 2 opgeschreven omdat dat korter was.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:31

Ach, dat kan gebeuren!
Ik heb ooit eens 2 keertwendingen dezelfde kant op gereden, de jury heeft het niet gemerkt. Ik ben ook een keer vergeten om te groeten... Ik ging wel halthouden, maar ik reed daarna gewoon weer verder. Bloos

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:16

Ik ben ook wel eens bij C op de linkerhand gegaan i.p.v. rechts.

De ene keer eigen stomme fout en de andere keer wou mijn paard niet meer rechtsom. Bloos

Van de zomer voor de 1e keer in de L1 was echt het toppunt.
Ik moest op x halthouden en bij B op de rechterhand.

Ik ging groeten naar de voorlezer en bij B op de linkerhand. Rolleyes Wat was ik lekker bezig. Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:18

Ik heb wel een keer de keertwendingen beide keren de verkeerde kant op gereden. Hier heb ik wel minpunten voor gehad.
En ik heb een keer gegroet in de B bij het halthouden...hmm...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:39

Ik had t laatst nog...Dan moest je sb afwenden volte 10m en dan travers. Mijn moedr las stug 2x volte 10m links voor. Ik dacht Verward Maar ja t zal wel.. niet dus Knipoog
Maar de jury hadgewoon een 7 gegeven?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:47

Van fouten leer je.

Ik weet namelijk ZEKER dat je dit NOOIT meer overkomt

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:42

Ik heb ook wel eens aan het eind van de proef gehad, dat mijn voorleester zei: bij C linkerhand ,en ik hoorde het niet goed,riep: Links, zij "ja", ga ik toch nog rechts Bloos! .
Ook wel regelmatig in een springparcours de weg kwijt geraakt, rij dan wel in de goede richting maar zie de hele hindernis over het hoofd er rij er dan gewoon straal voorbij

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:03

Ik ben weleens van hand gaan veranderen in middendraf terwijl ik op de lange zijde middendraf moest doen Haha! Kreeg 2 minpunten en had daarmee 157 - 2 is dus net geen winst Boos! Nou ja, eigen schuld dikke bult. Heb het meteen goed afgeleerd toen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:40

Pjelk schreef:
Klopt, dat had ik ook namelijk een 4 -2. Ik had alleen even 2 opgeschreven omdat dat korter was.

Dan was het wijken hoe dan ook al goed beroerd Ach gut

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:54

Zep schreef:
Dan was het wijken hoe dan ook al goed beroerd Ach gut

Is natuurlijk ook niet zo gek als je de verkeerde kant op gaat.
Vraag me so wie so af hoe je dat voor elkaar krijgt, dan ga je richting je appuyement.
Je weet toch dat je op de linkerhand ALTIJD naar links wijkt en voor op de rechterhand ALTIJD naar rechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:11

Je wend toch op het midden af?
Dan maakt het voor de kwaliteit van het wijken toch niet uit welke kant je op wijkt? Verward

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:02

Zep schreef:
Ja... nu weet je weer waarom je geen domme fouten moet maken Haha!
As is verbrande turf, de volgende keer gaat het vast beter.

Je kan een verkeerd onderdeel niet herhalen trouwens, een fout is een fout. Je had eigenlijk een punt voor het getoonde moeten krijgen en vervolgens -2 voor de programmafout.

ja idd! mijn clubgenootje had laatst een 0 en -2 Bloos! dat mag helemaal niet lijkt mij!! of een 0 of een cijfer -2 Verward

ze had het volgens de jury niet eens laten zien Verward we hebben haar toch echt die gebroken lijn zien rijden! Schijnheilig maja wat doe je eraan?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:26

0 min 2? Nou snap ik sowieso niet hoe een jury een 0 uit kan delen, maar dan nog -2 ook? Ongelooflijk Wow!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:40

Heb ik ook al een keer gedaan. En ik ben al een paar keer van hand gaan veranderen in middendraf terwijl ik rechtuit moest en ik ben al eens vergeten te groeten, en ik ben al eens gewoon naar links ipv rechts gereden Schijnheilig

Ach, het houdt de lol van het wedstrijdrijden er in. Mijn moeder roept ook altijd al heel hard rechts of links aangezien ik met oefenen standaard de verkeerde kant op rij. Met als gevolg dat ik al weer zit te lachen tijdens de wedstrijdproef als ze weer zo hard roept Tong uitsteken

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:54

Opgelucht ademhalen en glunderen omdat je foutloos rondgereden bent en dan te weten komen dat er ook nog zoiets bestond als "de laatste hindernis..."

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:10

Bij ons op de club zijn er een paar die niet kunnen tellen in parcours, en gewoon een hindernis overslaan (zelfs op de regiokampioenschappen!!)
In de dressuurproef ging ik laatst nog een keer rechts ipv links... Ging in de B ook altijd groeten als ik een keer BXE halt moest houden. Middendraf over de diagonaal doen terwijl je lange zijde moet is me ook al eens overkomen. M'n zus reed heel vaak als ze op x eerst volte 10 meter links moest doen en daarna volte 10 meter rechts, eerst die naar rechts en dan pas die naar links.....
Zo'n jongen waar ik het paard voor rijd had laatst manegeproefjes, reed ie ipv een halve grote volte een volte halve baan. Ging ook lekker...
Als je er zo over na denkt moet zo'n jury iedere keer wel iemand met zo'n blunder tegen komen, dus zo erg is t niet.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:51

Kylan schreef:
Bij ons op de club zijn er een paar die niet kunnen tellen in parcours, en gewoon een hindernis overslaan (zelfs op de regiokampioenschappen!!)

Nee, idd. Twee van onze club die allebei hindernis 12 vergeten......... Haha! Erg blond. Nee, ik ben een keertje rechts gegaan inplaats van links. En ging een keertje voor waart is draf inplaats van stap(leuk, die ene proef in de B )

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:55

peeky schreef:
0 min 2? Nou snap ik sowieso niet hoe een jury een 0 uit kan delen, maar dan nog -2 ook? Ongelooflijk Wow!

Heb ik ook een keer gehad hoor.In het Z1 moest ik van hand vernaderen en eenvoudige wissel op de middenlijn.Ik reed een letter te ver door en toonde geen eenvoudige wissel.Dus 1 oefening niet laten zien meteen een 0 ,het onderdeel dat volgde reed ik wel meteen weer voor een 8 Clown
Tja zei de jury...dat was een beetje dom he ,dat heeft je minstens 6 p gekost.Oepssss Haha!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 00:22

Taaclover schreef:
Je weet toch dat je op de linkerhand ALTIJD naar links wijkt en voor op de rechterhand ALTIJD naar rechts.

Ja hoor, maar toen ff niet Bloos! *LOL*

Blij te horen dat ik niet de enige ben die wel eens zo`n flater begaat!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:25

tot nu toe nog maar 1 keer links ipv rechts gegaan. 157 -2

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:51

Haha, ja hoor ook al een keer verkeerd gereden. Gelukkig zag mijn voorlezer het en brulde me de juiste richting op (Linda bedankt OK dan! ) Mijn middendraf over de lange zijnde werd hierdoor een gebrokenlijn Lachen

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:17

achja, op naar de volgende, niet aan denken, kan altijd gebeuren

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:41

Ik ben weleens zowel bij het binnenkomen als aan het eind van de proef compleet vergeten te groeten! Was zo druk mijn hittepetit met alle 4 de beentjes aan de grond te krijgen dat ik dat compleet vergat! Clown

Lekker respectloos naar de jury toe Bloos! Haha!