paard slaat totaal om in de ring hellup wat nu ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rustyyy34

paard slaat totaal om in de ring hellup wat nu ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 16:15

heeeyyyy luitjes,

ik heb nogal een probleem en ik denk dat er wel meer zijn met dat zelfde probleem.

Mijn paardje Rusty is een super lief ding maar alleen als mijn zusje en ik gewoon in de les mee doen of vrij rijden.
Tijdens een wedstrijd is ze met het inrijden super braaf en niet extra schikachtig ofzo maar nu hebben mijn zusje en ik al een paar keer bij ons mee gedaan met de onderlinge wedstrijd en wie er ook opzit ze slaat totaal om als je de wedstrijd ring in gaat. Ze begint dan te rennen, bokken met haar hoofd te gooien enz. Nou weet ik dus niet waar dat probleem vandaan komt en wat ik er aan kan doen. Verward Ik wil het in ieder geval niet met harde hand oplossen maar wordt hier wel een beetje moedeloos van. we hebben al van alles geprobeert zoals lang in rijden, kort inrijden, wel galloperen niet galloperen andere lezers enz enz. Het kan ook niet liggen aan een ander terein want we rijden in, in de kleine binnenbak en rijden de wedstrijd in de grote binnenbak waar ik elke dag rijdt. Ik weet het niet meer maar misschien is er iemand die mij kan helpen *LOL* . xxx roxy

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:21

Wie weet komt het door de zenuwen omdat het in de ring toch moet gebeuren.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:28

Waarschijnlijk is het spanning die je zelf hebt met een wedstrijd en je daarom anders gaat rijden. probeer ontspannen en hetzelfde te rijden als anders.

Maar wat het misschien ook kan zijn is dat je pony het niet leuk vind als ze helemaal alleen in de bak is? is ze dat vaker alleeen in de bak, of is za alleen tijdens wedstrijden in haar uppie in de bak?

rustyyy34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 16:38

ze is wel vaker in de bak alleen meestal niet gelijk vanaf het begin maar dan is wel rustig. Van de zenuwen zou kunnen maar meestal ben ik alleen als ik opstijg zenuwachtig maar tijdens het losrijden niet meer

airbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:38

heel vervelend! heb ik ook, met springen. mijn paard springt fantastisch goed, ook bij een oefenspringparcour (even hoog als in een gewone wedstrijd) Maar als er dan een wedstrijd is springt ze op het oefenterrein prima, maar als ik de ring inga zet ze geen stap meer vooruit, vind alles eng, weigert als ik geluk heb bij hindernis 3 voor de derde keer en kan ik eruit.
echt heel frustrerend, ik weet ook niet wat ik eraan moet doen, dus als er mensen zijn die dit wel weten...graag!

voorlopig ga ik nog maar even dooroefenen en me gewoon voor de volgende springwedstrijd inschrijven.

groetjes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:40

in 9 van de 10 gevallen komt het van de spanning van de ruiter
vraag verder je eigen instructie om raad, die hebben een beter beeld van jou !\