Morgen springwedstrijden.. hoe gaat in zn werk!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Morgen springwedstrijden.. hoe gaat in zn werk!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 23:14

Heey!
Nouwja.. zoals de titel het al zegt: morgen heb ik mijn eerste springwedstrijd! het is gewoon voor de ponyculb maarja, dat maakt niet veel uit toch!? Ik rijd gewoon op een manegepony, maar die wil nog weleens geen zin hebben ( ik ben gewoon eigenwijs, ik kies haar! Tong uitsteken). Ze weet altijd wel een trucje om eronder uit te komen. Dinsdag in de les met haar geoefend, ging dus helemaal ******!@! Maarja, het is morgen dus al, dus waarschijnlijk om ik erg laat met dit bericht, maar heeft iemand tips? ps: wat is het verstandigst met het probleem wat ik denet vertelde: sporen of zweep,of met losrijden allebei, en daarna, een van de 2?

Ander vraagje, zelfde topic: Hoe gaat een springwedstrijd in zn werk?
Moet je gewoon in de normale wedstrijd tenue ( ja toch?)
En we ( eigenaar van mijn verzorgpony, die mee doet met haar paard & ik) zijn er nog niet over uit: is vlechten verplicht ook bij springen of niet?
IK denk dat ik het idd wel doe, het staat toch stukken netter!
En verder: mog je bij het inrijden ook het hele parcours een keer rijden, of mag dat niet. Mag je met sporen en zweep tegelijk rijden, of 1 van beiden?

Ik weet het, dit was een heel erg lang verhaal, zo kort voor de wedstrijd nog, maarja.. ik kwam er net achter dat ik eigenlijk nog zoo weinig van de gang van zaken weet....!
Ik hoop dat er een paar zijn, die mij kunnen helpen!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:29

Vlechten is niet verplicht bij het springen, je mag niet bij het inrijden eerst het hele parcours nog eens rijden. Je mag wel eerst zonder paard het parcours verkennen. Sporen en zweep mag tegelijk.
Heel veel succes morgen!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 23:48

Dankje! Jaah dat verkennen zonder paard wistik, daar is oook tijd voor vrijgemaakt! Maar als je nou bij losrijden, ff parcours mocht springen Tong uitsteken
Ik zal aan mn lesgeefster ( als ze er is) wel even vragen of ik met zweep en sporen zal rijden, weet het nog niet 100% zeker. Maar idd Tanx voor je reactie!