kan iemand mij uitleggen wat evneting inhoud en dan bedoel ik eigenlijk in welke klasse je moet starten (springen) als je L1 dressuur bent en moet je gewone springcoupons hebben ? heeft iemand info hier over of andere nuttige dingen die je moet weten hier over Alvast bedankt...
Scum
Geplaatst: 16-12-04 20:22
Bij eventing moet je eerst een dressuurproef afleggen. Daarna een springparcours. Als je niet meer dan 24 springfouten hebt moet je ong. 20 min. daarna de cross in. Dat is een traject van ong. 2 km.
Welke klasse dressuur je op reguliere wedstrijden rijdt maakt niet zoveel uit. Je moet wel met je paard/pony als combinatie minstens 1 wp in het B springen hebben ghaald voordat je mag gaan crossen. Je begint altijd in de klasse B. Dat betekent dat je een B dressuurproef moet rijden (proef 7 of 8), een springparcours dat 10 cm lager staat dan een normaal B springparcours en een B crosstraject.
Gebruik verder even de zoekmachine. Jouw vraag is al vaker gesteld. Kijk ook eens op www.sgw-eventing.nl
dyaco
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-04 20:28
harstikke bedankt alvast en ik zoek ook ff naar die zoek machine
tenemieken
Geplaatst: 16-12-04 21:50
in belgie gaat het wel iets anders
op een eendaagse is alles na elkaar maar dan wel met wat tijd tussen op een tweedaagse is het de eerste dag dressuur en dan springen en de tweede dag de cross. op een driedaagse is de eerste dag dressuur,tweede dag cross en de derde dag springen.
AnneMieKe_89
Geplaatst: 23-12-04 14:05
dat me lijkt me echt veel leuker, een paar dagen weg:P misschien dat ik dit seizoen ook eens in belgië wil starten, als het lukt temisnte in de Z
Kylan
Geplaatst: 23-12-04 16:50
Je moet een winstpunt in het B springen hebben, dan mag je B crossen. Als je 4 (dacht ik) winstpunten in het B springen hebt mag je al meteen in de L SGW beginnen. Je moet trouwens inschrijven met dressuurcoupons, niet met springcoupons.
Scum
Geplaatst: 23-12-04 21:50
Volgens mij niet. Als je met een ander paard L hebt gecrost mag je met een nieuw paard meteen L SGW beginnen. En als je L springt mag je kiezen tussen B of L SGW beginnen.