Madeleine Vrees beleeft doorbraak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Madeleine Vrees beleeft doorbraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:18

www.planet.nl
www.planet.nl

MAASTRICHT (ANP) - In een veld van erkende toppers vond Madeleine Vrees zich zondag bij de wereldbekerwedstrijd dressuur in Maastricht terug op de vijfde plaats. Met Punto Blanco's Madorijke was ze in de Kür de beste Nederlandse.

Bovendien hield ze ondermeer zes combinaties achter zich die de afgelopen zomer in Athene van de partij waren. Met de 10-jarige Madorijke, eigendom van de Schijndelse familie Van Venrooy, zat Vrees al enige tijd tegen de internationaal noodzakelijke score van 70 procent aan. Zondag werd het in de vrije oefening 75,40, tegen bijvoorbeeld de 78,55 van de Duitse winnaar Hubertus Schmidt.

Wegens een rugblessure had ze het paard de laatste maanden echter nauwelijks kunnen uitbrengen. Vrijwel zonder ervaring op het internationale vlak hield Vrees bijvoorbeeld Edward Gal achter zich. De nationaal kampioen, nog zonder zijn wereldtopper Lingh, werd zesde met zijn ,,tweede'' paard Gribaldi.

Rothenberger/Barclay

Op plek acht volgde de combinatie Rothenberger/Barclay, namens Nederland in deze samenstelling actief op de Olympische Spelen. ,,Het zegt wel iets dat ik deze mensen achter me laat.'' De Nederlandse dressuurequipe kan wel enige doorstroming gebruiken. De toekomst van Gal met Lingh is, wegens verkoopplannen, wat ongewis.

Sinds Athene zijn de debuterende amazones Marlies van Baalen (Idocus) en Imke Bartels (Lancet) hun toenmalige paarden kwijtgeraak. Wel heeft Rothenberger besloten met Barclay nog door te gaan. Zoals bekend is Anky van Grunsven even uit de roulatie, wegens de geboorte van haar zoon Yannick Janssen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:22

Ik vind het echt gaaf dat je gewoon heel veel mensen die naar Athene zijn geweest ff eruit rijdt Doei, doei ik heb hier ook echt heel veel respect hoor OK dan!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:51

Netjes succes verder Lachen

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:04

Begrijp ik hier uit dat Lingh dan toch te koop staat Verward Ik vindt het wel toppie van Madeleine dat je op het internationale vlak gelijk zo presteerd OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:55

super voor Madeleine, maar Verdrietig jammer dat Lingh dan toch gaat

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:37

Het is nog wat onzeker allemaal over Lingh geloof ik..Edward gaat Lingh iig sowieso nog twee wereldbekerwedstrijden starten.

Was echt leuk gister, de reactie van Madeleine op het horen van haar percentage Lachen Ze kon het maar niet geloven!

Wegens een Boktmeeting heb ik wel net toevallig haar proef gemist Bloos

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:38

Wat goed zeg! Die Madeleine kan zich nu echt meten met de grote namen. Echt leuk voor haar.
In Bit hebben ze ook een leuk interview met haar staan.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:13

Geweldig! Ik vind mijn naamgenootje al heel lang een ware topper! Haha!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:34

wohoe schijndel rulezz. madeleine wootn achter een vriendin van mij. De vriendin van Nico de witte.

tom19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:25

hallo!!!! weer speculaties waar je niks vanaf weet!!!! er is helemaal geen sprake van verkoop van lingh!!!!! edward start gribaldi omdat hij graag twee paarden wil kwalificeren voor de wereldbeker!! dus geen paniek en verzin nu maar s een andere roddel deze kennen we nou wel!

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:14

Gaaf voor haar hoor!!!!

Wat wel jammer is dat ze een combinatie die ook zeker die score kan halen terugplaatsen in het B kader door een of ander stom regeltje! Hiermee bedoel ik natuurlijk Arjen Teeuwissen met Goliath. Door blessureleed is Goliath er een jaar uitgeweest. Een half jaar geleden is er een regel in werking getreden van de KNHS dat je minimaal 1 x per jaar moet starten in het A kader (wereldbekerwedstrijd). Nu kunnen we eindelijk scoren met een zeer goed team van doorgewinterde ruiters en amazones, laten ze deze kans liggen!!!! Dat vind ik nou echt absurt! Boos! Temeer omdat er in het buitenland ook een aantal combinaties gescheiden zijn na de Wereldbeker en de Olympische spelen.
Arjen zou nu in het B kader 3 wedstrijden boven de 70% moeten scoren om zich (nogmaals) te bewijzen. Heeft hij dit niet al genoeg laten zien?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:47

tom19 schreef:
hallo!!!! weer speculaties waar je niks vanaf weet!!!! er is helemaal geen sprake van verkoop van lingh!!!!! edward start gribaldi omdat hij graag twee paarden wil kwalificeren voor de wereldbeker!! dus geen paniek en verzin nu maar s een andere roddel deze kennen we nou wel!

Hooo rustig Tommie ho braaf Haha!

Zoals je ziet worden dat soort speculaties hier door de meeste helder denkende bokkers wel genegeerd Knipoog

Maar ontopic: Zeer knap van Vrees en Madorijke

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:52

Toen ik op dit bericht reageerde stond daarin dat het de toekomst van de combinatie Lingh/Gal onzeker was ivm Linghs as. verkoop, vandaar dat ik daarop reageerde. Het werdt aan alle kanten tegengesproken dus het verbaasde me dat het hierin vermeldt werdt. Op de 1 of andere manier is nu precies dat stukje uit het bericht verwijdert waardoor het nu overkomt alsof ik nu weer olie op het vuur aan het gooien ben wat dus niet zo is.

En Wouter ik weet niet of ik me nu door je aangesproken moet voelen maar ik reageerde alleen op de tekst uit het bericht waarvan ik dacht dat het in de krant had gestaan. Juist omdat het dus zo wordt tegengesproken verbaasde het me dat het nu dus schijnbaar toch publiek gemaakt was. Als dit wel voor mij bedoelt was dan vindt ik het nogal belediging aan mijn adres.................

Er stond toen trouwens nog een andere bronvermelding bij Verward

Tom ik had deze roddel dus niet verzonnen dat had de TS gedaan Knipoog Vandaar ook mijn Verward achter de vraag. Ik hoop wel dat iemand me even uitleg kan geven over het feit dat ik ergens op reageer en dat dat stuk tekst ineens verdwenen/verandert is.............................

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:55

Was niet aan jou bedoeld hoor, maar over het onderwerp Lingh ansich Knipoog

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:58

Ok Haha! Maar ik heb nog even gekeken want ik dacht echt dat ik gek geworden was maar in de tekst op de voorpagina op bokt staat het nog wel in daar had ik het dus gelezen Bloos Ik hoop dat ze maar snel de ring inkomen zijn we van dat gezeur ook gelijk weer af Knipoog

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:15

In Bit stond ook een interview over haar, was best leuk.
Patser die ze rijd vind ik een geweldig paard! En supernetjes dat ze zich nu kan meten met internationale namen.
Ik denk dat we nog vaak van haar gaan horen OK dan!

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:40

Hoe lang wordt er nog gespeculeerd over Lingh? De eerste drie wedstrijden rijdt Edward Gibraldi en dan gaat hij met Lingh de wereldbekerkwalificaties starten Uispraak Edward: Ik gok niet meer op een paard en probeer me met zowel Gribaldi als Lingh te kwalificeren er is dus niets aan de hand!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:07

Dat was al duidelijk Knipoog

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:33

Blijkbaar toch niet helemaal duidelijk Haha!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:27

Nu wel dus..

familie_Knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:19

Emoties

Er vliegen hier heel wat emoties heen en weer. Zelf heb ik afgelopen zondag bijzonder genoten van alle nederlandse optredens. Misschien bevooroordeeld vanwege het feit dat ikzelf een Gribaldi fan ben, kreeg ik kippevel toen Gal zijn zwarte Kostolany hengst op bijna 75%, en een op dat moment voorlopige eerste plaats noteerde. Het extra applaus op de tribunes gaven veel waardering voor de prestaties van deze sympathieke ruiter en verdient daarmee veel respect. Het feest is alleen maar groter geworden door de uitslag van Madeleine Vrees. Laten we hopen dat de teamgeest in de dressuursport in Nederland zal leiden tot een niveau aan de absolute top.

Hans.

Jinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:16

heey madeleine knap hoor OK dan! heel veel succes verder hé
Pling ik hoop dat je hoog komt. *LOL*

Groetjes Jinnie

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:23

Bealy schreef:
Wegens een Boktmeeting heb ik wel net toevallig haar proef gemist Bloos

Was ik dat? Bloos!

Sizz