voorbereidingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

voorbereidingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:16

heo bereiden jullie je voor op een wedstrijd?
trainen jullie een paar dagen van te voren extra hard of juist wat rustiger aan,
maken jullie je spullen ALTIJD even schoon/invetten (eerlijk antwoorden Tong uitsteken )
zijn jullie al een week in zenuwen enz....

en hebben jullie misschien nog tips te melden voor een op en top voorbereiding op wedstrijd? Lachen

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:21

Ik was ze altijd de dag ervoor, en zorg dat ze goed proper zijn en heel goed ingepakt zodat ze al het poetswerk 's nachts niet kunnen verknoeien Haha!! En naargelang hoe laat ik 's morgens moet vertrekken maak ik de dotjes, heel vroeg dan doe ik het de dag op voorrand, als het wat later is de dag zelf, ik knip ook alles een beetje bij de kolletjes enz... en ook de manen voor de dotjes... De staart op de juiste hoogte (arm eronder aan de wortel en dan tot de knie. Zorg ervoor dat hun oogjes enz.. proper zijn en ja ik vet de hoeven ook in. En zo van die dingen he Haha! voor de rest zorg ik ervoor dat àlles klaarligt van zadel tot suikerklontje en hooinet e.d. Ik neem soms tot 4 keer per week les dus het hangt van veel af, als ik wedstrijd heb is dat ongeveer 3 keer in de week en meestal als ik zondag wedstrijd heb en zaterdag gaat het überslecht, is de proef meestal wel goed Schijnheilig , hopelijk ben je hier iets verder mee Haha!

xxxx Belli
Laatst bijgewerkt door Belli op 11-12-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:24

Ik train wel altijd naar een wedstrijd toe....
ma t/m do gewoon trainen, vrijdags altijd les en doornemen van de proef en meestal de dag voor de wedstrijd aan de pessoateugel.

M'n spulen heb ik altijd netjes in een tas bij elkaar liggen, shabrakje e.d., altijd schoon klaarliggen.
Alles, maar dan ook alles, wordt netjes gepoetst. (tuigage)
Ik ben echt erg.....ik heb zelfs speciale nieuwe beugelrubbers, die ik alleen met de wedstrijden gebruik, zodat ze altijd echt wit zijn! Bloos

Voor de rest, is de pony natuurlijk altijd super schoon, staartje gewassen, maantjes netjes gevlochten, incl. voorpluk!
Staartwortel haren laat ik lang en vlecht ik niet in, vindt ik niet mooi staan.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:28

ik was um altijd de dag van te voren en als ik de volgende dag laat moet was ik hem nog een keer extra (moet sowiezo... schimmels he Tong uitsteken ) niet schoon te houden, soms doe ik me tuigage ook op de dag zelf want ik moet vaak laat weg en mijn moeder zorgt ervoor dat de papieren en schone kleding shabrakje klaar liggen en de rest doe ik Tong uitsteken
zijn er ook mensen die hun pony laten vlechten?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:39

ik rij in de week een paar keer men proefje maar voor de rest doe ik eigenlijk niet veel meer dan een gewone week zondag wedstrijd in het weekend. probeer wel van elke dag te rijden dan en de dag ervoor laat ik ze soms eens staan omdat ik dan al zenuwen heb en me dan kan lastig maken als het niet goed gaat en dan moet ik de dag nadien met een slecht gevoel beginne Tong uitsteken
of anders ga ik eens even dressuren en dan een ontspannende wandeling maken.

ik vlecht men paardje en dan ook haar benen en staart wassen en die dan ook in een paar vlechten doen,in de zomer krijgt ze dan een dun dekentje op omdat ze niet te vuil zou zijn. Mijn gerief is meestal wel proper dus doe ik er niets meer mee Lachen heel soms voor ik opstap (op de wedstrijd zelf dan) een beetje doen blinken enzow Tong uitsteken

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:06

Ik verander niets aan mijn schema. Als ik op zaterdag wedstrijd heb, dan heeft hij vrijdag vrij, net zoals normaal. En op donderdag rij ik hem lekker los en dan het proefje 2x. Als ik op zondag een wedstrijd heb, ga ik zaterdag gewoon naar les. Verder zorg ik ervoor dat hij zeker 1 keer naar het bos is geweest die week, maar dat doe ik normaal eigenlijk ook.

Verder vlecht ik hem de dag zelf altijd, staart uitkammen en een borstel eroverheen. Handig een zwart paard Knipoog Verder heeft hij gewoon een snor, klein baardje en sokken, die haal ik er niet af omdat hij altijd buiten staat, maar ik krijg altijd een 8 voor de verzorging.