Nederlandse studentenequipe presteert goed op WK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Nederlandse studentenequipe presteert goed op WK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:50

http://www.paardensport.nl/sns/persberichtWK.html
paardensport.nl

Van 1 december tot en met 5 december vond dit jaar het Wereldkampioenschap voor Studentenruiters (WUEC) plaats in Tokyo, Japan. In totaal streden 60 deelnemers uit 20 landen om titels in de dressuur, het springen, alsook voor gecombineerde klassementen springen en dressuur en een teamklassement. Namens de Stichting Nederlandse Studententruiters werd een equipe afgevaardigd bestaande uit Arjan Hamoen, student aan de Hogeschool van Utrecht, Katrien Galema, student aan de Universiteit Twente en Elise Lakenman, recentelijk afgestudeerd aan de Universiteit Nyenrode. Als reserveruiter en tevens chef d’equipe trad Morgan Lashley op, student aan de Universiteit Utrecht.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 03:02

Ik ben nog steeds trots op ze! En stiekum vind ik het ook super dat ons persbericht niet alleen de KNHS website gehaald heeft, maar nu ook Bokt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 03:10

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 03:14

Tja, jammer dat het drie keer "net niet" is. Dat is best een domper voor de deelnemers natuurlijk, maar ze mogen niet vergeten dat ze het ontzettend goed gedaan hebben! Hele goede prestaties!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 03:16

Oh ja, op de KWPN site staat ook diverse berichten over het WK voor Studentenruiters. Onder "nieuws" Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 12:19

Heel jammer dat het net geen medaille is geworden, maar wat een SUPER prestatie zeg, 4e van de wereld worden! OK dan!
Kikker, weet jij zo op welk niveau de finales dr/spr zijn? Staat mij iets van bij dat er met de finale dressuur een ZZ-Zwaar proef gereden moet worden.
Ik had het nieuws maar doorgespeeld naar de moddies, vond het zeker wel voorpagina waardig Lachen
Eén van de 4 genoemde personen is volgens mij ook een Bokker Haha!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:32

Morgan zit volgens mij idd ook op bokt, maar pin me d'r even niet op vast.

Helemaal 100% zeker weet ik het niet, maar finale dressuur is volgens mij maximaal Prix St. George en finale springen maximaal 1.30.

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:50

Yep, klopt..
De finale dressuur was Prix st Georges (zowel proef als kür) en het springen stond volgens mij in de finale op 1.30m.
Het was verder jammer dat we drie keer net naast het podium stonden, maar als chef d'equipe Cool was ik natuurlijk mega-trots op de goeie prestaties. OK dan! En verder hebben we een geweldige tijd gehad met elkaar en de andere landen.
Voor iedereen die nog wat foto's ,etc wil zien : www.fisu.net en www.studentriders.tk

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:13

MorLor schreef:
Yep, klopt..
De finale dressuur was Prix st Georges (zowel proef als kür) en het springen stond volgens mij in de finale op 1.30m.
Het was verder jammer dat we drie keer net naast het podium stonden, maar als chef d'equipe Cool was ik natuurlijk mega-trots op de goeie prestaties. OK dan! En verder hebben we een geweldige tijd gehad met elkaar en de andere landen.
Voor iedereen die nog wat foto's ,etc wil zien : www.fisu.net en www.studentriders.tk

Goed gedaan hoor!
Maar ik begrijp dat jijzelf niet hebt meegedaan?

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:34

Nee,klopt. Er mogen er per land maar 3 starten. Maar ik heb op de laatste dag nog wel gesprongen in de Friendship-competitie. En dat ging eigenlijk heel goed, het was jammer dat mn Japanse teamlid niet heel snel was (tot grote frustratie van Arjan en Elise die probeerden hem vooruit te schreeuwen).
En voor de rest heb ik de andere drie in de dressuur gecoacht, dus ik voel me wel helemaal 'part of the team' en ben onwijs blij met hoe ze ('we' Knipoog) het gedaan hebben!!!!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:59

Natuurlijk ben je ook "part of the team"! Zonder coach ben je nergens he Knipoog

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:01

[beetje offtopic]

Vanaf volgende week is onze site (die van de studentenruiters) overigens:

www.studentenruiters.nl

(momenteel is het nog www.paardensport.nl/sns)
Daar staat ook alle informatie over hoe je buitenlandruiter kunt worden en zo.

[/beetje offtopic]

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:08

hartstikke goed gedaan. inderdaad jammer dat het net geen medaille is geworden, maar het is toch iets om trots op te zijn. alleen al de ervaring lijkt me werelds.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:12

hey wat grappig
ik las dat arjan ook meedoet.
daar krijgen wij springles van aardig jong.
leuk dat hij hier aan meedoet

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:17

Leuk dat t zo goed ging! Kan ook bijna niet anders met een bijna-dierenarts als chef Knipoog