L1 debuut 1e prijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alikesflame

L1 debuut 1e prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:39

vandaag mijn L1 debuut in Foudgum.
Gister had ik nog les genomen. Om de puntjes op de i te zetten. zoals middenstap, middengalop en laatste stukje wijken.
Met losrijden vandaag was ze net los als gisteren in de les. echt super los gereden. Toen de proef rijden. Bijna alles ging echt heel netjes. alleen het halthouden was niet helemaal netjes en de eerste paar passen middenstap niet helemaal naar mijn zin. Het wijken ging juist heel erg goed. Ben echt zo trots op mijn paardje. Ze was helemaal in vorm. we hadden 170 pnt. dus gelijk 2 wp's/ Hyper!

MissSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:49

Wat fijn dat het zo goed ging!
Gefeliciteerd met je eerste 2 winspuntjes in het L1 ! Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:55

echt leuk voor jou Lachen doe zo verder Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:32

Super, dat is nog eens een leuk begin. Gefeliciteerd! En ga zo door.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:42

Gefeliciteerd! Haha!

Ik kon je jammergenoeg niet zien, moest toen voeren... Maar wist je punten al Haha! Echt goed!!

Ragna (bokkertje) heef tjou geschreven Tong uitsteken En Afke (maessie) zat op het secretariaat, haha.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:45

heej gefeliciteerd met je 1e prijs!!!
ik heb jou geschreven, en ze was behoorlijk positief, maar dat heb je ookw el aan de punten gezien!!! ik zou zeggen ga zo door!!!!

groetjes ragna

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:51

dank jullie wel.

ennuh bokkertje je bent de naam van de jury vergeten in te vullen Tong uitsteken haha.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:19

Alikesflame schreef:
dank jullie wel.

ennuh bokkertje je bent de naam van de jury vergeten in te vullen Tong uitsteken haha.

K. de Boer
104218

Zegt ze net Haha! Haha.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 23:28

he dank je wel kan ik het gelijk ff invullen en zien of ik die al eens eerder heb gehad.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:49

Ik zei toch dat jullie me in gingen halen Schijnheilig Haha! Knipoog
Dat is nog eens een Debuut Alike!!! Goed hoor! Ga zo door!!!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:05

he joyce komt door de lessen van Carmen he hoeveel heb jij er nu dan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:21

Heb nu 2 binnenwedstrijden gehad, maar dat gaat niet zo best. Ze gaat op de rem als ze iets spannend vind en blijft dan op de handrem lopen, of ze gaat vluchten. 1 wedstrijd per maand en 1 proef per wedstrijd is dan wel erg weinig om ervaring op te doen Schijnheilig Knipoog we hadden 152 en 149 punten. Enkele 4-en en 5-en maar nog te weinig compensatie omdat ik haar niet netjes genoeg en met voldoende (gecontroleerde) impuls kan rijden. (maar beide wedstrijden werden ook wel streng gejureerd. Beide keren had winnaar maar krap 160 punten en niet eens alle prijswinnaars een winstpunt, laatste wedstrijd won Michella, die stage liep bij Carmen vorig jaar, meerdere keren Z2 geweest en nu met dit paard al L2, met 162 punten. Tweede was een meisje, ook Deurne gedaan en meerdere keren M2 en Z geweest, met 160 punten)

Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor we weer goede punten gaan rijden. 18 december in Siegerswoude komt de eigenaresse even helpen met het losrijden om mij door de zenuwen heen te helpen als ze weer erg sloom of juist erg druk is. Misschien doet zo ook wel zo raar omdat ze mijn zenuwen voelt.

Carmen zal trots op je zijn zeg!!! Heel knap! Hoe oud is Flame nu ook al weer?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:27

joh dat is jammer ik dacht dat je al een keer 160 in het L had gereden.
hopelijk dat het 18 dec beter gaat. kan je niet vaker op wedstrijd?
Ik ga nu ook even stoppen en weer verder in januari voor flame gaat het ook hard zat zo. Flame is nu nog 6. had cramen gesmst ze was idd trots. ik had het zelf in elk geval niet verwacht dat we zo goed zouden rijden.

veel succes met je wedstrijd op 18 dc en hoop dat er een puntje in zit (of 2 om de schade in te halen. Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:41

Dat klopt, we hebben onze eerste L1 wedstrijd buiten gereden. toen hadden we wel gelijk 160 punten. Ik wilde expres buiten nog al een keer L1 starten omdat ik wist hoe schrikkerig en vervelend ze binnen kan zijn. Dat was dus mijn eerste en enige winstpunt van onze 3 L1 wedstrijden tot nu toe Knipoog
Moenira is 4,5 en heeft nog heel veel moeite met haar balans. Dat merk je in oefeningen als halthouden, wijken en middengalop. Halthouden en wijken gaat al steeds beter, maar de middengalop rijden we onvoldoende. Ze verruimt niet zichtbaar genoeg of valt uit de galop als ik terug moet rijden. Het is zo snel gegaan in de B, dat we kwa balans en oefeningen ook nog niet toe waren aan de L1.

Je hebt gelijk dat je het nu even rustig aan doet. Kun je rustig doortrainen zodat je straks niet ergens op vast loopt.

Ik denk dat ik ons te veel wil vergelijken met oudere paarden die al langer en verder doorgereden zijn en meer balans hebben. Die stromen meestal makkelijker door.
Moenira zit nog helemaal in de groei en eigenlijk doet ze het super.
Ik probeer dit dus ook te zien als een leerperiode. Maar het is wel even slikken om zo terug te vallen en een pas op de plaats te maken.
Helemaal omdat komende outdoor seizoen waarschijnlijk ons laatste seizoen wordt.
Ik ben nu bezig met het beleren van een Friese merrie en die zal ik volgend jaar gaan starten als ik haar netjes aan het lopen krijg.
Ik heb geen tijd om 2 paarden te blijven rijden (naast Andrew) en ook nog allebei te starten... Verdrietig

Dank je, ik hoop dat het ons eindelijk lukt. Het is in elk geval niet helemaal vreemd terrein omdat onze eerste binnenwedstrijd er ook was Haha! Van de winter komen we er nog een paar keer Schijnheilig
Waar en wanneer ga jij nog starten van de winter?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 12:26

ik ga in bedum starten 7 januari
15 januari gorredijk
29 januari in sonnega en dan waraschijnlijk pas weer in maart.

madjeicos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:28

hey alike
toppie hor OK dan!
gefeliciteerd!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:04

Oh dan heb je nog flink wat wedstrijden te gaan! Hihihihi, als ze allemaal zo goed gaan, kun je straks buiten al snel L2 starten Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:07

haha dat zal denk ik niet gebeuren. haha.

hey mad dankje wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:56

Gefeliciteerd met je punten, een keurig resultaat!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:41

haha ja sorry, dat ik wist dat ik t op 1 coupon vergeten was, maar hehe dat dat nou weer net die van jou moest zijn Tong uitsteken

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:43

Goed man! Gefeliciteerd!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:46

bokkertje schreef:
haha ja sorry, dat ik wist dat ik t op 1 coupon vergeten was, maar hehe dat dat nou weer net die van jou moest zijn Tong uitsteken

haha geeft niet hoor. Haha!

weet jij toevallig of de uitslagen nog bekend worden gemaakt op startlijsten? of weet jij wie er 2e was. en wat die als eerste (starte) uit het L1 had?
Laatst bijgewerkt door Alikesflame op 05-12-04 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:47

super, proficiat!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:58

hmmm alikesflame, ik zou het zo niet weten eigenlijk sorry... misschien dat je maessie even kunt vragen? die doet secretariaat volgens mij, en die zal misschien de punten ook wel hebben

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:01

oke zal haar ff pben. bedankt in elk geval. Iedereen bedankt voor de leuke reacties.