Pas de huit/ carroussel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Salinicky

Pas de huit/ carroussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 23:53

Volgende week gaan we met de meiden van de manege mee doen met de pas de deux, maar dan met zij 8-en, vandaar pas de huit.... (klinkt wel leuk)heet het altijd een carroussel als je met meer dan 2 bent??

We hebben gisteren even geoefend, en dat was waarschijnlijk dan ook de enige en laatste keer. Er zijn er maar 3 bij met een eigen paard. Maar we doen, zoals meestal het geval is bij zo'n wedstrijd, vooral mee voor de lol.

Toch willen we natuurlijk ook een beetje ons best doen!! Wie heeft er nog wat tips?
We waren er gisteren al niet over eens wat "rechts passeren" is. Dat weten we inmiddels, maar zulk soort tips zoek ik. En als je afwendt en naar stap teruggaat bij bv A, doet de voorste ruiter dat dan en de rest dus bij een andere letter? Waar moeten we nog meer op letten?

Het zal een dolle boel worden met de galop er bij.... Verward Gelukkig hebben we de paarden naast elkaar al even getest.

Alvast bedankt he, enne, ik zal n afloop even een actie(?) foto plaatsen Knipoog

Groetjes, Salinicky

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:25

Volgens mij heet dat gewoon 8 tal rijden. Carrousel is met 12 of 16 paarden/pony's.
Succes trouwens OK dan!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:26

ik denk dat jullie eerder aan een achttal doen??, dat is een dressuurproef met zn achten, deze staan als het goed is ook in het proevenboekje. Ik doe aan carrousel dat zijn zelf verzonnen proeven met allemaal zelfbedachte figuren, ook geen KNHS wedstrijden in, alleen door de FNRS en VCN georganiseerd. Een carrouselteam die wedstrijd rijd bestaat altijd uit 12 of 16 mensen. Eventueel een reserve, met zn 16en heb je ook meer kans om hoger te eindigen dan met zn twaalven, je krijgt dan namelijk mneer punten voor de moeilijkheidsgraad.

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 12:53

Het heet inderdaad een 8-tal.
Maar wat is het verschil dan tussen 8tal en carroussel, behalve het aantal en de officiële wedstrijden?

Hebben jullie ook nog tips?

Groetjes, Salinicky