Vraag over M2 proef 31

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Vraag over M2 proef 31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:24

In deze proef moet je namelijk in galop van hand veranderen en dan bij X een volte 10 meter.
Als ik die rij kom ik niet op de hoefslag uit.
Ik heb het er nog met mijn zus over gehad (rijdt Z2) en die zei dat dat klopt en dat je alleen op de hoefslag uitkomt als je de volte tien meter vanaf de AC lijn rijdt.
Dus nog even ter bevestiging, rij ik goed Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:33

kijk eens voorin het dressuurboekje, staat de tekening in. En je zus heeft idd gelijk.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:35

Ja klopt, je komt niet op de hoefslag, zorg wel dat je je pony/paard goed recht richt want je moet direct een overgang naar de stap maken. Scheve mond
Succes, en we zien je verslag wel. *LOL*

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:05

Ja klopt helemaal. Je hoort niet de hoefslag aan te raken, maar je komt er wel vlakbij (zie tekening in proevenboekje). Als je gewoon doorwend zoals je altijd doet bij volte 10m is er niets aan de hand. Wel lastig die overgang naar de stap daar. suc6! OK dan!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:09

Ragne schreef:
Ja klopt helemaal. Je hoort niet de hoefslag aan te raken, maar je komt er wel vlakbij (zie tekening in proevenboekje). Als je gewoon doorwend zoals je altijd doet bij volte 10m is er niets aan de hand. Wel lastig die overgang naar de stap daar. suc6! OK dan!

Dat vind ik dus juist niet, omdat je van die volte af komt is je paard meer gesloten en verzameld en kun je die overgang naar stap dus makkelijker maken.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:13

Ja klopt, het is heel logisch dat die volte daarvoor gereden moet worden, alleen maar om die overgang makkelijker te maken. Het is de enige M2 proef waarin overgang galop-stap zit, als voorbereiding op de Z.

Maar ik zie toch veel combinaties daar fout in gaan. Uitzwaaien van de AH, niet goed gesloten, via draf etc. Daar vallen de meeste door de mand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:18

Ik vind het er raar uitzien, volgens mij best lastig om te rijden? Ik ga zaterdag voor de eerste keer m2, moet ook deze proef.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:21

haike schreef:
Ik vind het er raar uitzien, volgens mij best lastig om te rijden? Ik ga zaterdag voor de eerste keer m2, moet ook deze proef.

Het valt wel mee, blijf kijken waar je rijdt. Oftewel hou X in de gaten Knipoog

Succes zaterdag!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:19

haha grappig ik had zelfde vraag,ik moet over 2 weken 1e keer m2 starten,succes allemaal.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 13:34

Ragne schreef:

Dat is weer het voordeel van zo´n compact ras, het sluit makkelijk Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:51

Hahah
Ik hoef a.s zaterdag maar 1 proef heb ik effe geluk!!!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:59

Taaclover schreef:
Dat is weer het voordeel van zo´n compact ras, het sluit makkelijk Knipoog

psies! das het voordeel van de Fjord Haha!
ik heb zelf ook een vrij compact paardje, dus mocht ik ooit die proef gaan rijden lijkt het me niet zo'n probleem. Zeker niet omdat die volte ervoor zit..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:04

Ik vindt het juist fijn zo'n volte tussendoor, veel makkelijker om je paard te sluiten.
Ik moet wel zeggen, ik rijd 'm met een pony van 1.45 en dat zal wel wat makkelijker zijn als een paard van 1.75!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:15

ik rij zelf z1 en het klopt dat je bij de volte niet de hoefslag raakt. zorg erwel voor dat je je paard/pony goed gesloten hebt en een goede buiging en verzamelheid hebt omdat je na de volte een overgang naar de stap moet maken. (daar lette de jury die ik tijdens die proef had op) waar heb je concour?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:37

ik rij nu net M2 2 en ik heb die proef al heel vaak gereden en ik vindt het best een fijne proef met die overgang. maar je moet dan wel zorgen dat je overgang vloeiend is. dit is dus een mooi voorbereiding voor de Z. maar heef veel succes en haike ook. gewoon net zo rijden als een M1 proef dan kom je er wel.