Hoe lang van te voren inschrijven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Hoe lang van te voren inschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:45

Ik ben nog een beetje een leek op wedstrijdgebied, heb zojuist mn startkaart aangevraagd, en stuit al op de eerste problemen.... plaats vinden!!! Boos!

Het is zowat overal vol. Zelfs tot en met Maart in sommige plaatsen...
Hoe lang van te voren schrijven jullie je in?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:06

Soms al drie maanden van te voren, soms kan ik me een paar dagen voor een wedstrijd nog bijschrijven.
Ik hou via internet bij waar wedstrijden zijn en schrijf me ze snel mogelijk in. Je moet er wel op letten dat je niet te vroeg inschrijft, sommige vereningingen hebben een "vanaf" datum en als je je te vroeg inschrijft sturen ze je je coupons weer terug.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:03

Het indoor seizoen is heel lastig met wedstrijden inschrijven.
Schrijf je 3 maanden van te voren in en dan maar afwachten of je er bij zit. De tip van KarinvdM is ook heel zinvol hou internet bij.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:00

Maar dan krijg je pas in Januari Coupons.
En dat betekend dus dat je in Januari pas zou kunnen inschrijven? Dan is alles tot en met Maart dus al vol als ik de verhalen hoor.

Dit probleem heb ik dus ook..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 08:59

Ik heb me ook al ruim van tevoren ingeschreven voor de wedstrijden. Mijn weekenden heb ik al gepland tot en met april. In het indoorseizoen moet je er snel genoeg bij zijn. Ik hou internet in de gaten en ik krijg voor het indoorseizoen een overzicht van mijn vereniging en kan ik zien welke wedstrijden er zijn.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:04

Als je in Januari pas je coupons krijgt dan kun je, je inschrijven via een brief die je opstuurd naar de betrefende vereniging met de mededeling dat de coupons later komen omdat die nog niet binnen zijn en je toch op de lijst wil laten zetten. Er zijn een aantal vereniging die dit doen na telefonisch overleg. Gewoon proberen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:19

Hier in de regio schrijf ik gewoon 3 weken tevoren of nog later in. Er is altijd wel plaats en zeker als je binnen de kring blijft. Voor SGW's schrijf ik 3 maanden tevoren ofzo in.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:21

Sjellii schreef:
Maar dan krijg je pas in Januari Coupons.
En dat betekend dus dat je in Januari pas zou kunnen inschrijven? Dan is alles tot en met Maart dus al vol als ik de verhalen hoor.

Dit probleem heb ik dus ook..

Ik krijg ook pas eind december/begin januari mijn coupons (hoop ik), want dan stap ik over naar een andere club. De KNHS heeft mij gezegd dat ik gewoon moet inschrijven met de oude coupons en die dan voordat ik start moet omruilen. Ik heb tot nog toe 3x in het nieuwe jaar ingeschreven en dat is nog overal zo gelukt als je het eventjes uitlegt.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:40

Dressuur zit bij ons ook altijd snel vol, springen kun je makkelijk wat later inschrijven. Vooral lokaties met 2 binnenbakken zijn in de winter erg populair. Persoonlijk zoek ik daar mijn wedstrijden op uit, want heb 's winters geen zin om buiten kou te vatten.
Ik kijk altijd via de knhs sites op de regiosites en daar staan alle wedstrijden, data selecties etc veel eerder op.
Van je favoriete wedstrijdlokaties kun je ook uitvogelen of ze een eigen website hebben en die regelmatig bezoeken. Vraag ook aan mensen bij je in de buurt, of van je vereniging hoe zij het doen, dan kun je daarbij aanhaken of gezamenlijk coupons opsturen (scheelt ook weer postzegels)
en kom je je maatjes tegen op wedstrijd zodat je elkaar een handje kunt helpen of proef voorlezen

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:21

nou ik schrijf me vaak pas 2 weken van te voren in en heb eigen lijk altijd wel plaats misschien komt dit omdat ik in brabant woon

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 18:43

dyaco schreef:
nou ik schrijf me vaak pas 2 weken van te voren in en heb eigen lijk altijd wel plaats misschien komt dit omdat ik in brabant woon

Ja ik dus ook, maar het zit echt ramvol overal!
Heb eindelijk een startplaats gevonden vandaag, in Cappelle AD IJssel, erg ver weg dus! Maar ik rij met stalgenoot mee, hij kent die club.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:07

Ik heb er niet echt veel problemen mee. Wij krijgen zoiezo altijd een winter- en een zomerprogramma van de vereniging waar je dan al meteen voor in kan schrijven. Daarmee ben je altijd op tijd, maar het lukt mij meestal ook wel om gewoon 2/3 weken van tevoren in te schrijven.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:16

vanaf 1 april valt het vaak wel mee dan kun je tot een maand van te voren vaak zeker zijn van een plek met uitzondering van de hele kleine wedstrijdjes.
Ik schrijf meestal 2 maand van te voren in.
soms kom je op de resevelijst maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dan niet mocht starten.
Mijn eigen vereniging is wat lastiger om daar tussen te komen daar heb ik me 2 weken geleden voor het concour in februari ingeschreven

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:35

Ik schrijf in januari al me wedstrijden in t/m september, anders kom je er al nergens meer bij, Samengesteld mennen.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:01

Ik kijk vaak op www.startlijsten.nl en daar staat ook vaak bij wanneer je voor welke wedstrijd in mag schrijven. Vervolgens bel ik naar het secretariaat om te vragen of er nog plek is en dergelijke en dan stuur iik de coupons op. Soms is het ook zo dat wanneer een vereniging een datum hanteerd voor het inschrijven, en je schrijft je eerder in, dan kom je op de wachlijst.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:46

Bij ons is het momenteel zo, dat de wedstrijd van januari al ruim een maand vol zit. In de wintermaanden kunnen wij minder combinaties verwerken, dus raakt het snel vol. In de zomermaanden dan kun je als het meezit 2 weken voor aanvang van de wedstrijd nog inschrijven.
En dan zijn er nog eens veel bij die voor 3 wedstrijden te gelijk inschrijven tja en dan gaat het snel *LOL*