Ingebouwde barage!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal

Ingebouwde barage!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:24

Wat bedoelen ze er mee?!

Ja ik spring nooit Bloos en heb morgen een springwedstrijd !!

Is dat gelijk na je foutloze parcours een barage?
of is het parcours dat je rijd gelijk op tijd?

Bedankt OK dan!

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:27

Gelijk na u foutloze parcours, rijd je de barage...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:28

Als je je basisparcours hebt gereden krijg je een belletje te horen en ga je gelijk door de barrage rijden.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:28

Foutloos hebt gereden dan he..

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:53

oke bedankt!!! OK dan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:10

Verplaatst van VMR naar WD.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:12

Passionato schreef:
Als je je basisparcours hebt gereden krijg je een belletje te horen en ga je gelijk door de barrage rijden.

Je krijgt toch alleen een bel te horen als je wel een fout hebt gehad? Dus dat je dan niet verder kan naar de barrage?? Verward

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:21

Jola: Nee je krijgt juist de bel te horen als je geen fout had in het basisparcours.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:33

Ik spring dus ook nooit, dat is denk ik wel duidelijk Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:34

marlou schreef:
Jola: Nee je krijgt juist de bel te horen als je geen fout had in het basisparcours.

nou, daar zijn de meningen over verdeeld. Soms wel, soms niet Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:41

Lielle schreef:
nou, daar zijn de meningen over verdeeld. Soms wel, soms niet Haha!

Is is toch zo dat in een twee fasen parcours je alleen een bel krijgt te horen als je een fout hebt gemaakt in het basis parcours?

Heb je een parcour met ingebouwde barrage krijg je alleen een bel als je een foutloze basis rit hebt afgelegd.

Tenminste zo gaat het hier altijd....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:43

dus in het ene geval wel, in het andere niet Haha! Gewoon vooraf navragen, want het verschil tussen twee fasen ejn ingebouwde barrage kent ook niet iedereen (en is IMO ook vaag).

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:58

Hi hi, had ik toch niet helemaal ongelijk Haha!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:25

chantal_cs schreef:
Is is toch zo dat in een twee fasen parcours je alleen een bel krijgt te horen als je een fout hebt gemaakt in het basis parcours?

Heb je een parcour met ingebouwde barrage krijg je alleen een bel als je een foutloze basis rit hebt afgelegd.

Tenminste zo gaat het hier altijd....

Dit klopt idd.
Soms willen ze nog wel eens een ingebouwde barrage met doorstarten doen, dat werk hetzelfde als 2-fase (bel na niet foutloos) maar je krijgt de winstpunten telling van een ingebouwde barrage (na nulrondje in basisparcour +2, barrage kan daar niets aan veranderen, wat in een 2 fase dus wel is)

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:55

bij de klasse L is een barrage gelijk ingebouwd en bij de B is dat niet zo maar je kunt meestal 2 parcoursen springen klassiek en progressief klassiek: bij de B op stijl..(tijd) en progressief: bij de B alleen op tijd..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:18

schoentje schreef:
Dit klopt idd.
Soms willen ze nog wel eens een ingebouwde barrage met doorstarten doen, dat werk hetzelfde als 2-fase (bel na niet foutloos) maar je krijgt de winstpunten telling van een ingebouwde barrage (na nulrondje in basisparcour +2, barrage kan daar niets aan veranderen, wat in een 2 fase dus wel is)

nou snap ik eindelijk het verschil tussen 2 fasen en ingebouwde barrage, thanks schoentje!

@sheba, hier in de regio heeft het B ook vaak aansluitend barrage (wel even stoppen om te groeten), en progressief wordt hier zelden gereden ivm veel te grote aantallen.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:58

Heb morgen ook een onderlinge springwedstrijd en het is mij ook geheel niet duidelijk hoe dat nou allemaal zit. Ik heb de zoekmachine gebruikt maar kon er niet veel wijzer uit worden.
Hoe zit het bijvoorbeeld met groeten, stijlbeoordeling, verschiel klassiek en progressief, w.p. regeling etc? Blond
Gelukkig is het onofficieel en heb ik toch geen lef om officieel te gaan springen (1m. vind ik echt te hoog; rijd ook nog eens met een uk) anders had ik nog een hoop te leren.........., maar als iemand het mij eens kort en duidelijk kon vertellen.... OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:19

groeten: binnenkomen in draf of galop, halthouden bij de jury en groeten zoals je dat met dressuur doet. Idem na je parcours.

Stijlbeoordeling: 1 punt voor binnenkomen en groeten, 1 punt (*3) voor wijze van rijden van het parcours (= passend rijden, goede galop etc), 1 punt (*3) voor houding en zit.

Klassiek = volgorde wordt bepaald door aantal fouten en stijlpunten (B) / tijd (L en hoger). Alleen foutloze combinaties komen terug in de barrage (tenzij er niemand foutloos is, dan iedereen met het laagste aantal strafpunten).

progressief: iedere hindernis levert punten op als je die foutloos springt. Hindernis 1 = 1 punt, hindernis 2 2 etc. Een fout betekent 0 punten. Soms is er een joker, die levert het dubbele aantal op maar bij een fout wordt dat aantal weer afgetrokken van het totaal. Plaatsing gebeurt op totaal aantal punten en tijd (barrage is mogelijk).

Winstpunten:

0 strafpunten (en in B voldoende voor stijl) = 2 wp
1/4 - 4 strafpunten (en in B voldoende voor stijl) = 1 wp

L en hoger
> 16 strafpunten meer dan winnaar = twee verliespunten
uitsluiting/diskwalificatie = twee verliespunten

>= 10 wp mag je promoveren
30 wp moet je promoveren

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:30

Vandaag wedstrijd gehad in Laag Soeren.

Mijn zusje had bij de pony ingebouwde barrage en ik heb er even opgelet.... er klonk een bel als je mocht starten voor de barrage!
Zelf had ik geen ingebouwde barrage, maar aansluitend.. (grrrr, was krijg zere benen van al dat stappen als er 64 ruiters zijn in 1 klasse!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:44

je was dus foutloos OK dan!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:50

dat klopt helemaal Lielle Haha!, Zie mijn verslag!