ik haal geen winstpunten, wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha13

ik haal geen winstpunten, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:50

Ik rijdt B en mijn zus nu M2 op dezelfde pony.
Maar ik haal maar geen winstpunten wat ik ook doe.
Heeft iemand tips??????

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:20

Les?? Het is maar een idee.... Misschien ben je niet een goede combinatie met je pony. Mijn zusje doet het ook veel beter met mijn oude pony. Kan ik zo vanachter mijn computer niet bepalen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:23

Je moet toch met meer info komen als je wilt dat wij je tips geven Knipoog

joeplovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:29

Vragen of je zus een keertje wil kijken als je gaat rijden. Als het bij haar wel goed gaat en bij haar niet kan het zijn dat je iets fout doet en zij kan je er dan misschien op wijzen.
groetjes minke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:14

Je geeft een beetje weinig informatie, zo kunnen wij niet veel zeggen. Waarom haal je geen wp en je zus wel? Is de pony je aan het uitproberen? Rijd je zelf niet secuur genoeg? Er kunnen veel redenen zijn maar die kunnen wij vanaf de computer niet zien.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:13

Me zus heeft van iemand anders les en zij moet der super laten door lopen en ik moet dat juist niet.
Les gaat goed, ze heeft soms wat slechte dagen maar meestal goede.
Ga je losrijden loopt ze lekker en zodra je de bak inkomt stort ze in een.
Ik rij een super proef volgens iedereen heb geen winstpunt.
Zij rijdt verkeerd in de M1 en zij heeft er 2.
Ik ga het nog een jaar proberen maar als het zo door gaat stop ik.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:48

Natascha13 schreef:
Me zus heeft van iemand anders les en zij moet der super laten door lopen en ik moet dat juist niet.
Les gaat goed, ze heeft soms wat slechte dagen maar meestal goede.
Ga je losrijden loopt ze lekker en zodra je de bak inkomt stort ze in een.
Ik rij een super proef volgens iedereen heb geen winstpunt.
Zij rijdt verkeerd in de M1 en zij heeft er 2.
Ik ga het nog een jaar proberen maar als het zo door gaat stop ik.

Ik weet het niet hoor, maar misschien stort jij ineen? Probeer eerst de fout bij jezelf te zoeken dan altijd bij de pony..
En als je zo snel al stopt.. heb je er wel plezier in? Misschien helpt het om gewoon net alsof te doen: je rijd gaat de bak in, rijd een dressuurproef en gaat er dan weer uit. Precies zoals je het op wedstrijd doet ,maar dan zonder wedstrijdkleding, knotjes, jury enz. Vraag wat kennissen of zij je willen observeren.. dat levert misschien al heel bruikbare tips op! Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 07:47

Neem aan dat er op je protocollen genoeg staat om het probleem op te sporen. En tsja, misschien moet je bij iemand anders gaan lessen, kan ook geen kwaad soms.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:22

Misschien kan je ook is gaan kijken bij een les van je zus. Kijken welke dingen ze anders (moet) doet(doen).
Of heb je dat al gedaan?
Inderdaad veel oefenen met de proef die je krijgt bij de volgende wedstrijd.
En je moet niet gaan zitten: ik wil een winstpunt ik wil een winstpunt ik wil een winstpunt, want dan lukt het juist niet denk ik dan Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:00

Juist, niet denken ik moet en ik zal en ik wil, want dan vecht je alleen tegen jezelf.
Waarschijnlijk ben je hier zo mee bezig, dat je dicht klapt op het moment "dat het moet gebeuren". Bekijk het ontspannener en het komt vanzelf goed, echt waar geduld is een schone zaak....

maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:05

hoi

het is ook denk ik verwarrend voor een ponny als je van 2 verschilende mensen les krijgt want elke leraar heeft zijn eigenstijl

mischien moet je eens les gaan nemen van het zelfde persoon als je zus

groetjes maria Knipoog Schijnheilig Pling

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:37

Probeer eens je proefje te oefenen met je instructrice misschien dat dat ook helpt. Sommige mensen klappen helemaal dicht (heb ik zelf ook weleens last van hoor) en zodra je meer oefent gaat het gewoon een stuk beter.
Zorg dat je je proefjes een keer hebt geoefend zorg dat je een beetje je proefje kent, blijf vooral ook rustig en dan komt het vanzelf wel okej!

Succes ermee!

aisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:53

Ik heb ook samen met mijn zus op de zelfde pony gereden en dat werkt naar mijn mening niet echt omdat je te maken hebt met twee verschillende rijstijlen en dat werkt ook verwarrend voor je pony

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:55

dat hoeft iig niet. Mijn moeder en ik rijden samen op twee paarden, ik heb afgelopen zondag voor het eerst M gestart met Pablo terwijl ik er twee weken niet op gezeten had (en daarvoor een keer of 10 in 3 maanden) en dat leverde twee wp'en op.

@TS: wat is je jurycommentaar?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:12

Misschien moet je een poosje stoppen met proefjes rijden en lekker voor jezelf doortrainen, we zijn niet allemaal wedstrijdruiters. Je moet in pricipe rijden voor je plezier!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:21

Marrie schreef:
Probeer eens je proefje te oefenen met je instructrice misschien dat dat ook helpt. Sommige mensen klappen helemaal dicht (heb ik zelf ook weleens last van hoor) en zodra je meer oefent gaat het gewoon een stuk beter.

Dat had ik ook! Zodra dat proevenboekje kwam dan klapte ik dicht ook tijdens het trainen.. ben iedere week 1 of 2 proefjes gaan rijden en toen ging het eigenlijk steeds beter. Probeer niet te denken aan die winstpunten maar gewoon lekker rijden zoals je in je les doet en probeer het voor je plezier te doen. Ik rekende al helemaal niet op een winstpunt met mijn 2e off. wedstrijd een week geleden en opeens kreeg ik hem Haha!

Rij voor je plezier en train gericht op wat er op je protocollen staat (doe ik ook).

Succes ermee verder!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:57

Hoeveel punten rijd je nu dan ongeveer? En wat voor commentaar heb je op je coupons?

Misschien dat je zus je een paar keer kan helpen bij het rijden? En niet gaan denken van 'ik moet en zal een wp rijden', want dan lukt het juist niet!

Succes Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:08

Ja met het commentaar van de jury kun je ook wel wat!!!
Enne waarom ga je niet bij dezelfde instructie lessen als je zus???
Die kent de pony en ziet wat er beter kan. Dat helpt waarschijnlijk meer dan dat je bij 2 verschillende mensen lest.

Het kan ook zijn dat het niet klikt tussen jullie tween. En met de pony en jouw zus wel. Dan kan heel goed, bij de een loopt de pony super en bij de ander niet goed. Maar de ene ruiter kan ook beter rijden dan de andere ruiter. Wie weet kan jou zus beter rijden maar heb jij de juiste pony nog niet gehad, om een winstpunt te halen.

Met zijn tween op een pony is altijd al een beetje een probleem omdat de ander meestal beter kan rijden dan de een.

Maar als ik jouw was. Niet gelijk stoppen!!! Ga eens naar de instructie van je zus en rijd er gewoon een keer. Kijk wat die er van zegt. Vraag je zus hoe die het doet om je pony zo, of weer anders te rijden.

Enne veel succes he!!! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Sizz op 26-11-04 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:09

proefgerichter gaan trainen....wat zegt je protocol voor opmerkingen als je gereden hebt?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:50

aisha schreef:
Ik heb ook samen met mijn zus op de zelfde pony gereden en dat werkt naar mijn mening niet echt omdat je te maken hebt met twee verschillende rijstijlen en dat werkt ook verwarrend voor je pony

of juist niet..bij mij en mijn zusjes werkt het juist heel goed..

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:52

Mn zusje rijdt een beetje te lief naar mijn idee. Maar als ik haar ga helpen, neemt ze het eerst wel aan en op een gegeven moment zegt ze dat ze zelf wil rijden. Ze kan niet bij mij instructrice lessen, want die geeft pas les vanaf m-niveau. Ze zit wel dicht bij een winstpunt steeds hoor, 153, 154 dus ze moet gewoon nog net dat kleine beetje beter gaan rijden.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:14

Kan je makkelijk zeggen.
Ik weet het niet meer.
Stop wel gewoon.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:18

Tja, dan weet je zeker dat je geen winstpunten meer zal halen.
Geef het niet zo snel op!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:11

Ik zou niet gelijk stoppen hoor, maar lesnemen van degene die je zus lesgeeft, kennelijk is de lesgever van jouw zus erin geslaagd wel de nodige tips te geven voor een winstpunt!

En niet gelijk na 1 les verwachten dat je een winstpunt hebt, maar probeer het eens een paar maanden

Succes!

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:12

ingvdh schreef:
Ik zou niet gelijk stoppen hoor, maar lesnemen van degene die je zus lesgeeft, kennelijk is de lesgever van jouw zus erin geslaagd wel de nodige tips te geven voor een winstpunt!

Succes!

Kan niet, geeft pas les vanaf M-niveau