dat kost me weer 2 jaar van mijn leven.. stress!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

dat kost me weer 2 jaar van mijn leven.. stress!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:27

Ja ik ben gisteren dus 2 jaar ouder geworden wat een gedoe als ouder om je kind te begeleiden naar een wedstrijd...

We komen aan en ja hoor, meneer de schimmel heeft "bruine" plekken op zijn benen, kon dus weer gewassen worden, weet meteen waarom er altijd "geen schimmel" bij advertenties staat, dit was gewoon schandalig...

Na flink poetsen, bijna schoon, kreeg het er niet helemaal vanaf..
Inrijden in de buitenbak, tjonge wat een ramp, schoot door die bak, iedere keer als een pony of paard begon te draven of te galoperen, zo hard !!! Boos!

Op het laatst zat Aurélie naast haar zadel, hij was zo snoei hard linksom
ervan door gegaan, ze keek naar beneden, ze keek naar haar broek, zet kracht (haar linker been lag al op het zadel) zwaait met het beentje en gaat al galopperend terug in het zadel zitten, en kalmeerd Otje weer ... met 4 ouders stonden we daar met ons mond open en vergetend adem te halen..
Kind huilen, durft niet meer, ik vraag nog wil je stoppen?? Nee, roept ze, ik ben de baas, hij moet het gewoon doen! Verward

Dan even losrijden in de binnenbak voor de jury, nou forget it!! Niet linksom naar de M hoek toe, wegschieten, afslaan .. bokken, nee hoor niet naar M.

En dan is het zo ver .. dan zijn ze echt aan de beurt, Aurélie probeert hem toch nog al aandravend nog een keertje de hoek in .. nee hoor..
Dan bulderd de stem van de voorlezer, ik zie dat hij zijn billen bij elkaar knijpt, zijn neusje gaat naar beneden en wat denk je??? Ja hoor, meneer rijdt ineens de sterren van de hemel ... ook gewoon de hoeken in. ..

Tweede proef helemaal het zelfde verhaal!!! aandraven niet de hoek in willen maar zodra een harde stem begint met de zin "AX binnenkomen in arbeidsdraf!" loopt meneer meteen te showen...

Eindresultaat: 2x eerste met 166 en 168 punten... Verward

Door alle constinatie vergeten foto's te maken ... sjeee wat een gedoe en wat een eigewijs en raar beest... Ik ga de voorlezer maar adopteren denk ik Haha! en ik ben van de zenuwen 2 jaar ouder Schijnheilig

En het kind merkt doodleuk op 's avonds, Goh mam, hij was wel fris vandaag he.
Arggggghhhhhhhhhh

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:34

Geweldig toch?! Haha!

Ze blijven altijd leuk, die kleine ponytjes! Haha!:D

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:39

euhuh ... gisteren vond ik even niets leuks aan die kleine ponytjes Haha!

Maar ik vond het wel knap dat ze terug kroop in het zadel ... Ja ben wel trots op haar dat ze doorzette, van mij mocht ze zo stoppen want hij was echt heel fel Ik zou gewoon in die plas gelegen hebben Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:05

GE-WEL-DIG. Ik heb werkelijk hard gelachen om je verhaal.

Ik probeer mijn zoontje nu maar vast van stal weg te houden Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:08

hahaha geweldig verhaal en heel herkenbaar Haha!
De wedstrijden van mijn dochter en haar pony hebben mij ook wel eens een jaartje van mijn leven gekost terwijl dochterlief 's-avonds in bed dromerig zei: Gelukkig is Largo niet zo'n brave pony anders zou het zo saai worden Verward Haha!

Maar feliciteer je dochter maar met deze mooie overwinning, mooie punten hoor OK dan!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:28

Gefeliciteerd!
Wel een heel leuk verhaal, maar kan me voorstellen dat het als moeder op dat moment wat minder is!

PS rijd het zadel goed? en had ze deze proeven met het zadeltje gereden? *heb ook mijn jonge onstuimige jaren erop doorgebracht met dezelfde soort verhalen* Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:39

Merens schreef:
Gefeliciteerd!
Wel een heel leuk verhaal, maar kan me voorstellen dat het als moeder op dat moment wat minder is!

PS rijd het zadel goed? en had ze deze proeven met het zadeltje gereden? *heb ook mijn jonge onstuimige jaren erop doorgebracht met dezelfde soort verhalen* Knipoog

Ze rijdt wel met dit zadeltje maar niet op als ie zo fris is, ze heeft dan net te weinig steun bij de knieën en dan is het net zo'n projectiel wat gelanceerd wordt als ie eens lekker de wilde mustang uithangt .. Verder zit het zadle wel goed hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:45

Haha, gefeliciteerd hoor!! Mooie punten gehaald en prijs.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:14

Wat een ramp he die schimmys. Met Unicorn ging ik uiteindelijk alleen nog springen, werd helemaal gek van die meswtvlekken overal vlak voor de dressuurwedstrijden!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:20

HHHaaaa ik lach me rot wat een talentje heb je in huis Lachen dat zijn de echte Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:41

Otje_Elliot schreef:
Ze rijdt wel met dit zadeltje maar niet op als ie zo fris is, ze heeft dan net te weinig steun bij de knieën en dan is het net zo'n projectiel wat gelanceerd wordt als ie eens lekker de wilde mustang uithangt .. Verder zit het zadle wel goed hoor....

Mooi!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:46

Diana_Mabel schreef:
HHHaaaa ik lach me rot wat een talentje heb je in huis Lachen dat zijn de echte Haha!

Ze is op het ogenblik niet echt blij met hem hoor als ie zo fris is ... ze blijft dan wel zitten, maar ze bedreigd hem dagelijks met geen snoepjes, geen peentje en in het ergste geval met het asiel ... Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:48

Marinx schreef:
Wat een ramp he die schimmys. Met Unicorn ging ik uiteindelijk alleen nog springen, werd helemaal gek van die meswtvlekken overal vlak voor de dressuurwedstrijden!

Echt een ramp, de dag ervoor netjes gewassen, heel zijn stal leeggetrokken super dik opgestooid, deken op en nog mest vlekken op zijn benen Boos! de volgende dag

Ik zei dan ook zondag: Nooit geen schimmel meer, nu snap ik waarom!!!

Aan de andere kant áls ze dan schoon zijn, zijn het ook wel plaatjes om te zien, die van ons is zilverkleurig met zwarte manen en dat toont dan toch mooi

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:49

Wees blij dat ze 2* eerste was.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:49

Marinx schreef:

Hoeven ze bij springen niet zo schoon te zijn?? mooi gaan we dus springen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:51

Das wel cool hoor!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:54

irene schreef:
Gelukkig is Largo niet zo'n brave pony anders zou het zo saai worden Verward Haha!

Zo'n uitspraak heb ik ook weleens gedaan ja, 'liever een pony dan loopt dan eentje die je vooruit moet *schoppen*. Om vervolgens op de eerste wedstrijden maar een longeerlijn mee te nemen 'voor het geval dat'. Maar als Largo het eenmaal doet... Haha!

ontopic:
prachtig verhaal, en ik herken mezelf er 100 % in (in je dochter dan Schijnheilig ) nooit opgeven !!
Laatst bijgewerkt door Marloes0508 op 23-11-04 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:55

MissSisa schreef:
Wees blij dat ze 2* eerste was.

Dat ben ik ook wel, maar de hartkloppingen vooraf zijn echt niet goed voor me. ... tis altijd weer afwachten of ie wel loopt als er voorgelezen wordt, tot nu toe laat ie haar nog niet één in de steek ... maar zondag had ik echt een zwaar hoofd... Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:58

Loezjuh schreef:
ontopic:
prachtig verhaal, en ik herken mezelf er 100 % in (in je dochter dan Schijnheilig ) nooit opgeven !!

Ja ze is nog jong en gaat nog niet echt voor de winstpunten, ja ééntje wil ze er wel hebben ... ze gaat voor de beker, hoe groter hoe mooier ... zucht Schijnheilig

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:05

Otje_Elliot schreef:
Ja ze is nog jong en gaat nog niet echt voor de winstpunten, ja ééntje wil ze er wel hebben ... ze gaat voor de beker, hoe groter hoe mooier ... zucht Schijnheilig

en ooit komt er een dag.... Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:07

ja weet ik ... ik reken daar ook op ... hahaha

Nu komt ze bij de stal, kijkt naar Otje, redeneert heel droog: zo dan!! daar zit vandaag een kop op!!! sjee en ze hebben zulke mooie bekers .. .nou dat wordt werken ...

En daar kan ik het dan als moeder mee doen... Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:23

Otje_Elliot schreef:
Hoeven ze bij springen niet zo schoon te zijn?? mooi gaan we dus springen

Je krijgt in elk geval geen punten ervoor... Knipoog. Alsie maar over de houtjes gaat. Haha!
Toch is een zwarte ook niet alles. De mijne was grijs van de aangekoekte modder, vooruit die stond op de wei. Ik ben 1,5 uur bezig geweest met wassen en drogen... Scheve mond

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:00

Myra1 schreef:
Je krijgt in elk geval geen punten ervoor... Knipoog. Alsie maar over de houtjes gaat. Haha!
Toch is een zwarte ook niet alles. De mijne was grijs van de aangekoekte modder, vooruit die stond op de wei. Ik ben 1,5 uur bezig geweest met wassen en drogen... Scheve mond

Oké volgende wordt ook niet zwart ... lees ik net Haha!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:52

Whahaha, geweldig! Ze had wél mooie hoge punten. Haha!
Otje is een Welsh A toch? Die zijn meestal inderdaad extreem eigenwijs, maar zooo leuk!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:33

Een vos is ook niet alles: grasvlekken blijven op de een of andere manier altijd zichtbaar Verward . Ben stiekem blij dat de wei weer in een modderpoel aan het veranderen is Bloos

Tip bij een schimmel: groene zeep ipv gewone shampoo OK dan! Maar een echt leuke pony trouwens!