Yess!!! appie stamboek!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Yess!!! appie stamboek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:50

Hoi,hoi
Ik ben vandaag naar mijn eerste wedstrijd (en Lady's eerste wedstrijd) in bunschoten ofzo geweest .
Het waren wedstrijdjes van het Appaloosa stamboek: NAS.
Veel mensen hier zeiden dat ik niet mee moest doen enzo. maar we hebben toch een hele eerlijke Zesde prijs (van de zes natuurlijk Haha! )Maar het ging toch goed,ze deed echt haar best maar ze was zelf ook heel nerveus omdat ze dit ook nog nooit gedaan had.
In het midden van de proef is ze helaas over het kleine (hekje) de bak uit GESPRONGEN maar we zijn er gelijk weer ingegaan en hebben hem goed afgemaakt.

En nou vraag ik me af wie er nog mee heeft gedaan en op wie en hoe vaak en welke rubriek en (heb je misschien een foto) en hoeveelste je werd en hoe veel punten je had.

Ikzelf had 128 punten en 2 strafpunten omdat ze een keer in de verkeerde galop zat en omdat ze hem de bak uit piepte Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:10

Soory wat ging er allemaal fout. 128 is wel erg weinig.
Ja Sorry hoor Bloos

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:38

Ik vind het super van je dat je zo trots bent! Dat kunnen maar weinig mensen je na doen. Okee, hij is dan nog niet zover dat je een voldoende kunt rijden, maar jullie zijn wel al op wedstrijd geweest. Rustig door trainen en dan komt die winstpunt ook wel eens voorbij.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 15:42

ja en het was niet eens een echte officiele wedstrijd dus het maakt zoiezo niet zo heel veel uit.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 15:43

MissSisa schreef:
Soory wat ging er allemaal fout. 128 is wel erg weinig.
Ja Sorry hoor Bloos

Nou,zoals ik al zei het was onze eerste wedstrijd,en lady racedte nog best in draf,ze sprong verkeerd in galop aan,en ze is de bak uit gesprongen,als je het goed had gelezen had je dat geweten Verward

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:06

Als je zelf maar tevreden bent, dat is het belangrijkste Lachen

Denk maar zo, volgende keer gaat het vast beter

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:03

Leuk voor je hoor elvis samen met Lady nu dus wedstrijdervaring opgedaan. Dat sommige dingen nog niet meteen gelukt zijn, geeft helemaal niks, gewoon dooroefenen dan komt het vanzelf goed *LOL*
Als je het naar je zin hebt gehad op de wedstrijd en je vond dit een goede ervaring en als ik zo je verhaal lees is dat ook zo, zou ik zeggen : Vooral doorgaan ...
Heb je zelf geen leuke foto's ?????

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:13

Je kon aan haar zien dat alles geheel nieuw voor haar was. Maar ze heeft toch op een eerlijk manier kennis kunnen maken met de wedstrijddport. Zonder trekken en plukken heb je haar de bak door geloodst. En de punten zijn zeker voor een onderlinge wedstrijd erg laag maar dat vind ik niet echt een compliment voor de jury. Je kan zeker met een onderlinge met kinderen best zo jureren dat je net boven de 140 punten zit. Dan is het toch ook duidelijk dat je nog niet aan officiele wedstrijden toe ben.
Zelf ben ik officieel gestart in de L1. De eerste proef was ze erg kijkerig op het juryhok en kregen we maar 130 punten waar ik me ook wel iets bij voor kon stellen. De tweede proef ging beter maar hadden we nog maar 145 punten. En blijkbaar vond ze helemaal niets goed gaan want ik had geen enkele 7 gekregen. Gelukkig kon ik de dag erna weer een beetje mijn zelfvertrouwen oppoetsen doordat ik op een wedstrijd 2e werd met 158+.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:21

Hoi Elvis,

ik heb ook mee gedaan met de wedstrijd met Tristan ook in de B onderling. Ik was 5e met 139 punten dus ook niet echt veel punten. Maar was ook blij dat ik het heb gedaan. En met springen ging het ook niet super maar was toch nog 3e van de 6.

Hierbij een foto (staan ook bij horses@work) van de wedstrijd.
Afbeelding

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 15:57

Ja,Roxy20 ik had jou nog gezien,ik was aan het warmlopen tegerlijk met jou ofzo....... jullie zagen er leuk uit hoor

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 15:57

DendroFleur schreef:
Je kon aan haar zien dat alles geheel nieuw voor haar was. Maar ze heeft toch op een eerlijk manier kennis kunnen maken met de wedstrijddport. Zonder trekken en plukken heb je haar de bak door geloodst. En de punten zijn zeker voor een onderlinge wedstrijd erg laag maar dat vind ik niet echt een compliment voor de jury. Je kan zeker met een onderlinge met kinderen best zo jureren dat je net boven de 140 punten zit. Dan is het toch ook duidelijk dat je nog niet aan officiele wedstrijden toe ben.
Zelf ben ik officieel gestart in de L1. De eerste proef was ze erg kijkerig op het juryhok en kregen we maar 130 punten waar ik me ook wel iets bij voor kon stellen. De tweede proef ging beter maar hadden we nog maar 145 punten. En blijkbaar vond ze helemaal niets goed gaan want ik had geen enkele 7 gekregen. Gelukkig kon ik de dag erna weer een beetje mijn zelfvertrouwen oppoetsen doordat ik op een wedstrijd 2e werd met 158+.

Heb jij geen foto????
ik heb je vast wel gezien maar wie was je? Verward

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:10

Met die hele lichte stippen en een hengstenvlecht. Ik moest al 's ochtends rijden. 's Middags heeft mijn paardje nog even naar het springen gekeken.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:16

Het gaat erom dat j zelf tevreden bent, maar verder vond ik de jury wel erg laag gecijfert heeft bij onze groep.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:51

Foto's zijn online OK dan!

Kijk op Hypofocus.com
Juul is dat lichte paardje met de hengstenvlecht en de losse voorpluk op pagina 1.

En die oren die altijd vrolijk naar voor staan *LOL* .

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:06

die redelijk grote?
die is mooi joh.
Ik vind alleen ook wel bij mijn foto's jammer dat er bij de foto's waar alleen een hoofdje op staat de letters net door de ogen heen staan.
Want bij Lady is dat juist zo'n leuke foto

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:03

ik had je gezien op de apppie wedstrijd ...mijn paard zou eigenlijk ook mee doen maar hellaas heb ik dus af moeten zeggen omdat hij kreupel liep mijn vriendin zou op hem rijden en ik zelf was van plan om te springen maar hellaas...... maar probeer het volgend jaar nog een keer ik weet zeker dat het dan beter gaat en wat serenta al zei ik heb ook gehoord dat er in die klasse laag gejuryeerd is

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:32

Ja,dat dacht ik ook al,maar het werd meteen uit mijn hoofd gepraat door de eigenaaresse van Lady,want die zei dat ze eigenlijk nog heel veel door de vingers zagen bij iedereen en dat hij eigenlijk veel strenger zou moeten worden gedaan..........

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:13

De jury van onze groep heeft echt erg laag gejuryeerd en dat vonden er meer zo. Vind niet dat ze dingen door de vingers hebben gezien.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 12:42

(Nou, ja misschien een paar dingen bij MIJ wel, maar ze hebben bepaalde dingen die heel goed gingen ook wel naar beneden gehaald vind ik.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:08

Ja dat bedoel ik ze hebben te lage cijfers gegeven!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:22

Wij hadden een aantal jaren terug eens een jury op de sportdag die niet snapte hoe mijn zus in de LII was gekomen Rolleyes Was echt een vage jury, ook toen waren er niet veel met een WP, terwijl sommige die wel verdiend hadden Lachen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 13:04

Uhm, effen voor de duidelijkheid, Wat is een WP?

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:42

liberty schreef:
Was echt een vage jury, ook toen waren er niet veel met een WP, terwijl sommige die wel verdiend hadden Lachen

NOU ELVIS WP BETEKENT WINSTPUNT

Dat behaal je vanaf 156 punten. Bij die 156 punten heb je dus 1 wp. (winstpunt)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 10:25

Oh, oke, thanks Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 10:26

Er waren volgens mij niet zo veel mensen van bokt of hebben jullie wel mer mensen gezien?