Inschrijfsysteem.nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Inschrijfsysteem.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:28

Van inschrijfsysteem kreeg ik laatst een mailtje en Ik vroeg me af of jullie er al gebruik van maken.
Ik vind het op zich wel een goed initiatief, zo komt er meer duidelijkheid.
Zelf heb ik het nog niet gedaan ivm peesblessure.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:28

wat is dit precies\?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:30

Dit ken ik ook niet. Is dat een systeem dat je je online kunt inschrijven voor wedstrijden??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:34

Ik heb even op de site geken en begrijp niet waarom een organiserende vereniging hier zoveel geld in zou willen steken, volgens mij is het alleen wel handig voor ruiters en niet voor de club

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:42

Een soortgelijke inschrijfmogelijkheid zijn we ook al een tijdje aan het ontwikkelen voor op Startlijsten.nl.

Maar eerst staan er nog wat andere nieuwe onderdelen in de wachtrij die een hogere prioriteit hebben...

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:42

Ik zie nu ook dat er maar 4 verenigingen staan ofzo. Hoop dat het nog uitgebreider wordt, maar dat zal wel lang gaan duren.

Kitty: Jullie doen waarschijnlijk dat meer verenigingen, ben benieuwd Vork

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:01

ligt aan de kosten, deze site kost flink geld en wedstrijden organiseren is al geen vetpot!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:42

Ik heb er ook een mailtje over ontvangen. De kosten zijn behoorlijk hoog, voor ons zou het zo'n € 200,- gaan kosten. Dat gaan we dus echt niet doen

Bovendien zal het niet erg veel werk uit handen nemen:
- De ontvangst van coupons moet nog steeds geregistreerd worden.
- Je moet de aanmeldingen controleren op fake-aanmeldingen (die zag ik er bij de paar lijsten die er op staan ook al bij).
- Er zullen altijd mensen blijven die zich niet via internet opgeven; die moet je er dan toch nog zelf bij zetten.
- Als er op het laatst een paar mensen met meerdere paarden gaan aanmelden, krijg je toch nog het verzoek om wat te gaan schuiven. De indeling moet je dan uiteindelijk toch nog gaan aanpassen.

Het systeem om de deelnemers zelf de starttijd te laten bepalen werkt denk ik niet altijd goed. Vooral als er ook gesprongen wordt en er ook nog op bijna elke pony een broertje of zusje moet rijden, moet je soms gigantisch gaan puzzelen om het een beetje passend te krijgen. Ik zie dat nog niet goed gaan met dit systeem. Bovendien weet je van de kleine ponyrubrieken van te voren nooit precies hoeveel deelnemers je krijgt, waardoor je niet goed starttijden kunt vaststellen. Bij de paardenrubrieken zal het waarschijnlijk minder problemen opleveren.

Ik zie dus geen echte voordelen van dit systeem, hoewel ik wel een voorstander ben van het aanmelden via internet. Maar dan moeten de startcoupons wel afgeschaft worden. Het zijn juist die coupons die voor een hoop werk zorgen voor de organisatie en een hoop kosten voor de deelnemers.

Zelf maak ik gebruik van een zelfgemaakte applicatie en de gedownloade bestanden van de KNHS. De namen van alle deelnemers en paarden hoef ik dus gelukkig niet allemaal in te typen, gewoon even aanklikken, klasse invullen en klaar Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:58

Het is inderdaad dan wel een hoop werk, eigenlijk dubbelwerk. Wel vind ik dat elke club de startlijsten op startlijsten moet zetten, dat gebeurd ook niet altijd. En uitslagen zijn ook leuk. Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:29

Wat denk je dat het aan tijd kost om startlijsten te maken en dergelijke en zeker met mensen die 2 paarden starten?? Nu kan iedereen zelf bepalen wanneer ze rijden.

Bovendien zijn de wedstrijden hier altijd vol dus dat is geen probleem.

De mensen die het gemaakt hebben ken ik. Bij ons in de buurt wordt het al meer gebruikt. Ik vind het een goed innitiatief.

Verder weet ik niet meer precies alle voordelen maar onze secretaresse zegt dat het wel fijn werkt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:36

Ik vind het initiatief ook nog niet zo gek, maar veel te duur!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:33

orionneke schreef:
Wat denk je dat het aan tijd kost om startlijsten te maken en dergelijke en zeker met mensen die 2 paarden starten?

Mensen met 2 paarden zijn nog niet het grootste probleem, daar zet ik gewoon een stuk of 10 tussen. De rest zet ik er min of meer willekeurig tussen, rekening houdend met de "verzoekschriften" die bij de coupons zitten.

De problemen bij het maken van startlijsten liggen meer bij de pony-combinaties. Daar komt het vaak voor dat ze zowel dressuur rijden als springen en bovendien moet er vaak nog iemand anders op de pony rijden, terwijl ze zelf ook nog op een andere pony gaan.
Als je met dit systeem bijvoorbeeld van te voren de M1-C plant op het moment van het parcourslopen van het L-springen, maak je het bij voorbaat onmogelijk om mee te doen voor iemand die met beide rubrieken mee wil doen. De exacte planning voor de pony's maak ik pas als het grootste deel van de inschrijvingen binnen is. Eerder weet je niet welke rubrieken je tegelijk kunt laten verrijden.

Inschrijven via internet vind ik prima, maar dus niet op deze manier. Afgezien van het feit dat ik € 200,- hiervoor veel te duur vind.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:05

Het is ook niet echt bedoeld volgns mij voor de super grote CH wedstrijden. Meer voor de springen OF dressuur wedstrijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:59

Voor de onderlinge manege wedstrijden wordt bij ons al tijden gebruik gemaakt van dit systeem (wij waren de proefkonijnen zeg maar).

Ik moet zeggen dat het voor die onderlinge manege wedstrijden heel goed werkt. Ik kan me gewoon thuis inschrijven en voor ik naar de manege vertrek kan ik nog even de definiteive startlijst printen zodat ik weet wanneer ik aan de beurt ben.

Hoe het in de praktijk werkt voor groter concoursen en hoe het met de kosten zit kan ik natuurlijk niet over oordelen. Daar heb ik niet veel mee te maken.

Ik wil nog wel even zeggen dat de lijsten die op inschrijfsysteem.nl staan niet definitief zijn voor de organiserende vereniging ze definitief heeft gemaakt. Dus als er wordt ingeschreven met zo'n ponycombinatie die zowel springt als dressuurt en waarvan de pony en ruiter ook nog eens in andere combinaties meedoen dan kan je altijd nog schuiven in de startlijsten als dat nodig mocht zijn.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 03:04

Ik heb het namens de studentenruiters uitgetest om te kijken of wij er eventueel gebruik van willen maken.

Een van de nadelen (voor de organiserende vereniging dus) vind ik dat je niet zelf (althans, ik heb niet ontdekt hoe) je rubrieken kan indelen en alles vrij vast staat. Mensen schrijven zich in, dan moet je zelf alles controleren en eventueel vastzetten.

Erg omslachtig allemaal. Nu doe je dat ook, maar gewoon lekker met de hand. Ik zie niet echt waar de efficientie in zou moeten zitten.

Verder denk ik dat iedereen die een beetje handig is met asp-scripts, zelf een soortgelijk iets kan maken, dat veel minder kost Knipoog

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:25

Ik vind het ook super handig!! Kan lekker zelf bepalen welke startplek ik wil Haha!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:08

Ik vind het ook super makkelijk hoor ff kijken welke wedstijd en dan kun je je startplaats zelf nog kiezen ook.

TonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:51

Hoi,

Wat leuk dat er volop discussie is over ons Inschrijfsysteem. We hebben dit een tijd geleden gemaakt voor onze eigen vereniging, en besloten dat er meer verenigingen van gebruik moeten kunnen maken.

Natuurlijk zijn er naast de vele voordelen ook altijd wel nadelen op te sommen. Wij staan ook altijd open voor verbeteringen (als het niet al te veel werk is Clown ).

Veel secretariaten geven aan dat hun organisatie veel overzichtelijker wordt nu ze alleen maar betalingen hoeven te administreren. Wij zouden ook wel van de startcoupons afwillen, maar dat is nu eenmaal een KNHS regel.

Ik kan even kort reageren op enkele genoemde "nadelen":

- prijs: 16 cent per deelnemer, kun je gewoon bij het startgeld zetten. Dat is toch niet veel?
    - configureerbaarheid: service van ons, wij stellen de rubrieken in zoals de klant dat wil
    - fake aanmeldingen: in de praktijk nog maar 2x meegemaakt
    - schuiven met aanmeldingen: kan natuurlijk altijd, maar ook weer in de praktijk blijkt dat ruiters het in de praktijk toch prettig vinden om zelf de startlijst in te kunnen zien.

Wij hebben ons best gedaan om het allemaal zo eenvoudig mogelijk te maken. Dus geen registratieprocedures etc. Hopelijk worden alle goede ervaringen doorverteld en komen alle goeie ideeen ter verbetering snel onze kant op!!

groeten!