Bijelkaar voegen van categoriën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rachke

Bijelkaar voegen van categoriën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 22:44

Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende:

Ik rij een C-pony in het Zwaar. En vanaf eigelijk de M1 zijn er amper C-pony's en wordt ik dus steeds bij de D-pony's gevoegd, in handicap dus. Maar eigenlijk vind ik dat je een D en een C niet kunt vergelijken en dus die regeling geen enkel nut heeft. Maar buiten dit zijn er ook nog juryleden dat letterlijk discrimineren. Ik krijg bijna nooit even hoge punten als een D-pony al kan ik 10 keer beter gereden hebben, bijv de middendraf, maar ook nu de lastigere oefeningen in het Z zoals de eenvoudige galopwisseling en het verzamelen, krijg ik eigelijk niet de punten voor die de D-pony's schijnbaar wel krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:47

Als je nu een enkele keer minder punten krijgt op bijv de strekdraf of verzameling zou ik zeggen, oke partijdige jury
Is dit echter geen uitzondering, maar komt het vaak voor, zijn alle jury's dan partijdig...?

dat lijkt me erg stug...

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:49

Dat er wel eens gediscrimineerd wordt wanneer je met een pony tussen de paarden rijdt heb ik vaker van gehoord, maar dit eigenlijk niet echt. Ik word ook zo vaak met m'n D samengevoegd met de E pony's omdat er dan toevallig van een minder zijn, en ik heb dan niet het gevoel dat ik minder wordt beoordeeld. En ik denk eigenlijk dat het verschil C/D niet eens zo heel groot Als je nou met je a/b tussen de E pony's zou rijden... Schijnheilig
Succes verder!

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:18

runningkawa schreef:
Als je nu een enkele keer minder punten krijgt op bijv de strekdraf of verzameling zou ik zeggen, oke partijdige jury
Is dit echter geen uitzondering, maar komt het vaak voor, zijn alle jury's dan partijdig...?

dat lijkt me erg stug...

Het feit dat ik op een C-pony Z rijd wil niet direct zeggen dat deze dan slechter loopt als D of E pony's. En nee het is niet elke keer, als ik eens massul heb met een jury die let op technisch goed rijden en niet zo zeer naar het plaatje dan wil ik wel vaker van de D's winnen. Maar helaas zijn die jury's hier in de buurt vrij zeldzaam(ik weet niet hoe dat in de rest van het land is, lijkt me eigelijk stug dat het daar totaal anders is Verward ), tsja het plaatje kijken is indd gemakkelijker dan echt technisch keuren, dus doen ze dat meestal wel.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:22

Zofy schreef:
Dat er wel eens gediscrimineerd wordt wanneer je met een pony tussen de paarden rijdt heb ik vaker van gehoord, maar dit eigenlijk niet echt. Ik word ook zo vaak met m'n D samengevoegd met de E pony's omdat er dan toevallig van een minder zijn, en ik heb dan niet het gevoel dat ik minder wordt beoordeeld. En ik denk eigenlijk dat het verschil C/D niet eens zo heel groot Als je nou met je a/b tussen de E pony's zou rijden... Schijnheilig
Succes verder!

Ik vind(en dat vinden denk ik de meesten) dat het verschil tussen n c en n d wel degelijk groot is. Als je n c ziet vind ik het echt zo n kleine pony die echt bij de abponys hoort. Ze doen ook niet voor niks de abc en de de samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:35

Er kan best veel verschil zitten tussen C, D en E-pony's. Als je met een C-er tegen D-ers moet, toon het soms iets minder. Maar soms moet je met je D-er tegen klein gebleven paarden (E-ers dus) en daar is 'gangtechnisch' moeilijk van te winnen.
Een c is een beetje een tussenmaat, want bij de AB horen ze eigenlijk ook niet meer thuis.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:10

Hmm als ik bij de D mee reed vond ik niet dat ik minder punten oid kreeg. Er werd beoordeeld wat er gereden werd. Anders vond ik, wat 4 jaar geleden nog was, dat ik met mijn Ctje tegen een E moest rijden, dat waren namelijk meestal echt kleine toppaarden.

Ik zou liever tegen een D rijden dan in mijn uppie, alleen is ook zo saai Scheve mond

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:18

liberty schreef:
Hmm als ik bij de D mee reed vond ik niet dat ik minder punten oid kreeg. Er werd beoordeeld wat er gereden werd. Anders vond ik, wat 4 jaar geleden nog was, dat ik met mijn Ctje tegen een E moest rijden, dat waren namelijk meestal echt kleine toppaarden.

Ik zou liever tegen een D rijden dan in mijn uppie, alleen is ook zo saai Scheve mond

Jah dat laatste is oowk waar!!! De uitdaging om net zo goed of nog beter als die D's te rijden!!! *LOL*

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:24

Inderdaad, en dat moet je ook gewoon doen Rachke Een voordeel, je hebt mss wel eerder kans om je ergens voor de selecteren als je de enigste C bent Haha!

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:28

Jah k sal me best doen!!!
En jah voor de Regio kampioenschappen hoef ik alleen maar de benodigde wedstrijden te rijden wat ik ook voor plaats heb. En daar zijn er ook bijna geen dus das indd wel heel handig jah. Ik hou jullie op de hoogte!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:50

Melanie15 schreef:
Als je n c ziet vind ik het echt zo n kleine pony die echt bij de abponys hoort. Ze doen ook niet voor niks de abc en de de samen.

Een C-pony mag niet bij de AB-pony's.
Wat wel mag:
BC in 1 klasse
CD in 1 klasse
C in 2 klassen (bijvoorbeeld L1-C en L2-C samenvoegen).

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:43

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets met discriminatie te maken heeft hoor.Denk je nu werkelijk dat een jury jou lagere punten geeft omdat je een C'tje rijd en geen D'tje.Nee hoor ik denk echt niet dat dat hier het probleem is.
Een C pony mag ook EK s lopen

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:46

Ehm nej dat is niet waar. Een C mag niet internationaal lopen en dus ook niet in het kader en EK. jah ik denk dat wel, het is nogal lochisch dat een C niet zo'n gangwerk als een D of zelf een E heeft, maar die wordt daar dan wel mee vergeleken.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:28

Rachke schreef:
het is nogal logisch dat een C niet zo'n gangwerk als een D of zelf een E heeft, maar die wordt daar dan wel mee vergeleken.
Hum, dat is ook niet altijd waar. Ga maar eens op een Welsh-keuring of sportdag kijken. In onze club hebben we een 4-tal gehad met 1 C, twee normale D's en een D XXL. De C was de koppony. Omdat ze nergens bang voor was en vooral om dat ze verreweg de ruimste en spectaculairste gang van het hele stel had. Haha! Over de discriminatie, JA dat komt voor. Bij SOMMIGE juryleden is het haast ondoenlijk om met een C-pony winstpunten te verzamelen. Maar verreweg de meeste punten eerlijk wat ze zien. Ook bij een C. Er is trouwens een paar jaar geleden een seizoen geweest, dat de C's bij de DE's gevoegd mochten worden en dat gebeurde dus ook prompt op bijna elk concours hier in de regio.
Er liepen toen 4 C's in de M en die hebben met z'n vieren bijna elke proef gewonnen! De ene keer de een, de andere keer de andere. Maar al die rijpaard E's hadden toch steeds mooi het nakijken.
Dan moet het tegen alleen maar D's toch zeker kunnen.
Doe je best! OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:42

Rachke schreef:
Ehm nej dat is niet waar. Een C mag niet internationaal lopen en dus ook niet in het kader en EK.

In het SGW mag het iig wel. Ludinga Tsaar Peter en Rodger van de Arenbosch (dat Connemara-schimmeltje) zijn naar het EK geweest en dat waren toch allebei C-pony's.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:29

Jah van dat verzamelen is vaak wel waar, de C pony's zijn kleiner en meestal wel gemakkelijker te verzamelen dan die grote ruime D pony's en als je jury's dan hum punte wel durve geven dan lopen de C ook vaak mee vooraan. En jah jammer maar ik geloof dat het bij dressuur en ik geloof springen ook helaas niet zo is.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:12

Ik denk eerlijk gezegd dat het onzin is. Een grote C en een kleine D zit echt weinig verschil in. Het zal eerder aan de bouw liggen van je pony.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 14:16

Emeraldo schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat het onzin is. Een grote C en een kleine D zit echt weinig verschil in. Het zal eerder aan de bouw liggen van je pony.

Jah hier heb je indd gelijk in, maar vaak worden de kleine D gewoon als een C gemeten. De D pony's hie rin de buurt gaan vaak richting de E maat. Nu heb ik een vrij grote C, maar er zijn vast ook mensen die een kleine hebben en dan is het helemaal oneerlijk om tegen D van bijna 1.50 te rijden.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:28

Het is en blijft een juryleden sport dus moet je gewoon je resultaten over een heel seizoen bekijken, misschien van het dan nog wel mee.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 18:21

sheda schreef:
Het is en blijft een juryleden sport dus moet je gewoon je resultaten over een heel seizoen bekijken, misschien van het dan nog wel mee.

Das waar En als je daar niet tege kunt moet je maar gaan springen. Heb ik zoooo vaak gehoord, maar ik dressuur toch lekker veel liever en blijf da oowk doen Tong uitsteken