Oostzaan Taams

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Oostzaan Taams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:10

Ik heb me ingeschreven bij Oostzaan Taams, om M2 te starten.
Ik sta als tweede op de reserve lijst, maar ze zeiden dat het er dik in zit, dat ik wel kan starten.
Nu even een vraagje: wie start er wel eens daar?
Is het er lekker rustig en is de accomodatie fijn om te rijden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:30

fresco schreef:
Ik heb me ingeschreven bij Oostzaan Taams, om M2 te starten.
Ik sta als tweede op de reserve lijst, maar ze zeiden dat het er dik in zit, dat ik wel kan starten.
Nu even een vraagje: wie start er wel eens daar?
Is het er lekker rustig en is de accomodatie fijn om te rijden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik sta op Taams met mijn paard en start daar ook a.s. zaterdagavond. Voor accomodatie kun je ook wat foto's in mijn profiel bekijken. Achterbergbodem in de binnenbak 20x60 bak. Fijne accomodatie vind ik zelf Buitenbak ook aanwezig (20x60) waar je ook kan inrijden. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je me pb-en. Welke dag start je Verward
Lekker rustig.. tjsa ik vind van wel maar we hebben wel 93 paarden op stal. Het is maar net wat je gewent bent Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 18:18

@ AnneOmie -ik heb je gepbt!
Zijn er nog meer mensen die er gereden hebben?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:30

Ik heb er zelf niet gestart, maar ben er wel eens geweest. Zeer mooie accomodatie, erg mooie binnenbak met lekker veel spiegels(vind ik altijd wel fijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:16

Ik heb er een tijdje geleden ooit wel eens gestart.
Ik vind het een zeer fijne accomodatie.
Goede losrij mogelijkheden, mooie binnenrijhal.
Eigenlijk niks over te klagen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:47

Ik sta ook bij Taams, en vind het er erg fijn rijden. Bak is goed en het is ondanks de 95 paarden best rustig. Op mijn vorige stal was mijn paard best onrustig maar vanaf dat hij bij Taams staat is hij veel rustiger, zowel op stal als met rijden! OK dan!
Ik ga zelf dit weekend ook starten (L1).
Het hangt van de starttijden af maar als t lukt kom ik naar je kijken.
In elk geval heel veel succes OK dan!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:58

Leuk meiden!
Ik hoop dat die kleine van me, zich een beetje gedraagt!
Ze kan nog wel eens......zich gedragen als een draakje.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:18

fresco schreef:
Leuk meiden!
Ik hoop dat die kleine van me, zich een beetje gedraagt!
Ze kan nog wel eens......zich gedragen als een draakje.

Dan kunnen we elkaar de hand schudden! Ik heb ook een draakje Haha!

Laat je even weten of je start en hoe laat dan kunnen shirley en ik je even komen aanmoedigen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:28

Ja tuurlijk, hopen dat ik kan starten!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:53

Mijn zusje staat ook op stal Taams, het is idd een goede accomodatie. Lachen

Veel Succes voor iedereen die er moet starten! OK dan!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:18

DaniellevA schreef:
Mijn zusje staat ook op stal Taams, het is idd een goede accomodatie. Lachen

Veel Succes voor iedereen die er moet starten! OK dan!

Ik weet wie je zusje is, met die witte pittige pony Haha!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:31

AnneOmie schreef:
Ik weet wie je zusje is, met die witte pittige pony Haha!

Ja klopt, Inja en me zusje is Chantal. Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:00

thanx, een beetje geluk kan ik wel gebruiken!

DoortjeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:01

Ik heb me paard bij Taams Stables gekocht, mooie accomodatie, goeie bodems (Agterberg) en hele mooie paarden te koop!! Ik heb daar nog nooit een wedstrijd gereden maar het lijkt me super rijden.

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:06

Jaa...Taams is echt top hoor...De paarden staan er super en lekker rustig...Schone stallen goed voer...En natuurlijk het personeel die er super oplet of alle paarden gezond zijn....

Ik heb er ook een keer een paard gekeken. Laatst nog..zag er echt super uit...Ik ga daar zeker nog vaker paarden kijken Haha! Echt top.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:58

Mijn instructrice moet er a.s. zaterdag starten, in het Z1!
Ben erg benieuwd hoe het gaat?!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:05

Prima, om een keer wedstrijd te rijden, maar daarna moet je daar snel weg. Ik ben misschien wat kritischer dan jullie maar voor het bedrag wat daar aan stalling wordt betaald mag je ook wel iets verwachten . Als eerste vind ik dat er matig tot slecht uitgemest wordt Huilen , veel opgestrooit, maar de onderlaag is door en door nat waardoor de paarden eigenlijk altijd natte hoeven hebben, de boxen zijn helemaal van beton, koud en guur en de wind jaagt er vreselijk doorheen. Daarbij komt dat de boxdeuren niet geschikt zijn voor paarden en er veel paarden zijn met wonden op hun hoofd Boos! . Als er daar ooit een paard met een been over de deur komt ( en dat is prima mogelijk met zulke lage deuren) dan kan die gelijk naar de slager. Verder is de binnenbak erg mooi, met een agterberg bodem. dit is een uitstekende bodem maar niet voor een pensionstal waar dagelijks 75 tot 100 paarden door de bak marcheren. De bodem is kogelhard wat zeer slecht is voor het been werk van de paarden. De buitenbak is niet omheint en er staan trailers langs geparkeerd, best gevaarlijk. De stapmolen is een drama, meestal stuk, en de spijkers hangen eruit, een gevaar voor ieder paard, de losgooibak is aan elkaar gepunnikt met een veel te duur hek erom heen, beter was geweest om al dat omhoog gekropen doek te verwijderen en er een knappe bodem in te gooien.
Blijft over de longeerbak, meer doek dan agterberg bodem en de hele dag bezet. Als je een uur of twee de tijd hebt om te wachten voor je aan de beurt bent kan je daar je paard laten struikelen over het omhoog gekropen doek.
Oja, voor wei mag je vervolgens boven op de stalling extra geld betalen en dan staat je paard achter een touwtje, midden tussen giftige kruiden.
Taams is het typische voorbeeld van een stal welke niet door paardenmensen wordt gerund. Geen ervaring, geen opleiding en geen kijk op paarden. Het enige pluspunt is dat je vanaf Taams direct de Twiske in kan en dit is dan in mijn optiek dan de reden dat deze hobby schuur bestaansrecht heeft. Een sympathieke wedstrijd ruiter vindt je er niet, leuk stalletje als je recreatief een paardje houdt en je de hele dag geen reet anders te doen hebt om je paard te verzorgen. Lips are sealed
Kuilgras van slechte kwaliteit en service of verzoek tot ander voer wordt toegezegd maar vervolgens niet uitgevoerd. Verder wordt er zeer onregelmatig gevoerd, zo kan het ,dat je om 14.00 op stal komt en je dan niet kan rijden omdat de paarden net hun 12 uurtje hebben gehad Stoom uit je oren .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:58

BoemBoem schreef:
Prima, om een keer wedstrijd te rijden, maar daarna moet je daar snel weg. Ik ben misschien wat kritischer dan jullie maar voor het bedrag wat daar aan stalling wordt betaald mag je ook wel iets verwachten . Als eerste vind ik dat er matig tot slecht uitgemest wordt Huilen , veel opgestrooit, maar de onderlaag is door en door nat waardoor de paarden eigenlijk altijd natte hoeven hebben, de boxen zijn helemaal van beton, koud en guur en de wind jaagt er vreselijk doorheen. Daarbij komt dat de boxdeuren niet geschikt zijn voor paarden en er veel paarden zijn met wonden op hun hoofd Boos! . Als er daar ooit een paard met een been over de deur komt ( en dat is prima mogelijk met zulke lage deuren) dan kan die gelijk naar de slager. Verder is de binnenbak erg mooi, met een agterberg bodem. dit is een uitstekende bodem maar niet voor een pensionstal waar dagelijks 75 tot 100 paarden door de bak marcheren. De bodem is kogelhard wat zeer slecht is voor het been werk van de paarden. De buitenbak is niet omheint en er staan trailers langs geparkeerd, best gevaarlijk. De stapmolen is een drama, meestal stuk, en de spijkers hangen eruit, een gevaar voor ieder paard, de losgooibak is aan elkaar gepunnikt met een veel te duur hek erom heen, beter was geweest om al dat omhoog gekropen doek te verwijderen en er een knappe bodem in te gooien.
Blijft over de longeerbak, meer doek dan agterberg bodem en de hele dag bezet. Als je een uur of twee de tijd hebt om te wachten voor je aan de beurt bent kan je daar je paard laten struikelen over het omhoog gekropen doek.
Oja, voor wei mag je vervolgens boven op de stalling extra geld betalen en dan staat je paard achter een touwtje, midden tussen giftige kruiden.
Taams is het typische voorbeeld van een stal welke niet door paardenmensen wordt gerund. Geen ervaring, geen opleiding en geen kijk op paarden. Het enige pluspunt is dat je vanaf Taams direct de Twiske in kan en dit is dan in mijn optiek dan de reden dat deze hobby schuur bestaansrecht heeft. Een sympathieke wedstrijd ruiter vindt je er niet, leuk stalletje als je recreatief een paardje houdt en je de hele dag geen reet anders te doen hebt om je paard te verzorgen. Lips are sealed
Kuilgras van slechte kwaliteit en service of verzoek tot ander voer wordt toegezegd maar vervolgens niet uitgevoerd. Verder wordt er zeer onregelmatig gevoerd, zo kan het ,dat je om 14.00 op stal komt en je dan niet kan rijden omdat de paarden net hun 12 uurtje hebben gehad Stoom uit je oren .

Ik denk dat jij een beetje oude info hebt BoemBoem!! De losgooibak is nu zo'n 10 maanden geleden helemaal vernieuwd en supermooi geworden. Longeerkraal is tegelijk vernieuwd en heeft nu ook Achterbergbodem en nieuw hek en de stapmolen is ook net 1 maand geleden helemaal vernieuwd!! We hebben een superbodem in de stapmolen met stenen en daarover grasmat en daarover zand en nieuwe hekken in de molen e.d.

Niets om over te klagen dus!! Beetje oude info die je hier geeft en niet echt netjes als je een tijd niet op Taams bent geweest om de stal zo zwart te maken! Voor degenen die het niet geloven die moeten maar even met eigen ogen komen kijken Knipoog

Wat een gelul allemaal wat je hier zegt! Een sypathieke wedstrijd ruiter vind je hier niet?? Nou ik ken er genoeg bij mij op stal waaronder ShirleyA hierboven en ikzelf en ik kan je zeggen dat wij heel sympthiek zijn Haha! Verder is het kuil ook niet van slechte kwaliteit en het overige voer ook niet en staat mijn paard er goed verzorgd bij!! Vind dit niet zo aardig wat je hier allemaal verkondigd. Hoe kom je aan deze verhalen? Heb je zelf op Taams gestaan vroeger?? Op iedere stal is wel wat te klagen toch. Dit is mijn 3e stal waar ik sta en de vorige 2 was ik niet tevreden over maar bij Taams wel. Supergezellige stal met leuke mensen, mooie accomodatie en mijn paard heeft het goed dus wat wil je nog meer Knipoog

Oh ja.. mijn paard staat in zo'n 'levensgevaarlijke' box waar jij het over hebt en de problemen die jij mij verteld daar heb ik nog nooit van gehoord! Wonden aan hoofden en benen.. slager? Wat een wilwest verhalen zeg! Ik vind het fijne deuren en de stallen zijn ruim en licht en mijn paard staat dik in het stro! Je hebt recht op je eigen mening maar ik vind dit echt zwartmakerij!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:34

AnneOmie, blij dat jij zo tevreden bent en ik realiseer me ook wel dat er wanneer er zoveel mensen daar in pension staan dit niet kan, als alles heel slecht is, echter wanneer je de stallen buiten de omgeving van Amsterdam kent dan merk je al snel dat de algehele kwaliteit van de stallen in Amsterdam en omstreken niet zo best is. een uitzondering hierop is Marijnissen, hier zijn de mensen professioneel met paarden bezig en geven ze ook om de paarden ( hiermede bedoel ik dat de mensen echt betrokken zijn bij het welzijn van je paard). Je ziet dan ook dat deze mensen helemaal opgegroeid zijn met paarden en hierdoor ook de klanten op de juiste manier kan begeleiden. Hiervan is bij Taams geen sprake. Zover ik weet staat er een mooi hek om de losgooi bak maar is er aan de bodem niets veranderd, het doek komt door de agterberg bodem om hoog in de longeer bak. Maar nogmaals het is niet bedoeld als zwartmakerij, maar doe niet alsof het daar allemaal zo geweldig is. Veel klanten klagen steen en been. In het land der blinden is eenoog koning en ik weet zeker, wanneer er wat meer concurrentie zou zijn Taams heel wat beter zijn best zou moeten doen om zijn stallen vol te hebben.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:04

Sorry hoor, maar mijn vraag was hoe het daar is om te starten en niet om te vragen hoe het daar is om te staan....
Vrij banketstaaf dat je die stal afzeikt, terwijl je er zelf nog geen eens staat!
Wat heb je er nou aan om dit te verkondigen op bokt????
Nou, ik kom lekker bij jullie starten en volgens mij zijn er overal wel mensen die niet sympatiek zijn, vooral van die mensen die "professioneel" met hun paarden omgaan!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:15

Ik verwacht van mensen welke ik geld betaal om mijn paard te verzorgen dat deze professioneel zijn. En zoals gezegd, het is een prima stal om wedstrijd te rijden, erg leuke vereniging met overigens een mooie website.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:45

Weet jij waar ik de site kan vinden?
ben wel benieuwd!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:18

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:28

Sorry hoor...Ik weet echt niet waar iij mee bezig bent BoemBoem ofzo.....je moet denk ik even je mond dicht houden...wat weet jij er nou van.,..je staat er niet eens....ik ben er al een paar keer geweest en ken een paar mensen die daar staan....sorry maar daar heb ik nog noooooiit klachten van gehoord... Verward Je staat er zelf niet eens dus waar praat je over...en over die bak die is super en helemaal niet hard....een gweldige bak en je kan er makkelijk met meerdere personen in rijden..Dat is dus echt het probleem niet hoor...De longeerbak is ook super niks mis mee en de stapmolen is laatst vernieuwd en die is helemaal super OK dan! En wat dan nog dat de buitenbak niet omheind is...Dat is bij zo veel stallen nog en dat er alleen maar giftige planten staan i nde weiland slaat nergens op...En zijn er geen sympathieke mensen die kunnen rijden op Taams...dan ben je er zeker nog nooit geweest....Er staan mensen die hsuper kunnen rijden 1 in het bijzonder...ik noem alleen geen namen...Dus ik weet niet wat jou probleem is..Als je dat dan wilt zeggen hoor ik het nog wel van je...de groeten Boos!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:03

Super rijden?? Huilen Degene die ik vermoedt die jij bedoelt[gezien er maar 1persoon hoger dan Z rijdt]heeft meer praatjes dan prestaties .Door haar manier van africhten kan zij al maanden niet op wedstrijd.Paarden dusdanig forceren tijdens de africhting dat er kwetsuren ontstaan zoals spoorplekken en bloedende monden past niet bij een symphatieke ruiter/amazone en mensen die liefdevol hun dier willen verzorgen. Boos! Het trieste aan dit hele gebeuren is dat mensen zoals jij dit fantastisch vinden. Blond
Volgens mij heb je de rest van het verhaal niet helemaal goed gelezen, je paard hoeft slechts weinig giftige plantjes te eten om er dood aan te gaan.Er staat gerust ook wel gras op het land, maar bij het kruid waar ik het over heb zijn de gevolgen desastreus voor paarden.Paarden krijgen op den duur verlammingsverschijnselen en hartstoornissen met de dood als gevolg. Boos! Erg paardvriendelijk dus.
Weiland voor paarden moet je goed onderhouden en afrasteren.
Ik kom regelmatig bij Taams en weet dat de binnenbak heel hard is, weliswaar een agteberg bodem, maar door intensief gebruik aangestampt.
Je kunt er met meerdere personen in rijden, maar in de avonduren met 10 tot 15 paarden is wel erg veel.Niet iedereen heeft de tijd om overdag te komen.