springen met arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

springen met arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:26

halloow..!!
Ik heb 12 december weer een wedstrijd maar de bak staat onder water echt jammer...maja....wie heeft er een arabier en springt ermee? Ik wil dat namelijk ook heel graag gaan doen, maar iedereen die ik spreek zegt dat een arabier daar niet geschikt voor is... Verward Ikzelf vind het maar onzin Scheve mond ............

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:28

Kowloon1 is hier de man (euhm.. vrouw) voor, haar arab kan er echt wat van!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:38

Ik spring met mijn arabier Lachen En ook doe ik aan SGW met mijn arabiertje kijk maar in mijn profiel dan zie je mijn arabiertje springen Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:30

Er zijn zat arabieren die wel ontzettend fijn kunnen springen
En in het SGW doen ze het vaak helemaal goed.

Niks aantrekken van al die mensen en gewoon lekker gaan rijden met je arabier

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:44

ik heb een arabier..
Heeft volgens mijn instructeur hele goede techniek..!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:05

Mensen hebben vaak hun mening klaar over bepaalde rassen en hun geschiktheid voor de sport terwijl ze je paard niet eens met eigen ogen in actie hebben gezien. Geef het gewoon een kans, ga lekker springen met je Arabier (er zijn er genoeg die het kunnen, dus waarom die van jou niet?) en laat dan die mensen nog maar eens oordelen. Knipoog

Veel plezier en succes! Cool

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:40

Kijk maar eens op mijn profiel, ik heb met mijn arabische volbloed jupiter een parkoers van 1.30 gesprongen bij de paarden.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:59

Wat Karin zegt ben ik het helemaal mee eens. Gewoon proberen en kijken hoe het gaat gaat het niet dan weet je dat gaat het wel is het alleen maar mooie meegenomen

Mijn werd ooit eens afgeraden om de dressuur in te gaan met mijn Lipizzaner en toch heb ik het gedaan, hij kan het prima hoor en nu ben ik rustig aan wat met hem gaan springen en wat blijkt, hij vind het super leuk en kan ook nog een aardig parcoursje lopen

Gewoon doen, wie niet waagt wie niet wint!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:03

Mijn arabiertje springt super! Tegen mij wordt ook wel eens gezecht dat arabieren geen dressuur kunnen Verward Maar er zijn toch ook KWPN ers die niet kunnen springen. "Als je het vertouwen van een arabier wint, gaat hij voor je door het vuur"

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:46

Ja, als het geen warmbloed is kan het natuurlijk niets worden Haha! Haha!.
Het is alleen zo gek, dat er bij de pony's hopen hele en halve arabieren tot het hoogste niveau prima presteren, zowel in dressuur, springen en samengesteld en dat er ook heel wat zijn die nog meer in hun mars hebben. Hengsten die in alle drie de diciplines Z zijn of waren, ook tussen de paarden. En sommigen liepen dan ook nog goed in de endurance. Hoezo veelzijdig Verward Dus gewoon doen. Iedereen van de warmbloedmaffia Haha! laten kletsen. Een arabier die je "hebt" gaat letterlijk voor je door het vuur, dus ook over dat parcours. *LOL*
SUCCES.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

RanouK schreef:
Kowloon1 is hier de man (euhm.. vrouw) voor, haar arab kan er echt wat van!

Tong uitsteken

Ik spring af en toe wel eens, maar erg hoog doe ik niet (hoogste 90 - 1m )

volgens mij zijn er een heleboel arabieren die een kei in het springen zijn!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:30

het zijn juist hele sterke beesten, een echte allrounder!
mijn 1e pony was een kruising van arab en welsh!! super ding!! en kon gigantisch goed springen!!
niks van aantrekken hooor!!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:47

reddytobias schreef:
het zijn juist hele sterke beesten, een echte allrounder!
mijn 1e pony was een kruising van arab en welsh!! super ding!! en kon gigantisch goed springen!!
niks van aantrekken hooor!!!

Maar ik vind het wel raar, dat je niet veel arabische volbloeds ziet in de hogere sport.
Dat worden altijd 'uitzonderingen' genoemd.

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:02

Ik heb zelf een arabische pony (toen 3) zadelmak gemaakt, winstpunt mee gehaald in de dressuur en na anderhalf jaar. Ze was toen 5 als Z springpony voor veel geld naar Amerika verkocht..
Ze was 1 van de betere springpony's die ik heb gezien. Super braaf en groot hart. Niet bang en durfde veel. Fijn karakter, en super springvermogen. (vooral goede barrage en jachtpony's )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:05

RanouK schreef:
Maar ik vind het wel raar, dat je niet veel arabische volbloeds ziet in de hogere sport.
Dat worden altijd 'uitzonderingen' genoemd.

misschien omdat men er al vanuit gaat dat het niks kan worden???
en jonge kinderen krijgen vaak al een goede pony onder de kont...en misschien denkt men over de arabier wel negatief...ze fel??niet geschikt voor buitenritten??

weet jij veel wat mensen in hun hoofd halen! Verward Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:09

reddytobias schreef:
misschien omdat men er al vanuit gaat dat het niks kan worden???
en jonge kinderen krijgen vaak al een goede pony onder de kont...en misschien denkt men over de arabier wel negatief...ze fel??niet geschikt voor buitenritten??

weet jij veel wat mensen in hun hoofd halen! Verward Haha!

Oh begin er niet over! Haha!
Daar kunnen we een eeuwig durend topic over starten.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:11

RanouK schreef:
Oh begin er niet over! Haha!
Daar kunnen we een eeuwig durend topic over starten.

*LOL*

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:38

Mijn reactie:

Afbeelding

Dit is de papa van mijn hengstje Eclipse... en ik hoop dat Clip zijn springtalent heeft georven... Haha!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:43

idje schreef:
Ja, als het geen warmbloed is kan het natuurlijk niets worden Haha! Haha!.
Het is alleen zo gek, dat er bij de pony's hopen hele en halve arabieren tot het hoogste niveau prima presteren, zowel in dressuur, springen en samengesteld en dat er ook heel wat zijn die nog meer in hun mars hebben. Hengsten die in alle drie de diciplines Z zijn of waren, ook tussen de paarden.

Krimh ja, daar dacht ik aan toen ik dit schreef, maar ik kon niet op z'n naam komen. Werd volgens mij gereden door Alice Lozeman - Naber.
Ook niet de minste.

mijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:45

mijn paard is half arabier.. hij kan heel gOed springen hoOr..! Haha!
ik durf alleen niet Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:52

En dan heb je nog twee andere dekhengsten: Lobeke ox (eveneens NK Samengesteld Z bij de paarden, onder Chantal Megchelenbrink) en Azmiraff ox (A-kader pony's, al meerdere malen Z-springen geweest, momenteel onder Winnie Kleintjes als ik het me goed herinner).

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:59

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:21

janna schreef:
En ik reed een arabier in de Z2 dressuur (paarden), met maar zo 7-8 keer een 8 op mijn lijstje. Arabieren zijn vaak klein, denk dat ze daarom ook minder worden gebruikt voor de sport. Zeker een flinke volwassene kan gewoon niet op zo'n halve pony rijden qua lengte.

Het kan wel..
Maar voor het mooie plaatje is het anders. Maar ben het wel met je eens hoor, dat is ook een van de redenen waarom ik een groter paardje heb nu.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:35

Dat is waar! En daarnaast is ook nog zo dat door het exterieur sommige rassen vaak veel meer moeite hebben met het sluiten en verzamelen in de dressuur. Je hebt het bij KWPN-ers al, die overbouwd zijn (er stond pas een mooi plaatje in de hoefslag geloof ik). Zo'n paard kan zich nooit echt gaan dragen, sluiten, verzamelen. Jur heeft hetzelfde probleem, die heeft lichamelijk ook wat minpunten. Toch zijn we wel Z1 geworden, maar veel hoger zal nooit lukken. Op mijn opleiding zijn we nu bezig met exterieur beoordelen en dat is eigenlijk heel interessant, want het is gewoon zo dat een paard met een minder geschikte bouw minder ver kan komen in de sport. Natuurlijk doet karakter ook heel veel en er zullen dan ook wel uitschieters zijn die het wel redden.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:48

janna schreef:
En ik reed een arabier in de Z2 dressuur (paarden), met maar zo 7-8 keer een 8 op mijn lijstje. Arabieren zijn vaak klein, denk dat ze daarom ook minder worden gebruikt voor de sport. Zeker een flinke volwassene kan gewoon niet op zo'n halve pony rijden qua lengte.

Wat noem jij klein en wat noem jij een flinke volwassene? Haha! Ik ben nieuwsgierig omdat ik mijn arabjes niet zo klein vind en ik denk dat ik zelf klein genoeg ben... Knipoog