Met een pony tussen de paarden starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spyro

Met een pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 14:54

Hoi allen Lachen
Wat vinden jullie ervan als een pony start tussen de paarden?
Zelf ben ik namelijk 26 en start met mijn c pony tussen de paarden.
Nu hoor ik vaak dat je vreemd wordt aangekeken en lager wordt gejureerd.
Nu merk ik daar eigenlijk nog weinig van, maar we halen ook eigenlijk regelmatig 1 e prijzen binnen.
Ja ja wij verslaan regelmatig de paarden Clown en dat met een pony he
Maar ik vind het dus zelf ook belachelijk dat er vreemd tegen aan wordt gekeken.
Wat vinden jullie hiervan?
Hoor graag van jullie

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:28

ik vind niet dat een jury je lager mag beoordelen omdat je met een pony tussen de paarden rijdt
de jury moet gewoon kijke of je paard goed loopt en niet op of je op een paard of pony rijd
met een pony kun je best paarden verslaan hoor!!
heb zelf heel lang op een pony gereden maar dan fnrs en wij versloegen ook heel vaak paarden Lachen
het was ook nog een manegepony en al die eige paarden...die mensen vonden het niet egt leuk Hyper!
maar lekker met je pony tussen de paarden blijven rijden en haal nog maar veel 1e prijzen binnen!!
succes!!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:39

Er starten een heleboel bokkers met een pony tussen de paarden, waaronder ik,
er zijn al veel topics hierover geweest, dus ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens Knipoog

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:39

Even een vraag: mag je met een C-pony bij de paarden starten???Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Of heb je een typfout gemaakt en hoort er E-pony te staan? Als je 26 bent mag je namelijk toch helemaal geen C pony meer rijden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:40

je mag zelfs met een A pony bij de paarden starten Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:53

Lielle schreef:
je mag zelfs met een A pony bij de paarden starten Knipoog

Haha, dat was zo ongeveer hetzelfde als wat ik wilde gaan zeggen. *LOL* Wel denk ik dat het moeilijker is dan met een paard (ligt ook aan het type natuurlijk, een galante flexibele NRPS is wel wat anders dan een breed gebouwde haflinger natuurlijk...). Maarja, als je dan iets wint maakt dat het natuurlijk wel extra leuk. Knipoog

Chalotje: Hoezo zou je als je 26 bent geen C-pony meer mogen rijden? Verward

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:56

Ik ree ook wel es onderling met een paard bij de pony's mee.. (ik ben nog nie zo oud), en dat vinden ze ook oneerlijk.. maar wrom eiglijk? paarden zijn echt niet beter dan pony's ofzo! maarja.. binnenkort iz dr weer een wedstrijd en dan doe ik gwoon maar met de paardjes mee.. vink op zich ook nie zo erg hoor, ik ga gewoon super mn best doen met ons superrschatje... ik rijd eigenlijk alleen op onze paardjes.. ik heb geen pony duz.. en de friesjes zijn superlief duz..! *LOL*

kuskus mij..!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:41

Ow ik dacht dat het na je 18e gewoon afgelopen was met de ponies, Behalve voor de E-ponies dan. Ik dacht dat je na je 18e niet eens meer op een pony mocht rijden (wedstrijden dan)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:55

Nou, hier nog zo'n ponymuts!
Ik rijd M2 bij de paarden en die van mij is 1.45.....
Ik hoor wel eens van: wanneer koop je nou eens een paard, maar laat mij nou maar lekker hobbelen!
Ik haal evengoed m'n puntjes wel en ik ga voor het prestatie predikaat!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:02

chalotje schreef:
Ow ik dacht dat het na je 18e gewoon afgelopen was met de ponies, Behalve voor de E-ponies dan. Ik dacht dat je na je 18e niet eens meer op een pony mocht rijden (wedstrijden dan)

Nee hoor, totaal geen probleem. Zoals Lielle al zegt mag je zelfs met een A-pony bij de paarden rijden.

Er is hier op Bokt iemand die met een Shet L1 rijdt bij de paarden en zij is ook ouder dan 18. Lachen

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:45

Het ligt er ook aan in welke klasse je start. Het is natuurlijk de vraag of je vanaf de M ongeveer nog wel met die echte dressuurkanonnen mee kan. Ik rijd zelf met een paardgefokte E-pony M2 bij de paarden, dat is toch makkelijker dan een C volgens mij. Wel leuk trouwens, dat je al die grote paarden eraf rijdt, dat heb ik soms ook, zo'n lekker wraakgevoel heb je dan hihi.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:54

Ik rijd met een A-pony L1 tussen de paarden (ik ben zelf ook 26) en met een D-pony ben ik net begonnen in de B.

Ik merk ook niet dat ik lager beoordeeld wordt omdat ik met een pony rijd. Ook wij halen regelmatig 1e en 2e prijzen weg Haha!

(kick gevoel is dat hè)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:07

En weer een topic over pony's tussen de paarden Haha!

Ik rij zelf met een D in de ZI bij de paarden

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:34

als je maar noiet veel te groot,lang bent kan dat toch prima als je nu groot bent en je benen er gigantisch onder uit steken en je bovenlijf er boven ook nog eens dan is het mischien iets minder mooi voor de jury,

maar kan prima toch:d zie er vaak zat mensen op pony's hafliners ect rijden

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:55

Een goeie vriendin van me is 29 en start met haar C-ertje (1.36) tussen de paarden. Zij is ook nog eens ongeveer 1.75 lang Haha!

Ik vind het grappig, het is wel lef hebben. Ze wordt over het algemeen ook wel eerlijk gepunt.
Een andere vriendin van me is bijna 1.90 en start op haar Haf van 1.50. Nou is de Haf wel een stuk breder dan de gemiddelde C-er Knipoog maar echt heel verkeerd staat het nou ook weer niet.

Er zit hier toch ook zo'n meidje op Bokt die met haar Shet L tussen de paarden rijdt?
Geweldig!

Ik kan alleen maar zeggen: schijt aan iedereen hebben en gewoon doen wat je wilt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:08

Ik ken iemand van 35 die met haar Haf van 1.36 inmiddels Z1 start bij de paarden. Beestje is onder een ponyruiter al eens Z2 geweest, zijzelf is in de L2 of M1 met haar begonnen. Overigens is ze zelf niet zo groot, waardoor het plaatje ook nog eens klopt. Knipoog

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 00:26

Het doet mij goed te horen dat er meerdere mensen met een pony tussen de paarden starten .
Is het trouwens niet wel zo dat als je pony benenden een bepaalde hoogte is je maar tot een bepaalde klasse mag? Volgens mij gaat het dan om de lengte onder de 1.35 en dat je dan maar tot de klasse m mag rijden tussen de paarden.
Oja en excuses ervoor als ik in herhaling ben gevallen met mijn vraag (met een pony tussen de paarden starten), maar het was niet in me opgekomen om de zoekfunktie te gebruiken en ik zag niet zo 1 2 3 dat de vraag al gesteld was Bloos Bloos .
Bedankt voor de reakties in ieder geval

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:29

Nee Spyro, dat is "pony's categorie A/B" bij de pony's Haha!

Bij de paarden mag je ook met een A-tje Z2 rijden, compleet met wissels Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:41

Maar als je toch gewoon met een pony bij de kunt paarden starten...
Vraag ik me af waarom paarden en pony's gescheiden zijn.
Is er echt geen reden voor?

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 00:56

Missouri schreef:
Nee Spyro, dat is "pony's categorie A/B" bij de pony's Haha!

Bij de paarden mag je ook met een A-tje Z2 rijden, compleet met wissels Knipoog

O joh dat wist ik niet. Zijn er misschien ook mensen (op dit forum) die zo ver zijn komen met een a pony tussen de paarden? Dat zou in ieder geval wel een strakke aktie wezen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:56

Ik denk dat dat is omdat het niet helemaal eerlijk is als kinderen tegen volwassenen moeten rijden. Hoewel je vanaf je 12e al wel bij de paarden mag starten, ook met een pony (bijvoorbeeld als je geen ponyclub in de buurt hebt maar wel een landelijke rijvereniging).

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:40

Ik rijd ook met een pony tussen de paarden en ik krijg vaak niet echt heel leuk commentaar ........maar ik denk dat dit niet ligt aan de hoogte maar aan zijn kleur het is namelijk een appaloosa en dat vind toch niet iedereen even mooi

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:16

Ik start ook M1 met een D-pony tussen de paarden.
Heb nu 4 proeven gereden en werd 3x eerste in een rubriek van 11 paarden.
Een van de jury's zei eerst nog flink te hebben zitten lachen omdat ik daar met die pony tussen de Ferro, Jazz en Jetset afstammelingen verscheen, maar ja, hij liep gewoon wel nettere proeven. Haha!
En dat terwijl de pony niet eens van mij is maar van mijn zus en ik er maar 2x per week op rij (vaak incl. wedstrijd), dus ik ben ook niet echt fanatiek aan het oefenen.
Het is mijn reserve-paard(pony), omdat ik mijn eigen paard niet goed loopt, maar ik vind het echt superleuk om op die pony te rijden.
Hij is heel betrouwbaar en vind die wedstrijden echt een uitje, hij geniet er gewoon van om mee te gaan.

Wel merk ik dat mijn mede-ruiters het niet zo leuk vinden en er wordt nogal raar gekeken en soms krijg je toch wel opmerkingen.....
Maar bij de jury's merk ik er niet veel van, ook met mijn eigen paard heb ik wel grotere verschillen omdat smaken nu eenmaal verschillen......

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:00

gelukkig wel dat smaken verschillen Haha!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:20

Ik heb ook een tijdje met mijn pony (wel E-pony) bij de paarden gestart in het Z2.... werd niet minder beoordeeld dan zou moeten en kon zelfs regelmatig nog wat prijzen op komen halen bij de prijsuitreiking. Nou was dit wel een hele grote pony Tong uitsteken dus viel misschien wat minder op maar werd en niet minder om beoordeeld dan de grote paarden die in de ring verschenen. Nou kon die ook wel erg leuk lopen maar vind zelf dat het geen verschil zou moeten maken.